[Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
[Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
Gdzie szukać przyczyny?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
Witam, voltomierz w kokpicie po załączeniu odbiorników pokazuje spadek napięcia a mierząc miernikiem na zaciskach aku wszystko jest w porządku. Czy to problem wskaźnika w kokpicie czy coś innego?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
To jest wina ze jest 14V prawa fizyki nie oszukasz (prawo ohma)... Martw sie dopiero jak spadnie poniżej 11V...
Re: [Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
czy możesz podać napięcie mierzone na zaciskach akumulatora i wg wskazań woltomierza? z obciażeniam odbiorami i bez?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
W kabinie bez włączonych odbiorników napięcie wynosi 13 V, z włączonymi odbiornikami spada do 11,5 V. Natomiast na zaciskach akumulatora napięcie bez włączonych odbiorników napięci wynosi 13,7 V, z włączonymi odbiornikami spada do 12,7 V.
Re: [Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
Mam swoje audi rozgrzebane ,może dzisiaj podołam i złoże, wtedy porównam.
12, 7 v w instalacji to nisko, jak gdyby alternator nie wydalał, ale przecież nie musisz doładowywać go co jakiś czas? Może załączyłeś światła , grzanie szyb, czyli wszystko co dało nietypowe duże obciążenie i stąd ten wynik...
Właściwie odbiegam trochę od tematu
Jak któryś z kolegów wcześniej napisał, może zmierz napięcie na voltomierzu miernikiem i porównaj odczyt z miernika i voltomierza- będziesz wtedy pewien jego wskazań
12, 7 v w instalacji to nisko, jak gdyby alternator nie wydalał, ale przecież nie musisz doładowywać go co jakiś czas? Może załączyłeś światła , grzanie szyb, czyli wszystko co dało nietypowe duże obciążenie i stąd ten wynik...
Właściwie odbiegam trochę od tematu
Jak któryś z kolegów wcześniej napisał, może zmierz napięcie na voltomierzu miernikiem i porównaj odczyt z miernika i voltomierza- będziesz wtedy pewien jego wskazań
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
A niby dlaczego?? podaj przykłady a nie "mi sie wydaje"
W instalacjach samochodowych nie ma możliwości by było równo wszędzie napięcia prawo ohma się kłania.... Nawet 1m kabla da spadek napięcia.. Nie wspomnę o złączkach. I o tym ze alternator ma ładowanie zależne od temperatury...
Re: [Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
Nie będę latał z miernikiem po nocy do garażu, ale przecież spadek z 14.5 wyjściowego- bo około tyle daje alternator- do 12.7 na odbiorze, to nie za dużo dla dobrze zbilansowanej instalacji? To przecież ok 12 procent strat na kablach, a prawo oma służy do tego aby nadmiernych strat unikać , właściwie dobierając przekroje.
A przecież woltomierz wpięty jest wcześniej w instalacje, a nie na końcach obwodów. Czyli faktyczne napięcie np na żarówkach drogowych/mijania by jeszcze mniejsze niż 12,7? Jeśli jednak tak jest, powiedz proszę jaki jest dopuszczalny(czy też może raczej stosowany) spadek napięcia na kablach w/w żarówek.
Pozdrawiam Marcin
Ups, mój poważny błąd, kolega miał przecież na aku 13,6 czyli faktyczny spadek znacznie mniejszy- ale moje pytanie odnośnie dopuszczalnego spadku ciągle aktualne:)
A przecież woltomierz wpięty jest wcześniej w instalacje, a nie na końcach obwodów. Czyli faktyczne napięcie np na żarówkach drogowych/mijania by jeszcze mniejsze niż 12,7? Jeśli jednak tak jest, powiedz proszę jaki jest dopuszczalny(czy też może raczej stosowany) spadek napięcia na kablach w/w żarówek.
Pozdrawiam Marcin
Ups, mój poważny błąd, kolega miał przecież na aku 13,6 czyli faktyczny spadek znacznie mniejszy- ale moje pytanie odnośnie dopuszczalnego spadku ciągle aktualne:)
Ostatnio zmieniony 12 maja 2020, 22:42 przez powolniak, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
Nie ma możliwości by na kablu nie było spadku choć bym nie wiem jaki przekrój zastosować zawsze spadek będzie bo opór zawsze będzie... Żeby nie było spadku trzeba było by zastosować nadprzewodniki tylko w tym problem że takowych nie ma są tylko w teorii...
Zresztą nie wiem skąd ci się wzięło 14,5V.. Optymalne ładowanie to 13,7-14,4 na alternatorze..
Zresztą nie wiem skąd ci się wzięło 14,5V.. Optymalne ładowanie to 13,7-14,4 na alternatorze..
Re: [Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
Nie no k... nie wytrzymię, Czy gdzieś napisałem że na kablach nie spada napięcie? pytanie które zadaję to czy spadek do 12, 7 to jeszcze na pewno norma w instalacji samochodowej, stąd zastanawiam się nad nienaturalnym obciążeniem. 14, 5 V natomiast wzięło się z ostatnio przeze mnie zamontowanych alternatorów, i tu także zastanawiałem się czy na pewno to nie zbyt wysoko-ale zakres który podałeś jest przekroczony nieznacznie!!! Zresztą przed chwila sprawdziłem, na przykład u siebie mam na akumulatorze 14, 45 (czyli próg gazowania niby przekroczony, ale ciągle nie jest to przeładowanie)) bez załączonych odbiorów, natomiast z wszystkimi odbiorami- także grzaniem fotela- 14,1. Niestety woltomierza zainstalowanego nie mam, więc nie wiem ile wtedy pokazywałby, lecz przecież ma on sens jeśli podłączony jest blisko akumulatora, gdyż w normalnej eksploatacji to na nim napięcie jest najbardziej znaczące.
Ps
sprawdziłem i napięcie na światłach- zong- jednak 1,6 V spadku względem aku
Ps Ps
Zresztą ta dyskusja już pewnie zmęczyła autora tematu:)
Ps
sprawdziłem i napięcie na światłach- zong- jednak 1,6 V spadku względem aku
Ps Ps
Zresztą ta dyskusja już pewnie zmęczyła autora tematu:)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: [Coupe B3 2.0 AAD] Nie działa woltomierz
Oryginalnie podłączone dodatkowe zegary są w instalacji za skrzynką bezpieczników i przekaźników, stąd będzie zawsze różnica w porównaniu do odczytu bezpośrednio na zaciskach akumulatora. Zresztą te wskazówkowe zegary raczej pokazują "tendencję" a nie dokładny pomiar napięcia.
Dokładniejsze wskazania można mieć montując np. coś takiego
https://allegro.pl/oferta/obrotomierz-w ... 8776424319
Dokładniejsze wskazania można mieć montując np. coś takiego
https://allegro.pl/oferta/obrotomierz-w ... 8776424319