[B4 2.0 ABT] Jaki największy akumulator?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2020, 12:13
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Garwolin
[B4 2.0 ABT] Jaki największy akumulator?
Witam
Jaki największy akumulator idzie wepchać do B4 ABT? Teoretycznie maksymalna długość to coś około 30 cm, jednak obawiam się, że w rzeczywistości coś będzie blokować i mogę zostać z problemem, stąd te pytanie.
Jaki największy akumulator idzie wepchać do B4 ABT? Teoretycznie maksymalna długość to coś około 30 cm, jednak obawiam się, że w rzeczywistości coś będzie blokować i mogę zostać z problemem, stąd te pytanie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2020, 12:13
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Garwolin
PieterB Tak pewnie zrobię. Duży aku jest mi potrzebny z kilku powodów:
1. Musi wytrzymać parę dobrych godzin używania radia na postoju lub świecenia pozycji, szczególnie gdy zapomnę coś wyłączyć.
2. Radio musi być podłączone z pominięciem zapłonu, a im większy akumulator, tym mniejsze wrażenie zrobi na nim pobrana energia.
3. Większy akumulator to zawsze nieco bezpieczniej w przypadku problemów z odpaleniem.
Krzysiek 84 Sorry, mój błąd. Przedstawiłem się, historię samochodu opiszę w późniejszym czasie.
1. Musi wytrzymać parę dobrych godzin używania radia na postoju lub świecenia pozycji, szczególnie gdy zapomnę coś wyłączyć.
2. Radio musi być podłączone z pominięciem zapłonu, a im większy akumulator, tym mniejsze wrażenie zrobi na nim pobrana energia.
3. Większy akumulator to zawsze nieco bezpieczniej w przypadku problemów z odpaleniem.
Krzysiek 84 Sorry, mój błąd. Przedstawiłem się, historię samochodu opiszę w późniejszym czasie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2020, 12:13
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Garwolin
25 km do pracy x2, spory kawałek ekspresówką na wysokich obrotach. Zdarzają się także trasy po 100 km.
O naładowanie raczej się nie martwię z prostego powodu – przy codziennym użytkowaniu pobór prądu przez instalację raczej już nie wzrośnie i alternator będzie miał do oddania mniej więcej tyle same energii. A jak zdarzy mi się wyładować akumulator trochę bardziej, to będę wiedział co zrobić. Możliwe nawet, że taki akumulator będzie się ładował trochę szybciej, bo przez dłuższy czas będzie mógł przyjmować maksymalny prąd z alternatora. Generalnie akumulatory gdy są bliskie całkowitego naładowania zaczynają pobierać coraz mniejszy prąd.
O naładowanie raczej się nie martwię z prostego powodu – przy codziennym użytkowaniu pobór prądu przez instalację raczej już nie wzrośnie i alternator będzie miał do oddania mniej więcej tyle same energii. A jak zdarzy mi się wyładować akumulator trochę bardziej, to będę wiedział co zrobić. Możliwe nawet, że taki akumulator będzie się ładował trochę szybciej, bo przez dłuższy czas będzie mógł przyjmować maksymalny prąd z alternatora. Generalnie akumulatory gdy są bliskie całkowitego naładowania zaczynają pobierać coraz mniejszy prąd.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
zgadza sięJarewa pisze:czy to 70A czy 120A wazne
Inna spraw że jak będzie rozładowywał go dość mocno i często to żaden altek nie pomoże, będzie co 2-4 lata wymieniał aku i tyle ale to już problem właściciela
szybciej to raczej nie bo większa pojemność to więcej czasu na naładowanie potrzeba(ale może i możliwe bo pewnie gdzieś to wyczytałeś), tyle że mam nadzieję że zdajesz sobie sprawę, że wówczas dużo słabiej światła świecą, słaba iskra itp.Kakastrofa pisze:Możliwe nawet, że taki akumulator będzie się ładował trochę szybciej, bo przez dłuższy czas będzie mógł przyjmować maksymalny prąd z alternatora.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 kwie 2020, 12:13
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Garwolin
maciek889, Akumulator głębokiego rozładowania? Nie miałem z nimi do czynienia, ale to droga zabawka.
PieterB Generalnie po to mi duży akumulator, żeby go właśnie zbyt głęboko nie rozładowywać.
Jeżeli z dwóch akumulatorów o różnych pojemnościach pobierzemy tę samą energię, to szybciej naładuje się ten o większej pojemności, ponieważ może on przyjąć większy prąd w tym samym czasie. Tak, mogą słabiej świecić światła podczas ładowania z bardzo niskiego poziomu, ale jak już wspominałem duży akumulator jest mi potrzebny po to, aby do takich sytuacji nie dochodziło zbyt często. Przy typowej eksploatacji będzie pewnie zachowywał się tak samo, jakby miał standardową pojemność.
PieterB Generalnie po to mi duży akumulator, żeby go właśnie zbyt głęboko nie rozładowywać.
Jeżeli z dwóch akumulatorów o różnych pojemnościach pobierzemy tę samą energię, to szybciej naładuje się ten o większej pojemności, ponieważ może on przyjąć większy prąd w tym samym czasie. Tak, mogą słabiej świecić światła podczas ładowania z bardzo niskiego poziomu, ale jak już wspominałem duży akumulator jest mi potrzebny po to, aby do takich sytuacji nie dochodziło zbyt często. Przy typowej eksploatacji będzie pewnie zachowywał się tak samo, jakby miał standardową pojemność.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To nie jest regóła, i mylne pojęcie, nie zawsze im wieksza pojemnosć tym mniejszy opór wewnętrzny....Kakastrofa pisze:Jeżeli z dwóch akumulatorów o różnych pojemnościach pobierzemy tę samą energię, to szybciej naładuje się ten o większej pojemności, ponieważ może on przyjąć większy prąd w tym samym czasie
Tutaj ważny jest drugi parametr akumulatora czyli prąd rozruchowy a to nie zawsze idzie w parze z pojemnoscia...