[B4 2.0E ABK] Głośna praca silnika i słabe ciśnienie oleju
- Andrzej_Szpadel
- Forum Audi 80
[B4 2.0E ABK] Głośna praca silnika i słabe ciśnienie oleju
Witam wszystkich serdecznie, jestem od niedawna posiadaczem Audi 80 B4 Sedan, po kilku małych naprawach przyszła pora na wymianę oleju i zdiagnozowanie problemu z ciśnieniem po rozgrzaniu.
Olej wymieniłem po płukance silnika z jakiegoś Mobila 10W40 na Castrol GTX Ultraclean 10W40 A3/B4 + Filtr Oleju MANN, wcześniej silnik też wydawał takie dość głośne cykanie, które narastało wraz z nagrzewaniem się silnika i ciśnienie oleju spadało do 0 na wolnych obrotach, załączał się piktogram i brzęczyk.
Wymiana filtra i oleju niestety nie pomogła i dalej leci do 0 na jałowych obrotach po rozgrzaniu , chociaż ciśnienie nieznacznie wzrosło wcześniej przy 2000obr/min było równo 2 bary.
Martwi mnie też te głośne cykanie silnika.
Dodam, że wraz z spuszczeniem oleju żadnych opiłków, czy innego syfu w nim nie było. Jestem dość zielony jeżeli chodzi o mechanikę samochodową i wciąż się uczę więc chciałbym zasięgnąć się waszej porady na forum
Załączam poniżej film na Youtube przedstawiający pracę silnika i później wskazania z wnętrza samochodu:
https://youtu.be/8Y8J0JkCGww
Dziękuję za odpowiedź i ewentualne pokierowanie mnie w dalszej diagnostyce.
Pozdrawiam
Olej wymieniłem po płukance silnika z jakiegoś Mobila 10W40 na Castrol GTX Ultraclean 10W40 A3/B4 + Filtr Oleju MANN, wcześniej silnik też wydawał takie dość głośne cykanie, które narastało wraz z nagrzewaniem się silnika i ciśnienie oleju spadało do 0 na wolnych obrotach, załączał się piktogram i brzęczyk.
Wymiana filtra i oleju niestety nie pomogła i dalej leci do 0 na jałowych obrotach po rozgrzaniu , chociaż ciśnienie nieznacznie wzrosło wcześniej przy 2000obr/min było równo 2 bary.
Martwi mnie też te głośne cykanie silnika.