Witam forumowiczów
Zimowałem samochód od Grudnia do teraz w garażu odpaliłem silnik pochodził 2 minuty i po dodaniu gazu zgasł
Odpala teraz tyle ile mu wtrysk rozruchowy poda czyli na sekunde
Dodam że LPG sekwencja STAG
Nie było obrotów na obrotomierzu po odpaleniu bo pewnie hall sie coś zwiesił
Wymieniłem również przez odpaleniem alternator na używany jakiś bo tamten hałasował
Nie otwierają się wtryskiwacze natomiast na krótko po podłączeniu pod aku wtrysk benzynowy się otwiera ten czy tamten czyli jest ok z wtryskiwaczami
Napięcie na wtyczce (zielona wtyczka ) od listwy wtryskowej po stacyjce 12v czyli ok natomiast po odpaleniu na ta sekunde i dalszym kreceniu rozrusznikiem napięcie na wtyczce zanika do około 2V
Masa na wtyczce od listwy wtryskowej (zielona wtyczka) jest ok i przejście na kablu masowym brazowo -chyba niebieskimz tejże wtyczki od listwy do pin nr 2 w ECU jest ok
Podmieniałem na nowy przekaźnik nr 30 , przeczyściłem wszystkie możliwe masy (ECU cewka itd)
Po Mojej diagnozie padł sterownik ECU
Dodatkowo Iskra jest hall ok działa na 5V podczas kręcenia -przepływka ok -TPS ok -pompa ok leje paliwem - wtryskiwacz rozruchowy ok podczas krecenia leje paliwem tak jak powinien(na chwile)
Podczas łączenia się Vagiem z sterownikiem długo to bardzo trwało nigdy tak nie było natomiast połączył się po kilkunastu próbach i nie było żadnych błędów
Wtryskami steruje bezpośrednio ECU (masą) czy coś pominąłem ?
Podmieniłem ecu i również to samo
Co jeszcze ma na to wpływ?
Dzięki za pomoc z góry bo patrzyłem na schematy elektryczne itd ale nie jestem pewny czy czegoś nie pominąłem
[B4 ABK] Odpala na chwile
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sterowane jest masą z pinu 2. A masa będzie na pinie na zgaszonym silniku (zasilanie nie załączone z przekaźnika pompy paliwa), bo sobie ciągnie przez zasilanie innych odbiorników połączonych z masą.matys210 pisze:Wtryskami steruje bezpośrednio ECU (masą) czy coś pominąłem ?
Zobacz ciśnienia paliwa. Jak nie masz jak podpiąć manometru to zobacz czy będzie szła benzyna z powrotu z listwy (ten wąż od którego Nie odchodzi ten cienki do wtryskiwacza rozruchowego).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Nie wolno podawać napięcia bezpośrednio na wtryskiwacze!
W ogóle sprawdź czy nie masz odcięcia zapłonu gdzieś pod deską
Zobacz czy masz palec rozdzielacza na 1cylindrze gdy masz ustawiony wał na znakach
Masz katalizator?
Wykreć świece i sprawdź czy czasem cylindry nie są zalane benzyną
Czujnik położenia przepustnicy do sprawdzenia bez niego możesz sobie kręcić i kręcić a i tak nie odpali
No i kompresja
W ogóle sprawdź czy nie masz odcięcia zapłonu gdzieś pod deską
Zobacz czy masz palec rozdzielacza na 1cylindrze gdy masz ustawiony wał na znakach
Masz katalizator?
Wykreć świece i sprawdź czy czasem cylindry nie są zalane benzyną
Czujnik położenia przepustnicy do sprawdzenia bez niego możesz sobie kręcić i kręcić a i tak nie odpali
No i kompresja
Kogutiru te wszystkie podstawowe rzeczy były sprawdzone sprawdzone a myślę że TPS kompresja itd nie ma nic do rzeczy i jak pisałem chodziło typowo o brak napięcia na wtryskach
nie mam dziwnych wynalazków instalacja robiona cała od podstaw
Z ciekawości czemu nie można podawac bezposrednio na wtrysk napięcia ? dochodzi tam z ecu 12v i tak i tak
Przyczyną okazał się czujnik halla
Odziwo sprawdzany pod 5v z diodą działał natomiast po włożeniu do samochodu przejechałem np 5km i znowu była kicha z odpaleniem i napieciem wtryskach
Dzięki za porady
nie mam dziwnych wynalazków instalacja robiona cała od podstaw
Z ciekawości czemu nie można podawac bezposrednio na wtrysk napięcia ? dochodzi tam z ecu 12v i tak i tak
Przyczyną okazał się czujnik halla
Odziwo sprawdzany pod 5v z diodą działał natomiast po włożeniu do samochodu przejechałem np 5km i znowu była kicha z odpaleniem i napieciem wtryskach
Dzięki za porady
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A czy sterowanie jest na przekaźnikach?? To ze tam jest nie oznacza ze wszystko działa na bezpośrednie 12-14V...To sa sygnały cyfrowe PWM wiec miernikiem tego sie nie mierzy bo analogowe mierniki nie zmierza prawidłowo sygnały cyfrowego i jest bledne myslenie...matys210 pisze:Z ciekawości czemu nie można podawac bezposrednio na wtrysk napięcia ? dochodzi tam z ecu 12v i tak i tak
W sygnałach PWM najważniejszy jest prąd nie napięcie moze wtrysk i byc zasilany z 1000V ale najwazniejsze by nie przekroczyć dopuszczalnego natenżenia.... A wtrysk w rzeczywistości ma 2 Ohm i bezpośrednie 12V je zabija..... I to nie tyczy sie tylko wtryskiwacza a sporo podzespołów wykonawczych...
Weźmy przykład takiej zwykłej diody kolor obojętnie przeważane specyfikacja mówi max natężenie 20mA wtedy możemy zasilać i z 50V źródła prądu ważne by nie przekroczyć te 20mA o ile przy słabych diodach możemy ograniczyć prąd rezystorem tak przy diodach dużej mocy 5W, 50W jest problem skąd wziąć taki rezystor by ograniczyć prąd na takie spore natężenie?? no nie ma, wiec są drivery PWM (lub jak kto woli zasilacze stałopradowe) i nie ważne zbytnio jakie napięcie jest na wyjściu najważniejsze by nie przekroczyć natężenia.