[coupe] Dołożenie klimatronika
[coupe] Dołożenie klimatronika
Witam. Chcę do Coupe dołożyć klimatronik. W oryginale nie było klimatyzacji. Posiadam już cały zestaw do montażu. Jeśli chodzi o zamocowanie wszystkiego to nie ma najmniejszego problemu. Najtrudniej będzie z elektryką a więc jesli ktoś ma jakieś informacje na ten temat to prosił bym o pomoc . Cały moduł nagrzewnic i instalacja elektryczna wewnętrzna jest z silnika 2,3. Chłodnice i przewody alu są z silnika 2.0 ABK, natomiast instalacja elekrtyczna z komory silnika z 1.9 TDI z klimatyzacją manualną. Oczywiście łatwiej by było gdybym znalazł wszystko z jednego modelu ale tylko tak udało mi się skompletować. Dodam jeszcze że w aucie siedzi w tej chwili 1.8T AEB a przed swapem 2.0 16v ACE.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2020-02-21, 15:41 ]
Pamiętaj o tagi na przyszłość!
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2020-02-21, 15:41 ]
Pamiętaj o tagi na przyszłość!
Ostatnio zmieniony 21 lut 2020, 15:41 przez kowalkam, łącznie zmieniany 1 raz.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Kurde chłopie, ale żeś sobie zestaw skomponował. Każdy moduł z innej... Powiem tak, też swego czasu chciałem klimę do ABK ładować i dowiedziałem się że... a zresztą sam poczytaj https://audi80.pl/topics98/b4-20-ab ... t89150.htm to ci chyba wystarczająco wyjaśni
Dolozenie klimy to prosta sprawa Ja bede na dniach wkladac do siebie do coupe climatronic z audi a4 b5 przedlifta . Wszystko to co w komorze bedzie z passata b5 na lato trzeba miec troszke komfortu.Zresztavco tu pisac . Wkladaj to co masz i zdawaj relacje.Najprosciej zasterowac klime majac czujnik presostat z A4 b5 przedlift lub paska przedlifta . Wystarczy wtedy wlacznik , czujnik presostat i przekaznik do zasilenia wentylatora. Presostat jak jest brak czynnika nie zalaczy sprezarki , a jak bedzie zbyt duze cisnienie rozlaczy sprezarke i zalaczy wentylator . Tyle w temacie elektryki.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ale między manualna a klimatronikiem jest inna wiązka w komorze silnika
[ Dodano: 2020-02-21, 09:11 ]
Coś Ci się pomyliło presostat b5 jest taki sam jak b4... W nowszych tylko poliftach te klimy nie mają presostatu.. Bo mają czujnik ciśnienia w pełnym zakresie.. A starsze modele to czujniki SW
[ Dodano: 2020-02-21, 09:11 ]
krzysaudi pisze:Dolozenie klimy to prosta sprawa Ja bede na dniach wkladac do siebie do coupe climatronic z audi a4 b5 przedlifta . Wszystko to co w komorze bedzie z passata b5 na lato trzeba miec troszke komfortu.Zresztavco tu pisac . Wkladaj to co masz i zdawaj relacje.Najprosciej zasterowac klime majac czujnik presostat z A4 b5 przedlift lub paska przedlifta . Wystarczy wtedy wlacznik , czujnik presostat i przekaznik do zasilenia wentylatora. Presostat jak jest brak czynnika nie zalaczy sprezarki , a jak bedzie zbyt duze cisnienie rozlaczy sprezarke i zalaczy wentylator . Tyle w temacie elektryki.
Pozdrawiam.
Coś Ci się pomyliło presostat b5 jest taki sam jak b4... W nowszych tylko poliftach te klimy nie mają presostatu.. Bo mają czujnik ciśnienia w pełnym zakresie.. A starsze modele to czujniki SW
Jarewa kochany . W a4 b5 oraz passat b5 czujnik presostat do przedliftowych modeli jest 4 pinowy . Polifcie sa 3 pinowe . Zas w 80-tce sa 2 presostaty . Jednen od obecnosci czynnika za tunelem nawiewu oraz drugi kolo chlodnicy i obydwa sa 2 pinowe . Tak jest w manualnej klimie .Zebow na tym nie zjadlem bo mam wszystkie , ale robie to od prawie 20 lat .
Pozdrawiam.
Krzysiek
Pozdrawiam.
Krzysiek
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To co piszesz to nie presostat w a4b5 jest w podszybiu albo jak zwał grodz...
W a4 przed lift jest to samo co 80 różnica czujnika to tylko taka że u nas w chłodnicy są pojedyncze dwa SW od ciśnienia 10bar i 18 bar a w a4 jeden podwujny zasada ta sama dlatego 4pin.. Polifty mają już zupełnie inny czujnik 3pin to czujnik ciśnienia analogowy podaje do sterownika jakie jest aktualne ciśnienie zakres czujnika od 0-25bar..
W a4 przed lift jest to samo co 80 różnica czujnika to tylko taka że u nas w chłodnicy są pojedyncze dwa SW od ciśnienia 10bar i 18 bar a w a4 jeden podwujny zasada ta sama dlatego 4pin.. Polifty mają już zupełnie inny czujnik 3pin to czujnik ciśnienia analogowy podaje do sterownika jakie jest aktualne ciśnienie zakres czujnika od 0-25bar..
Haaa . I super . Widzisz nie taki straszny diabeł jak go piszą ... Co tam masz u siebie za fajne fotele ??
Gratuluję samozaparcia . Wiązka wewnętrzna to pikuś w 80-tce . Z okrągłej wtyczki masa , Zasilanie po kluczu oraz podswietlenie przycisków . To teraz masz już z górki Trochę mechaniki i kolejny zadowolony z klimy . Ha .
Pozdrawiam.
Kris
Gratuluję samozaparcia . Wiązka wewnętrzna to pikuś w 80-tce . Z okrągłej wtyczki masa , Zasilanie po kluczu oraz podswietlenie przycisków . To teraz masz już z górki Trochę mechaniki i kolejny zadowolony z klimy . Ha .
Pozdrawiam.
Kris