Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Cabrio 2.3 NG 133 KM] Koło zębate wału korbowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
janc1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 05 maja 2020, 18:31
Imię: Luk
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Dlnslask

[Cabrio 2.3 NG 133 KM] Koło zębate wału korbowego

Post autor: janc1 » 05 maja 2020, 20:01

Na wstępie chciałbym się przywitać i podziękować za możliwość zarejestrowania się na niniejszym forum (w miejscu służącym do przywitań, niestety nie mam dostępu). Zatem, witam wszystkich luzik_

Od niespełna roku posiadam Audi Cabrio z 1991 roku, 2.3 NG 133KM, które postanowiłem nabyć, jako tzw. zabawkę i lokatę kapitału ;-) Jak to w każdym "starym" aucie bywa, ideału nie ma, ale jak na swoje lata uważam, że egzemplarz daje radę i pewne rzeczy zacząłem już zimą dopieszczać, a część jeszcze musze dopieścić. Więcej o samym aucie myślę, że będę w stanie przybliżyć w sekcji temu służącej.

Forum śledzę bacznie od jakiegoś czasu, jednak jakoś nie miałem sposobności, aby dołączyć, a że pojawił się problem, to szukam pomocy u tutaj obecnych. :-)

Otóż z racji braku pewnej historii co do rozrządu, postanowiłem go wymienić. Z racji tego, iż wszystko było na wierzchu, to zdecydowałem przy okazji wymienić również uszczelniacze wałów. Po odkręceniu koła zębatego wału korbowego, wypadł klin, który jak się okazało został ścięty. Myślę, że w samą porę wziąłem się za ten rozrząd, bo za chwilę mógłby być większy problem, jakby się rozrząd posypał.

Przechodząc do meritum: 

Szukam koła zębatego wału korbowego o numerze 035105263C.
Jeszcze rano myślałem, że wiąże się to z przejażdżką do motoryzacyjnego, ale szybko się wyleczyłem. Przekopałem wiele sklepów, ASO, nowe koło praktycznie nie do kupienia (mam info, że w 2016 zakończono produkcję).

Może komuś z Was zalega takie koło, gdzieś w garażu, to chętnie odkupię.

Jeśli nie, to doradźcie, co w tej sytuacji mogę zrobić?
Przez chwilę chodziło mi po głowie, aby w momencie gdy nie dostanę koła nigdzie, przejść po prostu na inny rodzaj rozrządu, niż ten, który jest u mnie zamontowany. Obecnie mam pasek z 120 zębami, 18mm szerokości, zęby na zębatkach są płaskie, a wiem, że do silnika 2.3 są na pewno 2, jak nie 3 różne typy rozrządów. Jeśli zdecydowałbym się na tą modyfikację i dostał 2 niezbędne koła zębate, to jakie elementy jeszcze poza pompą wody, paskiem i rolką musiałbym wymienić i czy w ogóle taki zabieg jest możliwy?

Jeżeli ktoś z was posiada rolkę, o której wyżej pisałem lub wie, kto taką może posiadać, to serdecznie proszę o wiadomość na PW. Auto stoi rozebrane, sezon za pasem, a ja jestem jak widać w du… <krzyk>
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Było:
Audi Cabrio 2.3 NG, 1991
Jest:
Audi Cabrio 2.8 V6, 1999

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga