Nie działa u mnie pierwszy bieg wentylatora (drugi załącza się prawidłowo przy ok. 96 stopniach) chłodnicy i wyczytałem, iż odpowiedzialny jest za niego przekaźnik na pozycji 11. Jednakże po zajrzeniu do skrzynki z bezpiecznikami u mnie takiego przekaźnika nie ma. Z ciekawości zwarłem też piny kablem przy włączonym i nagrzanym silniku, lecz nic się nie zadziało.
Następuje więc pytanie, czy taki przekaźnik w ogóle występował w moim modelu, jako że rozumiem iż z przekaźnikami bywa różnie.
Odnalazłem również czujnik ukazany na załączonym zdjęciu, który nie jest podłączony, a jego wejście znajduje się u spodu zbiorniczka wyrównawczego, czy wie ktoś za co on może odpowiadać i czy jest z tym jakoś może powiązany?
Ten czujnik od dołu zbiorniczka to czujnik małej ilości płynu. W modelach 1.6 i 1.8 zazwyczaj nie występował zbiorniczek z tym czujnikiem. Może u ciebie ktoś odłączył bo czujnik się zablokował od kamienia.
Nie działa u mnie pierwszy bieg wentylatora (drugi załącza się prawidłowo przy ok. 96 stopniach) chłodnicy i wyczytałem, iż odpowiedzialny jest za niego przekaźnik na pozycji 11. Jednakże po zajrzeniu do skrzynki z bezpiecznikami u mnie takiego przekaźnika nie ma. Z ciekawości zwarłem też piny kablem przy włączonym i nagrzanym silniku, lecz nic się nie zadziało.
Następuje więc pytanie, czy taki przekaźnik w ogóle występował w moim modelu, jako że rozumiem iż z przekaźnikami bywa różnie.
Odnalazłem również czujnik ukazany na załączonym zdjęciu, który nie jest podłączony, a jego wejście znajduje się u spodu zbiorniczka wyrównawczego, czy wie ktoś za co on może odpowiadać i czy jest z tym jakoś może powiązany?
U mnie w KV też wentylator załącza się dopiero przy ok 100 stopniach na wskaźniku walczę już z temp jakiś czas bo mam na gorącym tem za wysokom o jakieś 10-15 stopni, ale o dziwo auto sie nie gotuje i nie wywala płynu już się zastanawiałem czy to zegar źle nie wskazuje bo wymieniałem termostat, pompe wody, chłodnicę i nic się nie zmienia, ale nie brałem pod uwagę tego że może wentylator nie ma 1 biegu .