Na wstępie chciałbym się przywitać i podziękować za możliwość zarejestrowania się na niniejszym forum (w miejscu służącym do przywitań, niestety nie mam dostępu). Zatem, witam wszystkich
Od niespełna roku posiadam Audi Cabrio z 1991 roku, 2.3 NG 133KM, które postanowiłem nabyć, jako tzw. zabawkę i lokatę kapitału Jak to w każdym "starym" aucie bywa, ideału nie ma, ale jak na swoje lata uważam, że egzemplarz daje radę i pewne rzeczy zacząłem już zimą dopieszczać, a część jeszcze musze dopieścić. Więcej o samym aucie myślę, że będę w stanie przybliżyć w sekcji temu służącej.
Forum śledzę bacznie od jakiegoś czasu, jednak jakoś nie miałem sposobności, aby dołączyć, a że pojawił się problem, to szukam pomocy u tutaj obecnych.
Otóż z racji braku pewnej historii co do rozrządu, postanowiłem go wymienić. Z racji tego, iż wszystko było na wierzchu, to zdecydowałem przy okazji wymienić również uszczelniacze wałów. Po odkręceniu koła zębatego wału korbowego, wypadł klin, który jak się okazało został ścięty. Myślę, że w samą porę wziąłem się za ten rozrząd, bo za chwilę mógłby być większy problem, jakby się rozrząd posypał.
Przechodząc do meritum:
Szukam koła zębatego wału korbowego o numerze 035105263C.
Jeszcze rano myślałem, że wiąże się to z przejażdżką do motoryzacyjnego, ale szybko się wyleczyłem. Przekopałem wiele sklepów, ASO, nowe koło praktycznie nie do kupienia (mam info, że w 2016 zakończono produkcję).
Może komuś z Was zalega takie koło, gdzieś w garażu, to chętnie odkupię.
Jeśli nie, to doradźcie, co w tej sytuacji mogę zrobić?
Przez chwilę chodziło mi po głowie, aby w momencie gdy nie dostanę koła nigdzie, przejść po prostu na inny rodzaj rozrządu, niż ten, który jest u mnie zamontowany. Obecnie mam pasek z 120 zębami, 18mm szerokości, zęby na zębatkach są płaskie, a wiem, że do silnika 2.3 są na pewno 2, jak nie 3 różne typy rozrządów. Jeśli zdecydowałbym się na tą modyfikację i dostał 2 niezbędne koła zębate, to jakie elementy jeszcze poza pompą wody, paskiem i rolką musiałbym wymienić i czy w ogóle taki zabieg jest możliwy?
Jeżeli ktoś z was posiada rolkę, o której wyżej pisałem lub wie, kto taką może posiadać, to serdecznie proszę o wiadomość na PW. Auto stoi rozebrane, sezon za pasem, a ja jestem jak widać w du…
[Cabrio 2.3 NG 133 KM] Koło zębate wału korbowego
Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy