Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 2.0 ABK] Szarpanie podczas ruszania

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

[B4, 2.0 ABK] Szarpanie podczas ruszania

Post autor: Norton9988 » 11 lis 2018, 18:46

Witam,
mam problem objawiający się szarpaniem podczas ruszania. Objawia się to, gdy samochód jest porządnie nagrzany (na zimnym, lub np. zrobionych 10km czuć delikatne wibracje, praktycznie nie odczuwalne, ale gdy nagrzeje się porządnie to coś okropnego). Podczas delikatnego ruszania czasem samochód szarpie jakby się miał zaraz rozpaść. Podczas gwałtowniejszego ruszania lub z obrotami powyżej 1500,wszystko jest w porządku. Raz nawet specjalnie otworzyłem maskę i patrzyłem co się dzieje z silnikiem podczas takiego szarpanie (podskakuje góra, dół). Dodam, że podczas jazdy i po gwałtownym wciśnięciu gazu jest podobne szarpnięcie (owe szarpnięcie objawia się na zimnym i rozgrzanym silniku). Dodam jeszcze, że przy zmianie biegu np. na wyższy i powolnym puszczaniu sprzęgła czuć przez chwilę wibracje, ginące po odpuszczeniu sprzęgła. Co do samego sprzęgła nie ślizga się.

Co to może być? Co jest bardziej prawdopodobne poduszki czy kończące się sprzęgło? A może padające sprzęgło zamordowało mi poduszki? Wiedziałem o tych objawach jak już kupowałem samochód, nie wiem ile poprzedni właściciel tak jeździł. Tylko dlaczego nasila się to wraz z nagrzewaniem się?

leanbow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 07 sty 2018, 22:12

Post autor: leanbow » 12 lis 2018, 10:52

jeżeli silnik podskakuje do góry to poduszki jest urwane. zobacz ich stan. ale jak będziesz wymieniał ich to kupuj lepiej używany oryginał bo nowe nawet niemieckich firm są w bardzo słabej jakości

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lis 2018, 12:30

leanbow pisze:ale jak będziesz wymieniał ich to kupuj lepiej używany oryginał bo nowe nawet niemieckich firm są w bardzo słabej jakości
weź nie piernicz durnot ;-) dobry zamiennik jak najbardziej się sprawdza
WRC is for boys.
Group B was for men.

toto1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: toto1989 » 12 lis 2018, 17:19

Myśle że nowe poduszki lemfordera wystaczą na kilka długich lat.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 13 lis 2018, 19:33

Tylko dlaczego nasila się to pod wpływem nagrzania?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 lis 2018, 07:20

Norton9988 pisze:Tylko dlaczego nasila się to pod wpływem nagrzania?
bo podejrzewamy że masz kilka problemów, nie tylko z zawieszeniem silnika.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 14 lis 2018, 12:02

Już mam plan działania ;). Wymienię poduszki wiosną i zobaczę co się będzie działo, jeśli nie pomoże będzie trzeba zrzucać skrzynię. Teraz nie chcę wymieniać, bo poduszki być może nic nie zmienią, a przez te pół roku zajadę te sprawne, a wymieniać sprzęgła zimą nie zamierzam. Facet w mojej okolicy sprzedaje komplet poduszek oryginalnych (silnika, skrzyni), za 100zł, podobno w bardzo dobrym stanie, ale to się obejrzy na miejscu i okarze.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 15 lis 2018, 12:29

ylko dlaczego nasila się to wraz z nagrzewaniem się?
https://a4-klub.pl/topic/371880-a4-b5-a ... u-w-korku/

Wczoraj o tym czytałem, bo mam to samo. Przód auta wpada w takie drgawki. Dopóki się jedzie to super, a wystarczy 15 minut powolnej jazdy w korku i mam coraz mocniejsze telepanie.
Dodatkowo mam klekot w momencie puszczania pedału sprzęgła na postoju.

Przy kupnie auta dostałem używane sprzęgło z dociskiem z zastrzeżeniem, żeby niedługo je wymienić. Jak na razie tego nie zrobiłem, a poduszki silnika i skrzyni były wymieniane na sprawne używane oryginały około rok temu - sprawa się nie poprawiła. Pewnie na wiosnę się to ogarnie, bo jest to bardzo irytujące i męczące, szczególnie po bardzo długich jazdach w korkach.
A może padające sprzęgło zamordowało mi poduszki?
Myślę, że musiałbyś tak długo z tym jeździć, żeby zniszczyć te poduszki, bo z przodu masz łapę z odbojem właśnie dla ochrony zawieszenia zespołu napędowego, chociaz czasem różnie to bywa. Na pewno zawsze lepiej jest działać z tym szybko. A zanim to ogarniesz to starać się dodać więcej gazu przy ruszaniu - wzrasta tu niestety ryzyko przypalenia sprzęgła.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 15 lis 2018, 13:01

powiem krótko sprzęgło masz do bani , możesz wymienić poduchy i tak to nic nie zmieni , zobaczysz i podziękujesz jak wymienisz sprzęgło na porządne np. sachs lub luk
jarowlkp

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 13 kwie 2019, 19:03

Sprzęgło zostało zmienione i szarpanie zniknęło. Wleciał nowy komplet Sachsa (łożysko oporowe, tarcza, docisk), a także łożysko w wale i uszczelniacz. Przy okazji została zamontowana druga skrzynia, bo poprzednia wyła podczas hamowania silnikiem. Jeśli jeszcze komuś szarpie po dłuższej jeździe w korku polecam wymienić sprzęgło i cieszyć się w końcu jazdą okok . U mnie była winna tarcza, bo już tarła o nity, a mimo to nie uświadczyłem ślizgania się sprzęgła.

Miałbym jeszcze jedno pytanie, jakie sprzęgło oryginalnie siedziało w ABK? Sachs czy Luk?

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 14 kwie 2019, 08:11

W 1Z siedziało Sasch.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 18 gru 2019, 13:28

Norton9988 pisze:Sprzęgło zostało zmienione i szarpanie zniknęło. Wleciał nowy komplet Sachsa (łożysko oporowe, tarcza, docisk)
Również potwierdzam zniknięcie szarpania po wymianie kompletu sprzegła (także Sachs), dodatkowo przy okazji wymieniono wszystkie uszczeniacze dookoła.
Tak u mnie wyglądała tarcza, okładziny nie zajechane, z kolei jak widać kwestia czasu i tłumiki by się rozsypały:
Obrazek
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga