Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B4 2.0 115 KM LPG. Czy warto? Proszę o pomoc.

Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi 80/90/Coupe/Cabrio.
Archi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2020, 21:59
Lokalizacja: małopolska

Audi 80 B4 2.0 115 KM LPG. Czy warto? Proszę o pomoc.

Post autor: Archi » 13 kwie 2020, 22:11

Witam.

Chciałbym zasięgnąć opinii osób bardziej rozeznanych w Audi 80, w temacie tego ogłoszenia :

https://www.olx.pl/oferta/audi-80-b4-2- ... 6891c9b969

Mianowicie, czy warto się zainteresować tym samochodem?

Oglądałem go z kolegą i do naprawy jest: wymiana amortyzatorów tył, uszczelnienie wycieku z podstawy filtra oleju, naprawa klimatyzacji, regulacja instalacji gazowej, pompa wspomagania do wymiany i parę innych drobiazgów.

Lakier bezbarwny schodzi, ale podwozie zdrowe, jest trochę zaniedbany.

Sprzedający nie chcę zejść poniżej 3500 zł, mój budżet to około 7 tys., na zakup i pakiet startowy.

Chciałbym go używać na codzień na dojazd do pracy, zrobić najpotrzebniejsze rzeczy a z czasem doprowadzić do stanu jak najlepszego.

Pytanie czy warto?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 kwie 2020, 09:12

Archi pisze:Pytanie czy warto?
z tą instalacją będzie maił kupę problemów, trzeba by się liczyć z przeróbką na sekwencję, więc jak dla mnie nie warto. Szukał bym z sekwencją lub sama bp, no i zakładał samemu.
Ogólnie nie wygląda tak źle także być może i warta swojej ceny ale to już trzeba by dokładniej ją obejrzeć a po fotkach się tego nie da zrobić.

Archi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2020, 21:59
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Archi » 14 kwie 2020, 12:37

https://www.autotesto.pl/dev/?id=802541 ... 821f02d72d

hasło: H1xOAOdc

Tu będzie coś więcej.

I nie wiem czy lepiej kupić droższe, "gotowe" czy tańsze i samemu coś robić?

W moim przypadku tzn., że dobry kolega mechanik ogarnie po kosztach bo ja się nie znam :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 kwie 2020, 15:12

Archi pisze:I nie wiem czy lepiej kupić droższe, "gotowe" czy tańsze i samemu coś robić?
to już indywidualna sprawa jeden woli kupić tańsze i naprawić co jest do naprawienia - wówczas masz pewność że to zostało zrobione(dobrze) a inny woli dać więcej i mieć wsio z głowy(teoretycznie) bo nie zawsze tak jest.

Jak już pisałem duży minus tego auta to ta instalacja - bo może Ci narobić sporo kłopotu a co za tym idzie kasy ale też nie musi.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1065
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 14 kwie 2020, 20:45

Za to plus, że jak LPG w papierach to wstawi się dobrą sekwencję za dużo mniej niż montaż od zera.

Ja i tak myślę, że poza tym co widać to jeszcze trochę będzie roboty, ale uwzględnić trzeba, że gaz już masz a to wiele. Jak blacha zdrowa, nie miał jakiejś tragedii za sobą - może być ciekawie. Dobrze zrobiony jeździ przyjemnie nawet jak na dzisiejsze standardy i to też w przypadku takiego auta musisz uwzględnić, nawet jak trochę po kieszeni da. Inaczej wziąć Pandę z LPG do taniego jeżdżenia, koniecznie po gruntownej konserwacji by rdza nie zjadła szybko. ;)

Archi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2020, 21:59
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Archi » 14 kwie 2020, 23:11

Na pakiet startowy mam przeznaczony około 2 tys. zł., wymiana amortyzatorów czy usunięcie wycieku to raczej sprawy do ogarnięcia bez problemu. Martwią m nie tylko dwie kwestie: ile w najgorszym wypadku może kosztować naprawa klimatyzacji, i czy nie będzie problemu z dostępnością części do tego samochodu?

Jeśli bym go zakonserwował i zrobił lakier tak jak trzeba, ogarnął powoli wszystkie usterki i bolączki, ile mógłby jeszcze pojeździć? Nie ukrywam, że nie chciałbym się z nim szybko rozstawać.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1065
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 14 kwie 2020, 23:30

Z częściami to akurat najmniejszy problem, gorzej że im bardziej zaniedbany tym więcej wymaga cierpliwości...
Zastanawia fakt sprzedaży auta z dość świeżą instalacją, chociaż dość podejrzliwy jestem.
Generalnie jak ładny lub chociaż niezła baza to szybko zniknie.

Archi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2020, 21:59
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Archi » 14 kwie 2020, 23:44

Sprzedający mówił że odkupił od kobiety ze wsi co nim jeździła na co dzień.
Wystawiony jest już około 3 tyg.

https://www.olx.pl/oferta/audi-80-b4-av ... 88a93c3686

Jeszcze coś takiego mam w okolicy.

Awatar użytkownika
cozmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 27 wrz 2011, 15:13
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: cozmo » 15 kwie 2020, 07:47

Ja po zakupie trzech 80ątek powiem Ci tyle, szukaj sprawnej z ładną prostą budą a w przypadku ośki ABT/ABK w dobrej cenie doprowadzisz samochód mechanicznie do dobrego stanu i bedziesz zadowolony.

Archi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 13 kwie 2020, 21:59
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Archi » 15 kwie 2020, 08:00

A czy warto interesować się egzemplarzami z quatrro, tzn., czy po tylu latach ten napęd nadal będzie dobrze się sprawował i będzie dało się go w normalnych pieniądzach utrzymać?

Awatar użytkownika
cozmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 27 wrz 2011, 15:13
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: cozmo » 15 kwie 2020, 08:57

Jak ktoś dbał to ten napęd jest naprawdę mało problematyczny ale nie ma sie co czarować jak chcesz takie quattro serwisować zgodnie z sztuka to trzeba trochę "grosza" z portfela wyciągnąć. Chociaż patrząc na ceny serwisu nowych samochodów to nawet takie quattro jest "tanie" w naprawach.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5482
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 15 kwie 2020, 12:31

A TDI nie bierzesz pod uwagę :?:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2020, 12:43

h/k, z tego lpg większość i tak pójdzie na śmieci więc to moim zdaniem żadna zaleta(jedynie wbicie w dowód) ale to najmniejszy problem, jeszcze pytanie czy tam wiso działa i ten gaz nie narobił już szkód ;-)

To samo tyczy się tej drugiej co wrzuciłeś.
Z drugiej strony nie wiem czy za tą kasę kupi coś sensownego z sekwencją, bo może lepiej szukać abt.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1065
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 15 kwie 2020, 14:00

PieterB pisze:h/k, z tego lpg większość i tak pójdzie na śmieci więc to moim zdaniem żadna zaleta(jedynie wbicie w dowód) ale to najmniejszy problem, jeszcze pytanie czy tam wiso działa i ten gaz nie narobił już szkód
Jest, jest. :) Dzięki starej Bingo S za wywalenie jej i montaż używki Staga 4 zapłaciłem 900 zł - wszystko razem ze strojeniem. Co prawda po 2 latach robiłem reduktor, bo mu się należało a dodatkowo uszczelka głowicy mi poszła i ciśnienie wywalało co popadnie, ale gdybym dopłacił 300 zł to miałbym nowy parownik przy montażu.
2500-3000 zł a 1200 zł to jednak różnica, prawda?

Co do reszty masz rację, bo patenciarstwa w tych autach nie brakuje, a jak mikser zrobił bum to jeszcze więcej będzie namotane, ale to już zależy od egzemplarza.

O czujniku lakieru nie wspominam, moim zdaniem konieczność - poważny wypadek przekreśla kupno nawet budżetowej 80tki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2020, 14:15

h/k pisze:PieterB napisał/a:
h/k, z tego lpg większość i tak pójdzie na śmieci więc to moim zdaniem żadna zaleta(jedynie wbicie w dowód) ale to najmniejszy problem, jeszcze pytanie czy tam wiso działa i ten gaz nie narobił już szkód

Jest, jest. :) Dzięki starej Bingo S za wywalenie jej i montaż używki Staga 4 zapłaciłem 900 zł - wszystko razem ze strojeniem. Co prawda po 2 latach robiłem reduktor, bo mu się należało a dodatkowo uszczelka głowicy mi poszła i ciśnienie wywalało co popadnie, ale gdybym dopłacił 300 zł to miałbym nowy parownik przy montażu.
2500-3000 zł a 1200 zł to jednak różnica, prawda?
owszem jest różnica, bo zakładasz używaną instalację ;-) - i to trzeba było dopisać. Tyle że tu jest tak że zależy co kupi.
Bo zaraz się okaże że remont parownika lub nowy, może się okazać że po roku wtryskiwacze powiedzą papa, z wiązką też różnie bywa bo widziałem już tak zmasakrowaną że trzeba było szyć od nowa, to samo butla się skończy - więc czy ja wiem czy to tanio.
Ja dałem za swoją 2 tyś(te 3 tyś to trochę przegiołeś) i mam z 8 lat, oprócz filtrów wymieniłem listwę to fakt bo padła po 60 tyś. a całość na lpg to ze 150 zrobione w ok 5 lat.
Jak swoją kupowałem to miała być albo sekwencja albo czysta bp. W sumie każdy robi jak uważa okok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl