Witam, próbowałem dziś wymienić termostat,
ale mróz trzyma śruby i nie dało rady, więc złożyłem wszystko
i pomyślałem odpalę silnik na trochę, złapie temperatury,
to śruby ogrzeją się trochę i może puszczą.
Odpaliłem od razu, nie był odpalany kilka dni,
chodził normalnie 1-2 min i nagle zgasł bez przyczyny.
Ponowne próby odpalenia zero efektu.
Myślałem że coś brak płynu chłodzącego może mieć wpływ,
to uzupełniłem jakieś 2 litry brakujące.
Był na kobyłkach podniesiony cały przód jak robiłem, to opuściłem na płasko.
Niestety w żadnej konfiguracji już nie odpalił :(
Co mogło się stać, jest dopiero -3 stopnie,
a bez problemu przy -15 mrozu odpalał i bez problemu chodził.
Ktoś jakieś sugestie, co się mogło stać i jak go uruchomić?
[B4 1.9 1Z] Nagle zgasł silnik i nie odpala!
[B4 1.9 1Z] Nagle zgasł silnik i nie odpala!
Ostatnio zmieniony 12 sty 2020, 23:57 przez TDI80, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84 pisze:Teoretycznie ON powinien być już zimowy , więc nie powinno przyłapać go w filtrze.
Powietrze w paliwie występowało w przewodzie zasilającym do pompy :?:
Spróbuj dać napięcie 12v na zawór N109 na pompie.
Jak masz Vag to sprawdź błędy czy jakieś pokazały się.
Dzięki za odzew
Udalo mi sie wczoraj uruchomic silnik winowajcą okazal sie filtr paliwa zapchany
Mialem go wymienic juz dawno i ponad 2 lata byl nie wymieniany, to samochód upomniał
się o swoje, a tak coś czułem, że z paliwem problem i od tego zacząłem.
Nie wiem jak bylo wczesniej, ale sa bąbelki powietrza w wężyku od filtra do pompy,
ale nie jest to w zaden sposób odczuwalne w pracy silnika, czy bąbelki to problem?
Ps. Wspominalem, ze termostat wymieniać będę i mam nowy z 2 uszczelkami,
Szeroka z pol cm na pol i oring, czy obie sa do mojego samochodu, czy tylko oring,
a druga dorzucona bo inny model auta wykorzystuje ja? Jakis schemat może z uszczelkami?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Do zmiany termostatu bierzesz jedną uszczelkę z tych trzech, chyba , że wyciągasz całą pompe , to jedną też dajesz wtedy nową i ta płaska zostaje Tobie.
Daj tą najgrubszą pod kołnierz ten plastikowy co termostat siedzi.
Pęcherze powietrza w przewodzie zasilającym do pompy dają o sobie znać gdy będzie zimniej i będziesz podczas odpalania silnika przewalić kilka razy rozrusznikiem żeby odpalił.
Daj tą najgrubszą pod kołnierz ten plastikowy co termostat siedzi.
Pęcherze powietrza w przewodzie zasilającym do pompy dają o sobie znać gdy będzie zimniej i będziesz podczas odpalania silnika przewalić kilka razy rozrusznikiem żeby odpalił.
Zrobiło się nieco cieplej ostatnio i zamiast -3 to +7było, plus trochę rozgrzałem silnik do 50 stopni i udało się w końcu odkręcić te zapieczone śruby od obudowy termostatu.Krzysiek 84 pisze:Do zmiany termostatu bierzesz jedną uszczelkę z tych trzech, chyba , że wyciągasz całą pompe , to jedną też dajesz wtedy nową i ta płaska zostaje Tobie.
Daj tą najgrubszą pod kołnierz ten plastikowy co termostat siedzi.
Pęcherze powietrza w przewodzie zasilającym do pompy dają o sobie znać gdy będzie zimniej i będziesz podczas odpalania silnika przewalić kilka razy rozrusznikiem żeby odpalił.
Można jednak go wymienić bez ruszania pompy wspomagania i rozkręcania samochodu.
Miałem 2 uszczelki w komplecie, ale jedna nie mieściła się w gniazdo termostatu, za gruba i za duża średnica, wiec pozostał ten oring jedynie i poszło w kolejności termostat w blok, ten oring na wierzch i obudowa termostatu, chyba kolejność dobra, nic nie cieknie.
Temperatura już prawidłowa silnik dogrzany, do okolic 90 stopni dochodzi, patrzyłem po wężach, tylko górny ciepły zanim się silnik nie rozgrzeje, wiec nie przepuszcza na chodnicę,
dopiero jak minie 87 stopni otwiera i ciepły sie robi tez dolny wąż, więc niby jest OK,
tylko niby wszystko dobrze, a jakoś słabo mi zaczęło działąc ogrzewanie w środku kabiny
Jak niski bieg, to jeszcze w miarę ciepłe leci, ale mocniej jak dmucha, to moment ciepłe poleci i za chwilę ledwie letnie, przy rozgrzanym silniku do 90 stopni prawie, nie wiem czemu?
A i jeszcze jedno jak u Was jest z biegami wentylatora bo u mnie jest tak:
I bieg - delikatnie prawie nie czuć powiew - jest cieple powietrze
II bieg - trochę mocniej dmucha - jest w miarę ciepłe powietrze
III bieg - dmucha identycznie jak na II biegu - jest w miarę ciepłe powietrze
IV bieg - mocno dmucha - powietrze minimalnie cieplejsze niż kabiny, ledwie letnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 lis 2019, 12:17
TDI80, kolego, tym graniem do kabiny masz ten sam problem co ja miałem, u mnie okazało się że klapka sterująca zimno ciepło była już nie szczelna, odkleiła się ta pianka co na niej jest. Jest gdzieś poradnik na tej grupie. Mi zajęło naprawa około godziny. Dodam że klimy nie mam. Z klima ponoć trzeba deskę rozdzielczą wyciągać