[2.0 ABK] Nie działający wentylator chłodnicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
[2.0 ABK] Nie działający wentylator chłodnicy
Witam. Mam problem ze swoim ABK. Przestał mi włączać się wentylator chłodnicy. Sprawdziłem bezpiecznik, był OK. Wymieniłem czujnik termiczny w chłodnicy i zaczął działać. Pojeździłem może ze dwa dni i przestał a objawiło to się tym, że zaczął działać po zapalaniu silnika. po zgaszenia nie działał i jak złapie temperaturę to nie działa. Dochodzi do 100 stopni, nawet trochę ponda go wyczekałem i nic. Wcześniej minęło 90 stopni, gdzieś z 95 i się włączał. Wymieniłem też przekaźniki 214 i 272, od pierwszego biegu i drugiego biegu, 214 jest nowy i nadal to samo. Czy przyczyną tego może być niebieski czujnik? Bo szary podaje tylko temperaturę na licznik to raczej nie ma z tym nic wspólnego. Albo czy winą za to może być walnięty termostat. Podczas jazdy przy temperaturach jak teraz temperatura nie osiąga więcej jak 70 stopni, chyba, że w korku to złapie więcej. No i jak złapie trochę temperatury to wąż na dole chłodnicy jest tak samo ciepły jak ten u góry, także podejrzewam termostat. Ma ktoś pojęcie co to może być, bo głowie się, szukam w postach i już nie wiem o co tu chodzi. Będę wdzięczny za pomoc
Ostatnio zmieniony 12 sty 2020, 22:31 przez karoll1991, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
Poprawione. To ma ktoś pojęcie o co chodzi z tym wentylatorem. Wymieniłem jeszcze niebieski czujnik i nadal jest to samo. Możliwe, że sprzedali mi nie ten czujnik 214 od pierwszego biegu. Oryginalny jest biały z napisem 214 a nowy czarny bez takiego oznaczenia tylko schemat i jest firmy Bosch
[ Dodano: 2020-01-15, 00:03 ]
Dodam jeszcze, że jak oryginalny przekaźnik załącze na krótko zawierając blaszke w środku to wentylator się włącza
[ Dodano: 2020-01-15, 00:03 ]
Dodam jeszcze, że jak oryginalny przekaźnik załącze na krótko zawierając blaszke w środku to wentylator się włącza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
A który niebieski czujnik wymieniłeś? Ten obok szarego na króćcu głowicy nie ma nic wspólnego z załączaniem wentylatora chłodnicy, jest to czujnik dla komputera wtrysku i zapłonu Digifant.
Ciebie interesuje wyłącznie czujnik na dole chłodnicy po stronie kolektorów silnika, skoro masz problem wyłącznie z regulacją temperatury roboczej silnika (na górze głowicy masz jeszcze bimetal na ok. 105 C, ale to od załączenia wentylatorów na postoju bez zapłonu np. latem). Odepnij wtyczkę i zewrzyj ostrożnie piny - powinien ruszyć. Jeśli się uruchomi to porusz kablami, jak to nie zakłóci działania masz do wymiany czujnik.
Jeśli parametry, pinologia i schematy przekaźnika starego i kupionego się niczym nie różnią to nie widzę tutaj problemu. A jeżeli są różnice to wrzuciłbym przed powyższym testem stary przekaźnik.
Ciebie interesuje wyłącznie czujnik na dole chłodnicy po stronie kolektorów silnika, skoro masz problem wyłącznie z regulacją temperatury roboczej silnika (na górze głowicy masz jeszcze bimetal na ok. 105 C, ale to od załączenia wentylatorów na postoju bez zapłonu np. latem). Odepnij wtyczkę i zewrzyj ostrożnie piny - powinien ruszyć. Jeśli się uruchomi to porusz kablami, jak to nie zakłóci działania masz do wymiany czujnik.
Jeśli parametry, pinologia i schematy przekaźnika starego i kupionego się niczym nie różnią to nie widzę tutaj problemu. A jeżeli są różnice to wrzuciłbym przed powyższym testem stary przekaźnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
Tak ten obok szarego na króccu przy głowicy. Czujnik termiczny w głowicy wymieniłem na nowy. Przekaźnikow od pierwszego biegu mam dwa stare i jeden nowy. Na wszystkich nie załącza. Przekaźnik nowy gość mi patrzył według schematu w sklepie i mówił, że to samo. Z tym czujnikiem przy chłodnicy też próbowałem przewody zawierać i nic. Nawet jak na włączonym zapłonie zewre masę z plusem na wentylatorze to nie włącza. Tak jest z pierwszym i drugim biegiem. Jeszcze wymieniłem przekaźnik od drugiego biegu o oznaczeniu 272 i to samo. W sobotę będę miał czas posprawdzam masy, bo może się głowie a masa jest słaba
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
Silnik był ciepły. To że na włączonym zapłonie się włącza to wiem. Aż taki laik że mnie nie jest. Po wymianie termicznego wentylator działał. Nagle mu się popieprzylo. Zaczął chodzić po zapaleniu samochodu i teraz w ogóle się nie załącza. Fakt, że do lata jeszcze czas, ale chciałbym to ogarnąć, bo nie lubię jak coś nie jest sprawne przy auciePieterB pisze:silnik był ciepły czy zimny?karoll1991 pisze:Z tym czujnikiem przy chłodnicy też próbowałem przewody zawierać i nic.zwiera się tylko na zapłonie w innym wypadku to zabawa w nie wiadomo jakim celukaroll1991 pisze:Nawet jak na włączonym zapłonie zewre masę z plusem na wentylatorze to nie włącza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sie 2016, 15:22
1. Nie mam klimyDaro_GST pisze:Kilka pytań:
1. Masz klime??
2. Ile pinów ma czujnik od chłodnicy??
3. Sprawdzałeś zasilanie przekaźników?? ( to ze przekaźnik pyka to nie znaczy ze jest sprawny)
2. Czujnik ma 2 piny
3. Pisałem już wyżej, że jak w środku przekaźnika, gdy jest wsadzony w skrzynkę z bezpiecznik ami zewre blaszke to wentylator działa. Także napięcie przechodzi chyba w takim układzie.
A ten czujnik przy kolektorze coś do tego ma. Bo w lato na postoju po wyłączeniu zapłonu wentylator się włączał
Czyli:
1. Zasilanie przekaźnika jest.
2. Opornica sprawna.
Czyli zostaje sterowanie przekaźnika, a sterowany jest masą.
Sprawdź czy jak zawrzesz te dwa piny w kostce od czujnika chłodnicy to czy puknie przekaźnik?? Jak nie to uwalony masz kabel gdzieś po drodze i najprawdopodobniej się przetarł i zawierał do masy dlatego po przekręceniu kluczyka wentylator ci chodził a później się przerwał i stąd brak sterowania. Tak mi logicznie wychodzi z tego co piszesz, ale i tak obstawiam przekaźnik albo bezpiecznik.
1. Zasilanie przekaźnika jest.
2. Opornica sprawna.
Czyli zostaje sterowanie przekaźnika, a sterowany jest masą.
Sprawdź czy jak zawrzesz te dwa piny w kostce od czujnika chłodnicy to czy puknie przekaźnik?? Jak nie to uwalony masz kabel gdzieś po drodze i najprawdopodobniej się przetarł i zawierał do masy dlatego po przekręceniu kluczyka wentylator ci chodził a później się przerwał i stąd brak sterowania. Tak mi logicznie wychodzi z tego co piszesz, ale i tak obstawiam przekaźnik albo bezpiecznik.
Jak robi zworę to działa, czyli zasilanie wentylatora do przekaźnika dochodzi.Jarewa pisze:Po czym wnioskujesz??Daro_GST pisze:Zasilanie przekaźnika jest.
Pytanie, czy jak puknie to wychodzi, bo dziś miałem w ABC taki przypadek , że nie wychodziło.
[ Dodano: 2020-01-15, 22:04 ]
Z ta opornica to się rozpędziłem... przecież to tylko jeden bieg (brak opornicy)
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ale jest jeszcze drugie zasilanie..... Zasilanie cewki przekaźnika i oto wyżej pytałem. A ty pod spodem stwierdziłeśDaro_GST pisze:Jak robi zworę to działa, czyli zasilanie wentylatora do przekaźnika dochodzi.
"Zasilanie przekaźnika jest."
A to nie wszystko bo własnie ma problem z zasilaniem cewki przekażnika...