Siemka Mam taki problem nie problem hehe otóż dzisiaj przy wymianie oleju podczas odpalenia kontrolka nie chciała zgasnąć ( czekałem ok 8s ), próba druga zalanie filtra olejem to samo. No to ratowałem się sposobem, który wykorzystałem gdy remontowałem silnik i pompa była opróżniona poprzez odkręcenie filtra oleju, odłączeniu cewki i kręceniu rozrusznikiem ok 6s aż poleciał olej. Po tym wkręciłem filtr i kontrolka zgasła od razu po rozruchu. Ktoś może wie o co tutaj chodzi lub przerabiał temat ? Dodam, że nie mam problemów ze świecącą kontrolką podczas dalszej eksploatacji czy coś. Po rozgrzaniu oleju wg. zegarów VDO ciśnienie na jałowych obrotach wynosi 1,2bar (podłączałem manometr to w rzeczywistości było coś ok 1.6bar już dokładnie nie pamietam )
Filtr oleju to MANN W719/5
Taka akcja była kiedyś po zrobieniu płukanki ( zleciało bardzo dużo oleju ), po remoncie silnika oraz dzisiaj przy zwykłej wymianie oleju.
Kiedyś chłopaki co prowadzą warsztat z wymianą olei mówili, że w 80tkach ponoć lubi się pompa zapowietrzać ale co i jak w jaki sposób nie dopytywałem bo mnie to wtedy nie interesowało.
Temat założyłem może nie jako osoba potrzebująca z problemem ale z czystej ciekawości o co tutaj chodzi