Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK] Pompa oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jedrek124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 lut 2020, 22:20

[B4 2.0E ABK] Pompa oleju

Post autor: jedrek124 » 03 lut 2020, 22:27

Witam forumowiczów.

Poszukuje informacji czy ktoś zakładał pompe oleju z silnika 1.8 do silnika 2.0?
W sklepach są dostepne tylko toprany do 2.0 (numer oryginału 026115105A), a jak wiadomo z jego trwałością bywa różnie więc nie chce ryzykować. Znalazłem Febiego o numerze oryginału 026115105B który wygląda na pierwszy rzut oka identycznie. Czy ktoś już rozwiązał podobny problem u siebie?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 03 lut 2020, 23:19

A jakie są objawy, że chcesz zmieniać pompę oleju ?

jedrek124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 lut 2020, 22:20

Post autor: jedrek124 » 04 lut 2020, 08:41

Robię remont silnika, od A do Z. Silnik był nie odpalany od 7 lat i jego stan był mi nie znany. Po jego rozebraniu okazało się że panewki są już zużyte i to dość mocno choć wał trzyma wymiary. Panewka na środkowej podporze była zaciągnięta, jak by brakło ciśnienia oleju.
Po rozebraniu pompy okazało się że ma dośc spory luż między zębami 0.2-0.25mm Wydaje mi się że to za dużo. Z tego co pamiętam ze szkoły to ten luz powinien być minimalny lub nie powinno go być w ogóle. Jeśli się myle to proszę o sprostowanie mojego toku myślenia.

Tak poza tym może istnieją jakieś zestawy naprawcze?

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 04 lut 2020, 18:48

Jeżdżę na topranie od dwóch lat około 500 km tygodniowo i na razie ciśnienie książkowe.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 04 lut 2020, 19:50

Ja też mam Toprana. Sprzedany przez mechanika dobrego znajomego mojego taty, bubla nie wciśnie - mówił, że reklamacji brak. Na razie 30 tys. km i spokój. Zmieniona była z powodu braku ciśnienia, teraz przy rozruchu łapie kilka razy szybciej ciśnienie niż na oryginalnej przed awarią.

jedrek124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 lut 2020, 22:20

Post autor: jedrek124 » 05 lut 2020, 08:15

Jutro mają dojść do mnie dwie pompy, jedna febi z silnika 1.8 druga toprana dedykowana do 2.0. Porównam je sobie namacalnie i zobacze.
Zaszczepiliście jednak we mnie nutke nadziei na to że topran to jednak nie takie wielkie badziewie. Jutro ocenie.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 05 lut 2020, 17:24

Również mam toprana co prawda świeci sie kontrolka oleju po odpaleniu z 1,5sekundy ale na starej pompie tez tak miałem no i na drugim silniku tez tak mam także dwa silniki trzy pompy i tak samo gaśnie

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 05 lut 2020, 18:44

jedrek124, czy nie takie badziewie... Gdzieniegdzie się jednak sprawdza. Ale najważniejszy powód to czasem bardzo mały wybór lub wręcz brak innego w zamienniku niż Topran. :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 lut 2020, 18:47

h/k, powiem wam że torpan ciut lepiej zaczął chyba dbać o jakość części - z tego co zauważyłem. Może nie jest to nie wiadomo co i rzadko polecam ale.....

jedrek124
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 lut 2020, 22:20

Post autor: jedrek124 » 16 lut 2020, 22:37

porónałem obydwie pompy. Na [ierwszy rzut oka niczym się nie różnia, poza tym, że FEBI wykonany był staranniej (chodzi o wygląd). W sprawie różnic pomiędzy pompami do 1.8 i do 2.0 pisałem do supportu febiego. Wedłucg nich pompy różnią się ciśnieniem oleju, nic więcej się nie dowiedziałęm. Wybrałem pompe Toprana, zobaczymy jak się spisze po uruchomieniu auta.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 17 lut 2020, 10:18

Zalej pompę olejem i chwile pokrec na rozruszniku bez filtra jak pocieknie przykrec filtr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl