[audi 80 b4 1z Avant] Terkotanie w skrzyni biegów
[audi 80 b4 1z Avant] Terkotanie w skrzyni biegów
Witam wszystkich i proszę pomoc!. W czasie jazdy ,chyba nie do końca wrzuciłem piąty
bieg i za szybko puściłem sprzęgło.
Objawy to-jedynka i dwójka działają normalnie,na trójce
okropny bardzo głośny metaliczny terkot , na czwórce i piątce słychać jakieś odgłosy jakby
terkot , ale nierównomierny i znacznie cichszy.
Wsteczny jakoś się rozłącza ale lewarek zostaje w swoim położeniu , chyba że dociskam lewarek do tyłu, wtedy normalnie jedzie do tyłu.
Nie wiem czy trójka ciągnie bo na odgłos terkotania od razu wciskam sprzęgło.
Auto jedzie ale męczę skrzynię bo wrzucam czwórkę przy 40km/godz.
Stało się to w drodze na wieś( urlop) okolice Sokołowa Podlaskiego.Nie znam tu warsztatów
i niewiele wiem o skrzyniach biegów.
Skrzynia to CVC.
Powiedzcie proszę co się mogło wydarzyć i czy da się to naprawić?
P.S Jest to mój pierwszy temat i proszę o wyrozumiałość.
Przypomniałem sobie-wyprzedzałem na trójce i wydarzyło się to przy zmianie biegów z trójki na czwórkę.
bieg i za szybko puściłem sprzęgło.
Objawy to-jedynka i dwójka działają normalnie,na trójce
okropny bardzo głośny metaliczny terkot , na czwórce i piątce słychać jakieś odgłosy jakby
terkot , ale nierównomierny i znacznie cichszy.
Wsteczny jakoś się rozłącza ale lewarek zostaje w swoim położeniu , chyba że dociskam lewarek do tyłu, wtedy normalnie jedzie do tyłu.
Nie wiem czy trójka ciągnie bo na odgłos terkotania od razu wciskam sprzęgło.
Auto jedzie ale męczę skrzynię bo wrzucam czwórkę przy 40km/godz.
Stało się to w drodze na wieś( urlop) okolice Sokołowa Podlaskiego.Nie znam tu warsztatów
i niewiele wiem o skrzyniach biegów.
Skrzynia to CVC.
Powiedzcie proszę co się mogło wydarzyć i czy da się to naprawić?
P.S Jest to mój pierwszy temat i proszę o wyrozumiałość.
Przypomniałem sobie-wyprzedzałem na trójce i wydarzyło się to przy zmianie biegów z trójki na czwórkę.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2012, 17:35 przez sob1, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegi wchodzą normalnie,auto jedzie (przejechałem z duszą na ramieniu ok.50 km,nie wrzucając trójki) nic nie chrobocze.Terkotanie brzmi mniej więcej jakby ktoś przykładał patyk do szprych koła od roweru, tylko głośniej i bardzo metalicznie.
Wylałem olej ze skrzyni. Wypadły elementy połamane zęby 2?sztuki, kawałki mosiądzu ,widełki przerzucania biegów ?.
Skrzynia do wymiany.
Czy ktoś wie co oznaczają liczby w ETCE , w kolumnie "Oznaczenia" np.CVC 35/9 , CAC 37/10
Niestety w tabelce w Centrum nie ma silnika 1Z.
Proszę o pomoc
Wylałem olej ze skrzyni. Wypadły elementy połamane zęby 2?sztuki, kawałki mosiądzu ,widełki przerzucania biegów ?.
Skrzynia do wymiany.
Czy ktoś wie co oznaczają liczby w ETCE , w kolumnie "Oznaczenia" np.CVC 35/9 , CAC 37/10
Niestety w tabelce w Centrum nie ma silnika 1Z.
Proszę o pomoc
Murdzi,
Dziękuje za podpowiedź , w Etce oprócz skrzyni BAA,są też skrzynie o takich samych przełożeniach :AXG, CNX,CUY, CDX, CPE/CVD.
Nie wiem czym się różnią te skrzynie od siebie.
Czy to oznaczenia roczników ?
Jeśli tak to jakich ?
Mechanik ma kupić skrzynię dla mnie , ale wolał bym wiedzieć co kupuje.
Wie ktoś gdzie można kupić skrzynię biegów w okolicach Sokołowa Podlaskiego?
Dziękuje za podpowiedź , w Etce oprócz skrzyni BAA,są też skrzynie o takich samych przełożeniach :AXG, CNX,CUY, CDX, CPE/CVD.
Nie wiem czym się różnią te skrzynie od siebie.
Czy to oznaczenia roczników ?
Jeśli tak to jakich ?
Mechanik ma kupić skrzynię dla mnie , ale wolał bym wiedzieć co kupuje.
Wie ktoś gdzie można kupić skrzynię biegów w okolicach Sokołowa Podlaskiego?
Skrzynie mogę się różnić przełożeniami, albo bardziej po ludzku - niektóre są krótsze, inne dłuższe. O ile kupisz skrzynię z diesela, to nie powinieneś żadnej różnicy odczuć, niezależnie od oznaczenia jakie będzie miała skrzynia. Jeżeli sieję jakieś herezje, to niech mnie któryś z klubowiczów poprawi
Murdzi,
Już po bólu ,skrzynia wymieniona.
Tak jak pisałem wcześniej , jest to skrzynia z Passata B5 rocznik 1997 , o symbolu DHF.
Ma takie same przełożenia co moja była,CVC.
Cena to 500 pln skrzynia + 200 pln wymiana.
Co do skrzyni BAA , to wydaje sie że jest starsza od CVC.
Wcześniej przy zmianie biegów
słychać było metaliczne puknięcia , podejrzewałem przeguby wewnętrzne , a okazało się że to był luz (prawdopodobnie) w przekładni różnicowej.
Teraz CISZA
Pozdrawiam.
Już po bólu ,skrzynia wymieniona.
Tak jak pisałem wcześniej , jest to skrzynia z Passata B5 rocznik 1997 , o symbolu DHF.
Ma takie same przełożenia co moja była,CVC.
Cena to 500 pln skrzynia + 200 pln wymiana.
Co do skrzyni BAA , to wydaje sie że jest starsza od CVC.
Wcześniej przy zmianie biegów
słychać było metaliczne puknięcia , podejrzewałem przeguby wewnętrzne , a okazało się że to był luz (prawdopodobnie) w przekładni różnicowej.
Teraz CISZA
Pozdrawiam.
Murdzi, A skąd wiesz że to przeguby?.Jakie masz objawy?
Sprawdź może tutaj
http://www.motomax.pl/www-1/instr.html
Sprawdź może tutaj
http://www.motomax.pl/www-1/instr.html
Witam taki problem posiada moja skrzynia 1 i 2 na wolnych obrotach terkotanie w skrzyni jak by patyk po szprychach na niskich prędkościach dodanie i ujęcie gazu słychać stuknięcie metaliczne i luz jest. Przeguby nie mają luzu sprawdzałem. Słychać to terkotanie przy większej prędkości też gdziy jadę przy zabudowaniach blisko i też odbija taki dźwięk.