[B4 1.9 TDI] wyciek oleju
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
[B4 1.9 TDI] wyciek oleju
Witam,koledzy mam taki problem z wyciekiem oleju w 1.9 tdi samochód jak postoi noc to od strony pasażera z przodu blisko zderzaka (prawej lampy) jest plama większa niż moneta 5zł ,samochód nie jeździ tylko odpalony na 5 minut i takie wycieki na drugi dzień. I teraz nie wiem czy to płynie gdzieś od tyłu bo rant miski jest mokry i spływa jakby na róg misy do przodu po przeciwnej stronie korka spustowego , czy to z przodu spod wału głównego, wyciek jest spory, czy uszczelka misy? Myłem wszystko dokładnie spreyem do hamulców(pięknie myje). Nic nie mogę zdiagnozować czy to spod wału od przodu, bo to pozasłaniane obudową na kole.
Może ktoś miał taki przypadek i coś podpowie, nie chcę mi się zdejmować skrzyni, potem miski
i jeszcze zębatki od strony rozrządu.
Może nie będę miał wyjścia?
Może ktoś miał taki przypadek i coś podpowie, nie chcę mi się zdejmować skrzyni, potem miski
i jeszcze zębatki od strony rozrządu.
Może nie będę miał wyjścia?
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Idąc od góry:
- uszczelka pokrywy zaworów - klasyka w 1Z - można sobie poradzić doszczelniając silikonem termicznym obustronnie (Elring, Victor Reinz itp)
- uszczelka kolektora ssącego - jeśli nie trzyma, to swoje potrafi dołożyć. Ewentualne przedmuchy ze skrzyni korbowej plus podjechane turbo potrafią tu napędzić sporo oleju - objaw to mokra prawa łapa zawieszenia silnika
- przewód odprowadzający olej z turbo
- uszczelniacze przednie - najlepiej wymienić wszystkie przy okazji wymiany rozrządu. Nawet tylko jeden potrafi spowodować każdorazowo pod autem sporą plamę
- tylny uszczelniacz wału korbowego - objaw to czarny olej silnikowy wydobywający się się ze skrzyni. Rozrzuca go mokre od oleju koło zamachowe - to bardzo produktywne miejsce do tworzenia grubych plam olejowych na chodniku
- połączenie chłodniczki oleju z blokiem silnika
- odma - oryginalna jest bardzo trwała, ale w mocno zużytym silniku potrafi się dosłownie pokruszyć wskutek intensywnego działania przedmuchów z oparami olejowymi
- uszczelka miski olejowej ?? Niby to ją byłoby najłatwiej obwinić, ale faktycznie jest mokra z wycieków powstających powyżej
- swoje potrafią też dołożyć czujniki ciśnienia oleju (są dwa)
Gorący olej stopniowo pełza sobie po całym bloku, stąd trudno później namierzyć miejsce, które najbardziej pluje olejem. Taki motor trzeba kompleksowo umyć myjką ciśnieniową - zdarzają się takie myjnie, które pozwalają na takie zabiegi, ale trzeba to zrobić umiejętnie zasłaniając torebkami plastikowymi możliwie jak najwięcej osprzętu elektrycznego. W ŻADNYM WYPADKU NIE WOLNO TEGO ROBIĆ DETERGENTEM DO MYCIA HAMULCÓW. Chodź jest to rzeczywiście bardzo efektywny zmywacz brudu, to trzeba pamiętać, że przy okazji jest w stanie uszkodzić wszelkie osłony i uszczelnienia z gumy.
- uszczelka pokrywy zaworów - klasyka w 1Z - można sobie poradzić doszczelniając silikonem termicznym obustronnie (Elring, Victor Reinz itp)
- uszczelka kolektora ssącego - jeśli nie trzyma, to swoje potrafi dołożyć. Ewentualne przedmuchy ze skrzyni korbowej plus podjechane turbo potrafią tu napędzić sporo oleju - objaw to mokra prawa łapa zawieszenia silnika
- przewód odprowadzający olej z turbo
- uszczelniacze przednie - najlepiej wymienić wszystkie przy okazji wymiany rozrządu. Nawet tylko jeden potrafi spowodować każdorazowo pod autem sporą plamę
- tylny uszczelniacz wału korbowego - objaw to czarny olej silnikowy wydobywający się się ze skrzyni. Rozrzuca go mokre od oleju koło zamachowe - to bardzo produktywne miejsce do tworzenia grubych plam olejowych na chodniku
- połączenie chłodniczki oleju z blokiem silnika
- odma - oryginalna jest bardzo trwała, ale w mocno zużytym silniku potrafi się dosłownie pokruszyć wskutek intensywnego działania przedmuchów z oparami olejowymi
- uszczelka miski olejowej ?? Niby to ją byłoby najłatwiej obwinić, ale faktycznie jest mokra z wycieków powstających powyżej
- swoje potrafią też dołożyć czujniki ciśnienia oleju (są dwa)
Gorący olej stopniowo pełza sobie po całym bloku, stąd trudno później namierzyć miejsce, które najbardziej pluje olejem. Taki motor trzeba kompleksowo umyć myjką ciśnieniową - zdarzają się takie myjnie, które pozwalają na takie zabiegi, ale trzeba to zrobić umiejętnie zasłaniając torebkami plastikowymi możliwie jak najwięcej osprzętu elektrycznego. W ŻADNYM WYPADKU NIE WOLNO TEGO ROBIĆ DETERGENTEM DO MYCIA HAMULCÓW. Chodź jest to rzeczywiście bardzo efektywny zmywacz brudu, to trzeba pamiętać, że przy okazji jest w stanie uszkodzić wszelkie osłony i uszczelnienia z gumy.
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Sagitari myłem zmywaczem bo już mi nie zależy i tak kapie i tak, no nie myłem całego silnika
Uszczelka pokrywy zaworów, wymieniona - tu nie cieknie
Czujniki i chłodniczka sucha, kolektor dolotowy zdjęty- tu też szczelnie było
Wydechowy suchy i turbo też suche.
Odma zrobiona wolna.
Co do koła zamachowego to też jest suche, przynajmniej wieniec.
Obstawiam zimmering przód lub tył , wąż spływu oleju turbo albo uszczelka miski olejowej.
Czyli 4 miejsca i z każdym jest sporo roboty
Rozrząd będę wymieniał i zacznę chyba od przodu, trzeba będzie odjechać przodem? Mam klimatyzację.
Taki duży zimmering to idzie od przodu na rozrząd czy od strony skrzyni? Bo przypomniało mi się , że sprzedający mi dał taki duży z 10cm średnicy ma.
Wczoraj sprawdziłem jeszcze wąż spływu oleju z turbo - jest suchy.
Czyli jeszcze 3 miejsca, upchałem chusteczek , zobaczę która będzie brudna ta z przodu czy z tyłu miski.
Uszczelka pokrywy zaworów, wymieniona - tu nie cieknie
Czujniki i chłodniczka sucha, kolektor dolotowy zdjęty- tu też szczelnie było
Wydechowy suchy i turbo też suche.
Odma zrobiona wolna.
Co do koła zamachowego to też jest suche, przynajmniej wieniec.
Obstawiam zimmering przód lub tył , wąż spływu oleju turbo albo uszczelka miski olejowej.
Czyli 4 miejsca i z każdym jest sporo roboty
Rozrząd będę wymieniał i zacznę chyba od przodu, trzeba będzie odjechać przodem? Mam klimatyzację.
Taki duży zimmering to idzie od przodu na rozrząd czy od strony skrzyni? Bo przypomniało mi się , że sprzedający mi dał taki duży z 10cm średnicy ma.
Wczoraj sprawdziłem jeszcze wąż spływu oleju z turbo - jest suchy.
Czyli jeszcze 3 miejsca, upchałem chusteczek , zobaczę która będzie brudna ta z przodu czy z tyłu miski.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2020, 11:44 przez RaKo, łącznie zmieniany 1 raz.
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Można zrobić jak pisze darekmalickiwp i powinno wystarczyć. Może jednak się okazać, że przy wymianie wszystkich uszczelniaczy lepiej będzie wyjechać z całym przodem dla wygody pracy. Nie będzie łatwo ze śrubą od wału korbowego. Czynnika klimatyzacji nie trzeba spuszczać, można podnieść i zawiesić całą chłodnicę klimy na tyle wysoko, że nie będzie przeszkadzać.
Nie chcąc zakładać nowego tematu - zauważyłem dziś wyciek oleju, nie miałem czasu jeszcze tego ruszać - cieknie ewidentnie z powyższego zaznaczonego przewodu ( to nie jest jakieś odpowietrzenie ?? Tam ma prawo być olej ?? ) ...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/12c7e83157ec68ce
https://www.fotosik.pl/zdjecie/12c7e83157ec68ce
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
https://m.czesciauto24.pl/oen/028103493e guma dostepna.
028103493E numer tej gumy, 028129101D numer zaworu odmy.
028103493E numer tej gumy, 028129101D numer zaworu odmy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko