Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.3 NG Kopcenie na biało

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
DamGarage
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 mar 2020, 21:23

2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: DamGarage » 08 cze 2020, 22:35

Witam.
A więc od początku, kupiłem Audi 2.3 NG kopcila mocno na biało szybka diagnoza uszczelka pod głowicą. Została wymieniona uszczelka i uszczelnienia, po złożeniu dalej kopcila więc przyszła myśl że może blok pekniety i silnik złom więc został kupiony kolejny słupek. Po włożeniu nowego słupka i odpaleniu znowu biały dym auto dosyć ciężko odpala słychać takie przerywanie na jałowym, potrafi też sama zgasnac. Możliwe że taki pech z tym silnikiem czy szukać gdzie indziej przyczyny? Dodam że po wymianie silnika została tylko na chwilę bez złożonego układu chłodzącego odpalona i również biały dym był.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: maciek889 » 09 cze 2020, 11:26

Może masz jeszcze katalizator zwykle on powoduje że w spalinach jest więcej wody. Albo po prostu w wydechu masz dużo wilgoci po poprzednim silniku i musi ona odparować. Ewentualnie skład mieszanki źle wyregulowany na mechanicznym wtrysku albo jest niesprawny.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: Leo » 09 cze 2020, 11:33

jeśli ktoś kupuje mechaniczny wtrysk nie mając w planach wymiany na elektroniczny, to strzela sobie w stopę. Z dwururki. I z dołożoną ręką. Na golasa.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

DamGarage
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 mar 2020, 21:23

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: DamGarage » 09 cze 2020, 21:06

W planach oczywiście jest wymiana wytysku na elektryczny tylko najpierw chciał bym przynajmniej sprawdzić czy silnik nie jest złom, kata nie ma trochę stal odpalony i dalej to samo wiec to nie woda. Jak gazuje mu tylko poprzez ruszanie mniejszej przepustnicy kopci mniej, jak prsegazuje większą tylko to robi się biała zadyma z tyłu.

Dodano po 1 minucie 31 sekundach:
Powiedzcie mi gdzie znajduje się śruba od regulacji dawki paliwa bo akurat z tym silnikiem pierwszy raz mam doczynienia

Dodano po 1 godzinie 8 minutach 36 sekundach:
I moje pytanie czy wogole może być uszkodzony tak wtrysk żeby przez to kopcil mocno chodził na biało?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: maciek889 » 10 cze 2020, 09:59

Tu masz o regulacji: silniki-pieciocylindrowe/regulacja-co-t97541.html w pierwszej wiadomości autor dał zdjęcie z dobrze zaznaczoną śrubką. Reguluje się imbusem chyba 5 jeśli jego otwór nie jest zapchany brudem. Jak mocno naciśniesz przy kręceniu to popchniesz klapę więc podnoś klucz do sprawdzania wyników.
Dobrze jakbyś miał sprawną sondę lambda albo pojechał na analizator spalin.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2020, 10:06 przez maciek889, łącznie zmieniany 2 razy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Kociemb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
Imię: Kociemb
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Kielce

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: Kociemb » 10 cze 2020, 10:01

A dużo jezdziłeś tym samochodem po wymianie uszczelki ? U mnie po zmianie uszczelek pod głowicami też się martwiłem że coś poszło nie tak ale okazało się że po prostu bardzo dużo płynu zalegało w wydechu prawdopodobnie... Wypalało się to dobrych kilka godzin jazdy ;)

DamGarage
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 29 mar 2020, 21:23

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: DamGarage » 10 cze 2020, 14:39

Jutro spróbuję zobaczyć ta regulacje, na dniach jeszcze przyjdzie wtrysk na podmiane i zobaczymy. Auto mam 2 miesiące i niestety jeszcze na drogę nie wyjechało, dlatego że auto też nie równo pracuje czasem ciężko odpala, gaśnie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: maciek889 » 10 cze 2020, 17:55

Typowe rzeczy w mechanicznym wtrysku. Jeśli będziesz chciał wyciągać wtryskiwacze z kolektora bo okaże się że ich osadzenia są nieszczelne i ssie lewe powietrze to przygotuj się że będziesz musiał kupić nowe z ASO.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: nogiln » 17 lip 2020, 08:48

Leo pisze:
09 cze 2020, 11:33
jeśli ktoś kupuje mechaniczny wtrysk nie mając w planach wymiany na elektroniczny, to strzela sobie w stopę. Z dwururki. I z dołożoną ręką. Na golasa.
Dlaczego?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: Leo » 17 lip 2020, 08:52

Bo to proszenie się o problemy, te auta mają po 30 lat, a nowych zespołów wtrysków i przepływomierzy mechanicznych nie ma.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: nogiln » 17 lip 2020, 09:13

Leo pisze:
17 lip 2020, 08:52
Bo to proszenie się o problemy, te auta mają po 30 lat, a nowych zespołów wtrysków i przepływomierzy mechanicznych nie ma.
Co do przepływomierzy to nie wiem ale wtryskiwacze są dostępne.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2.3 NG Kopcenie na biało

Post autor: Leo » 17 lip 2020, 09:24

dlatego zamiast grzebać się w g...nie to się to powinno wymieniać od razu na EFI i mieć spokój.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga