Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABC] wymiana uszczelniacza wałka

Wszystko co tyczy się silników V6
klejon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2011, 12:39
Lokalizacja: Białystok / Sokółka

[B4 ABC] wymiana uszczelniacza wałka

Post autor: klejon » 18 mar 2014, 12:59

panowie jak wygląda sprawa wymiany uszczelniacza wałka ( chodzi o wałek rozrządu prawej głowicy, z przodu ) ponieważ mam tam wyciek oleju. Czy dużo z tym roboty i jak wygląda cały proces naprawczy?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 mar 2014, 13:17

Musisz rozpiąć rozrząd i zdjąć kółko z wałka co może być trudne na zamontowanym wałku. Najlepiej by było mieć ściągacz a tak można próbować lekko podważać i lekko stuknąć młotkiem w nie do końca wkręconą śrubę trzymającą kółko.
Simmerring jeśli nie da się go wydłubać niczym ostrym można wkręcić w niego wkręta i wyciągnąć albo zdjąć pokrywę i odkręcić podporę wałka w której siedzi.

klejon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2011, 12:39
Lokalizacja: Białystok / Sokółka

Post autor: klejon » 18 mar 2014, 13:43

dzieki za sybką odpowiedź. Czyli za dużo roboty z tym nie ma, a ściągacz chyba załatwię. Jaki proponujesz uszczelniacz - ASO czy zamiennik.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 18 mar 2014, 20:58

Cześć :-) Jedno jest pewne rozglądnij się po forum za opiniami firm dobrych uszczelniaczy lub kup w ASO.W takie rzeczy lepiej inwestować.Ja osobiście nie chciałbym tego robić co 10000 tyś km.Co do uszczelniacza jak pisze Aldi cierpliwość i pomysłowość. Miałem śrubokręt zrezany do tych celów.Teraz mam tzw. młoteczek do wyciągania ale i tak zawsze nacinam powłokę gumową uszczelniacza z kilku stron żeby nie narobić szkód i go spokojnie wprowadzić nie robiąc szkód na wałku.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 22 mar 2014, 23:05

kup elringa po co aso, u mnie chodził parę lat bez problemów.
wkręć 2 wkręty po bokach w środek i powinno wyjść bez większych trudności.

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 23 mar 2014, 17:18

koniecznie załatw ściągacz-taki z trzema łapkami uniwersalny-ja zapłaciłem z 20zł a bez tego to móglbym sobie młotem kowalskim walić i conajwyżej panewki wałak wykonczyc tak mocno siedziało... no i blokada do rozrządu konieczna, oraz przydał by sie wyciągacz do uszczelniaczy (taki jakby hak) bo inaczej może poharatać insert uszczelnaicza...

Blokade pewnie ktoś z forum Ci pożyczy za flaszkeczy co tam...

klejon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 24 cze 2011, 12:39
Lokalizacja: Białystok / Sokółka

Post autor: klejon » 15 kwie 2014, 19:29

jeszcze jedno pytanie z uwagi że będę pierwszy raz wymieniał uszczelniacz - jak założyć nowy , jakieś specjalny przyrząd czy ręcznie można to zrobić , może jakiś patencik ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 kwie 2014, 19:57

Patentem użycie starego uszczelniacza to wbicia nowego. Wbijasz lekko nowy a później przykładasz stary i nim pobijasz. Oczywiście wbijaj tak aby równo wchodził.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 30 gru 2019, 10:23

Mam do wymiany uszczelniacz wałka rozrządu z tyłu, przy czujniku halla, i teraz pytanie takie: czy można zalożyć nowy uszczelniacz na zdjętym mocowaniu wałka, a następnie przykręcić wałek ? Czy koniecznie trzeba go wbić na skręconym wałku ?
Chodzi tylko o dostęp... Wydaje mi się że łatwiej zdjąć dekiel i odkręcić tylne mocowanie wałka i wtedy wszystko jest na wierzchu, łatwiej byłoby zdjąć stary i włożyć nowy... Tylko czy takie kombinacje są dozwolone ? Nie chciałbym robić tego 2 razy :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 gru 2019, 16:36

Mozna ustaw wałki by te ostatnie krzywki na wałku były ku górze.. ale zostaje kwestia rozszczelnienia pokrywy, wiec czy warto dodatkowa stówke wkładac......

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 31 gru 2019, 00:37

A co daje ustawienie ostatnich krzywek ku górze ? I skąd dodatkowa stówa ? Nie pamiętam ile płaciłem za uszczelkę dekla ale wydaje mi się że ok 40zł... Nie wiem tylko czy za jedną czy dwie...
Rozrządu nie rozbieram bo wymieniam tylko ten uszczelniacz za czujnikiem... Pozostałe dwa są dobre. ( Rozrząd i wszystkie uszczelniacze zmieniane przy okazji uszczelki pod głowicą 10tyś temu i od tego czasu ten jeden uszczelniacz strzelił...)

A chcę tak zrobić bo ja jestem nerwus troszkę :P A w tym przypadku sporo łatwiej tak zrobić więc wolę dołożyć na uszczelkę dekla zamiast moich nerwów skoro to nic nie zmieni. Bo roboty więcej o 6 srubek od dekla + 2 od mocowania wałka... ;)

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 31 gru 2019, 11:43

Kolego tak jak mówisz będzie najprościej. A krzywki w gorze po to żeby wałek nie prężył jak odkręcisz panewkę.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 31 gru 2019, 12:46

No fakt, nie pomyślałem o tym :) Ale dzięki za cenną poradę...

Poza tym będzie można obejrzeć jeszcze raz czy aby wałek nie jest przyczyną wycieku... W końcu uszczelniacz strzelił dość szybko.

A co do porad...

Jak montujecie ? Na sucho czy smarujecie olejem ? Niektórzy po zamontowaniu obracają 2 razy wałkiem zanim zostawią wszystko żeby się uleżało...

Ja ostatnio montowałem na sucho i wałkiem nie obracałem... Czy to dobrze to nie wiem, bo mechanikiem nie jestem i uczę się na własnych błędach ;)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 31 gru 2019, 12:51

Trzeba pamiętać, że w starych silnikach i dotyczy to bardzo mocno ABC zdejmowanie pokryw na czapkach może narobić kłopotów. Nie musi ale może.

Zwyczajnie pokrywy są z wiekiem zazwyczaj powypaczane skutkiem warunków w jakich są i bywa, że niewłaściwym montażem. Niektórzy sądzą, że im mocniej dokręcą tym lepiej. Też tak wiele lat temu sądziłem hehe
Pochylenie w jakim są głowice sprzyja dodatkowo wyciekom oleju. Łatwiej mu znaleźć nieszczelności. Stąd całkiem sporo V-ek śmierdzących w kabinie smażonym olejem.

Walczyłem z tym w obu swoich Vkach obecnych i w jednej byłej. Najgorzej z tworzywem jeżeli takie są dekle. Ani planowanie nic nie da(bo docisk się zwiększy w miejscach które były "wystające", a cała uszczelka będzie w jakby "fale"). Ani tego się nie wyklepie, ani nie wygrzeje.
Pierwsze doświadczenie miałem takie z ABC, że po zmianie uszczelek na nówki, oczyszczeniu wszystkiego na błysk z silikonu po poprzedniku i dokręceniu kluczem dynamometrycznym zachowując kolejność ujechałem niecały kilometr. Olej dosłownie srał bokami :|

Musiałem kołnierze pod śruby spłaszczać i planować prasą, ustawiać w tworzywie centrycznie i mocować tak. Do tego byłem bez szans -jako przeciwnik zdecydowany jakiś lepików zmuszony byłem użyć Dirko.
Tak bywa, to ma lata i czasem jesteśmy bez szans robiąc niby książkowo, a jak mam nauczkę, że mimo doświadczenia z wielu lat nie sprawdziłem DOKŁADNIE pokryw.


Człowiek co kupował ode mnie lapka niedawno robił to samo w swoim. No niemal. Miał silikon, oczyścił i nowe uszczelki dał. Skończyło się na silikonie mimo całego dnia walki.

Ja robię to tak, że składam i dokręcam powiedzmy z połowiczną siłą. A na drugi dzień dopiero z wartościami pożądanymi. Wówczas np. Dirko jest dociskane już zżelowane i sprężyste więc nie kucnie mi tak szybko jak ściśnięte od razu.

Moja rada -jeżeli znajdziemy pod deklami uszczelki lepione na silikon to zastanówmy się, czy poprzednik był badziewiarzem z powołania, czy może była jakaś ważna przyczyna.


Uszczelnienia wkładam zawsze lekko natłuszczone(oczywiście te pracujące w takim środowisku i jak nie zamierzam ich czymś lepić). Dzięki temu jest większa szansa, że łądnie się ułożą, nie zostaną gdzieś "wywinięte" czy przyszczypane. Obracanie wałkiem rozrządu po wymianie np. simmeringa jest dla mnie bez sensu. C-o obracam ręcznie to dwukrotnie wałem po jakichkolwiek pracach przy rozrządzie. Nawet jak tylko pasek luzuję, a nie ściągam z zębów.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 233
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kociemb » 16 sty 2020, 11:17

Miron72 dzięki za obszerną odpowiedź ;)

Wróciłem do PL więc uszczelniacz wymieniony :) A co do problemów z wyciekami spod dekla w moim Audi to kilkukrotnie go ściągałem i zawsze było ok... Fakt że zawsze zakładałem na dirko, ale tylko odrobina cieniutko ;)

Natomiast w seicento nawet dirko nie pomaga i zawsze sie trochę leje po jakimś czasie heheh ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl