Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Mój wiśniowy Avant.

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Dominik-Wawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2020, 19:07
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Dominik-Wawa » 18 maja 2020, 19:15

Witam szanowne grono. Od wczoraj jestem posiadaczem Audi 80 1.9tdi rocznik 1994r. Auto odkupione od kobiety:) Z wyposażenia 1 airbag,abs, klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka. Auto w stanie oględnie mówiąc średnim;) Wizualnie schodzi lakier z dachu i błotnika. Z mechaniki: wyciek z pod pokrywy zaworów, któraś poduszka silnika zerwana- spore wibracje, sprzęgło w nie najlepszej kondycji, szaleje wskaźnik ilości paliwa, amortyzatory przód słabe. A reszta wyjdzie pewnie w trakcie eksplatacji. Auto jest dość zamulone w moim odczuciu. Może to styl jazdy poprzedniej właścicielki:) Wszelkie rady co do Audi 80 mile widziane:) To moje pierwsze audi 80, ale trzecie auto z silnikiem TDI. Wcześniej był Seat Toledo oraz Vw golf IV.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Qesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 25 gru 2017, 22:43
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Qesti » 18 maja 2020, 20:21

No to standardowy zabieg w zetorku zaślepienie EGR, demontaż kolektora ssącego wypalenie nagaru z niego, umycie porządnie intercoolera, podkręcenie sztangi od turbiny z 2 obroty jak dalej będzie nie domagać to wtryski AFN i komp z witaminą :-P

Dominik-Wawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2020, 19:07
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Dominik-Wawa » 18 maja 2020, 20:38

Dzięki za rady. Będę działał powoli. Tematów jest sporo do ogarnięcia :-)

Awatar użytkownika
Luka82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 151
Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
Imię: Luk
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Małopolska

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Luka82 » 19 maja 2020, 11:52

Witam w gronie szczęśliwców hura_
Czeka Cie kupa roboty ale za to odwdzięczy Ci się bezawaryjną jazdą :-D
Ładny egzemplarz z zewnątrz nie widzę jakiś poważnych usterek blacharskich jedynie kosmetyka a mechanikę ogarniesz :-P
Powodzenia w odszczurzaniu i modach <spoko>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Krzysiek 84 » 19 maja 2020, 17:05

Bardzo dobry wybór.
Daj foto spod maski , żeby ocenić jaki tam masz osprzęt.
Trochę prac będzie z doprowadzeniem auta do stanu używalności , ale odwdzięczy się bezawaryjnością i umiarkowanym apetytem na paliwo.
piwoa80

Popraw dane w profilu i wstaw odpowiedni silnik <spoko>

Dominik-Wawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2020, 19:07
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Dominik-Wawa » 19 maja 2020, 21:01

Dzięki za zwrócenie uwagi już wpisałem poprawny silnik:) Osprzęt jest Pierburga jutro jeszcze zrobię zdjęcie dla pewności:) Jechałem po nią ponad 200km na Mazury ale w nie żałuje. Wiedziałem, że będzie sporo roboty. Ale mam nadzieję że się odwdzięczy w późniejszej eksplatacji. Dziś zmieniłem filtry kabinowy i powietrza. Jutro zamawiam uszczelkę dekla Elringa oraz amortyzatory Sachsa.

osi29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
Imię: Daniel
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Lubin

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: osi29 » 19 maja 2020, 22:02

Jak to po kobiecie auto normalna rzecz ze sprzęgło do roboty heh, ogolnie avant ładnie się prezentuje 👍

Dominik-Wawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2020, 19:07
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Dominik-Wawa » 05 cze 2020, 21:35

Dawno mnie nie było cały czas działam przy aucie:) Amorki zmienione na Sachs, lewy wahacz Lemfordera bo stary był mocno zjedzony przez korozję. Oprócz tego zmieniłem olej na Valvoline Maxlife 10w40, filtry wszystkie łącznie z paliwowym zostały założone nowe. W poniedziałek będę z kolegą zmieniał łożyska z przodu bo wyją mocno. Do zrobienia zostały poduszki silnika, spryskiwacz tylnej szyby, sprawdzenie czemu radio nie działa. Jest jedna kwestia, która mnie niepokoi dlatego prosiłbym bardziej doświadczone osoby o pomoc:) Temperatura silnika w korkach wykracza za 90 stopni. Wkleje zdjęcie zeby było widać jak bardzo. Wentylatory się włączają i nie idzie dalej niż na zdjęciu. Płynu nie ubywa żadnych wycieków boryga nie zauważyłem. Jakieś rady co może być przyczyną takiej temperatury?:) Wrzucam też zdjęcia w jakim stanie były filtry szkoda nawet to komentować...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Dominik-Wawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2020, 19:07
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Dominik-Wawa » 05 cze 2020, 21:40

filtr powietrza mniejszy rozmiar.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Qesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 25 gru 2017, 22:43
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Qesti » 06 cze 2020, 12:22

Mi też się tak grzał dopóki nie zmieniłem pierw chłodnicy bo zaczęła ciec a potem pompy wody i teraz do 90 nawet nie dochodzi :D

Dominik-Wawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2020, 19:07
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Dominik-Wawa » 06 cze 2020, 18:10

To widzę, że kolejne wydatki się szykują ;-) Ale zaniedbania kilku właścicieli trzeba ogarnąć;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Krzysiek 84 » 06 cze 2020, 20:17

Sprawdż pompę wody pod względem wirnika , żeby przypominał ten jak w oryginale , bo np: w przypadku SKF jest jakies smieszne śmigło , które może nie dawać rady w przepływie płynu. Chłodnica właśnie też może być zakamieniona , jesli ktoś jezdził na wodzie , nowe chińczyki nie są drogie , od 150 zł kupisz chłodnicę , 5 litrów koncentratu febi G12 kosztuje około 100 zł , więc jeszcze Ci zostanie płynu , króciec przy wtrysku sterującym , jeśli cieknie , to możesz od razu zmienić i weź go na masę dirko , z tyłu mozna zastosować krócieć z A4 z 3 świecami do podgrzewania płynu i wyjściem na czujnik , jest on aluminiowy , więc na pewno nie pęknie i też założyć nowy oring i masę reinzosil czy tam dirko, jeśli chcesz dalej bawić się , to możesz zmienić wymiennik ciepła na większy pochodzący z silnika AFN. Najlepiej kupic całą podstawę z wymiennikiem i przełożyć śrubę drążoną , bo jest dłuższa i wspomniany wymiennik ciepła i nowe uszczelnienia , dzięki niemu olej szybciej odbiera temperaturę od płynu chłodniczego.

Dominik-Wawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2020, 19:07
Imię: Dominik
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Dominik-Wawa » 06 cze 2020, 20:52

Dzięki wielkie chłopaki za wszystkie rady!!! Będę powoli doprowadzał to auto do używalności. I w końcu będę musiał się wziąć za zrzucenie kolektora i wyczyszczenie go, ponieważ auto jest bardzo zmulone na niskich obrotach.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Mój wiśniowy Avant.

Post autor: Krzysiek 84 » 06 cze 2020, 23:48

To zdjąć kolektor dolotowy , wypalić z nagaru , resztki wyskrobać nawet drutem zaginając koniec po pożądanej długości i załamania.
Na sam koniec użyć chemii i myjki cisnieniowej.
Jeśli chcesz uzyskać efekt wizualny , to możesz prysnąc go srebrzanką i lakierem bezbarwnym.
Zamówić zaslepki egr z allegro - najtańsze zestawy zaczynają się od 17 zł.
Jak masz ochotę , to możesz dołożyć uszczelkę termoizolacyjną kolektora dolotowego , potrzeba też zmienić śruby kolektora na dłuższe.
Przydałyby się logi dynamiczne 3 i 11 grupy , po odczytaniu logów i jeśli wszysto będzie ok , to sprawdzić dawkę paliwa i kąt wtrysku , ewentualnie wyregulować , skrócić sztangę w turbo o 2 pełne obroty i powinno już być zwawsze auto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl