[AUDI 2.0 ABT] maź pod korkiem oleju i na bagnecie.
[AUDI 2.0 ABT] maź pod korkiem oleju i na bagnecie.
Witojcie,sprowadza mnie tu problem jak w temacie,mazi na korki i bagnecie. Jakiś czas temu wymieniłem termostat bo miałem zepsuty (wahania temperatury zależne od prędkości) mechanik kupił firmy Mahle(behr) po wymianie termostat po odpaleniu złapał 90° na chwilę po czym spadło do 80° i się utrzymuję. Niby miał się otwierać przy 87° jednak nie dobilem nigdy do 90° czy na postoju czy szybka jazdą bez zmian. Wracając do meritum maź spowodowana niedogrzanym silnikiem?? Jakie temperatury mają wasze ABT?? Czy może problem leży w odmie?? Jak tak to jak się za to zabrać? Jakieś instrukcję?? Dodam, że tej mazi na bagnecie jest sporo.... Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na 99,9 % wina czestej jazdy na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem ,takze się nie przejmuj i nie daj sobie wmówić ze to wina "uszczelki pod glowicą " Poczekaj do wiosny i wyższych temperatur i problem powinien zniknać .Mialem identyczny problem kiedyś w fordzie gdzie mimo malutkiego 1 litrowego silniczka benzynowego kótry w miarę szybko się grzal ,ale jezdzone było na krótkich odcinkach ,jak tylko robilo się zimno to na korku pojawiała się "maż ".Przychodziła wiosna maż znikała
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5442
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11726
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a no widzisz od razu tak trzeba było obstawiam więc że to nie olej ani nie termostat tylko coś się dzieje już motoremNeptyk pisze:Codziennie do pracy pokonuję 15 km większość trasa,olej valvoline 10w40 max life.
Ja na tym samym oleju pokonuję 2 km do pracy i nie mam nic - dosłownie szczotkowe ilości.
Albo są to jeszcze jakieś stare zaszłości, więc dobrze wymyć i obserwować.
WRC is for boys.
Group B was for men.
Group B was for men.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
To raczej problem ze wskaźnikiem temperatury lub czujnikiem.Jakiś czas temu wymieniłem termostat bo miałem zepsuty (wahania temperatury zależne od prędkości) mechanik kupił firmy Mahle(behr) po wymianie termostat po odpaleniu złapał 90° na chwilę po czym spadło do 80° i się utrzymuję. Niby miał się otwierać przy 87° jednak nie dobilem nigdy do 90° czy na postoju czy szybka jazdą bez zmian.
Co do mazi to na krótkich odcinkach po ok. 2-4 km to także u mnie się zdarza, ale wyłącznie w zimne pory troszkę na korku oleju.
Odma myta regularnie co jesień od momentu kiedy mi zimą zamarzła. Olej mam Motul 10W40.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1041
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Rozumiem, rzeczywiście pamiętam dosłownie obklejone skwarami to sitko w AAM jak była robiona głowica.
A sezonowo to jak wnioskuję zostaje myć ten latwo demontowalny metalowy przewod odmy.
A sezonowo to jak wnioskuję zostaje myć ten latwo demontowalny metalowy przewod odmy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"
Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga