[B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
[B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
Witam kolegów!
Nagrałem filmiki z pracy mojego ABC gdyż nurtuje mnie pewien odgłos wydawany przez silnik... Na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym słychać co jakiś czas metaliczne postukiwanie... Coś takiego jakby do silnika wpadła np. nakrętka i co jakiś czas sobie przelatywała to tu to tam... Po zwiększeniu obrotów cisza...
Niestety dźwięk w filmie nie oddaje zbyt dobrze problemu ale może komuś uda się wsłuchać na tyle żeby usłyszeć to o czym piszę. Aczkolwiek jest to bardzo słabo słyszalne na filmiku.
W pracy silnika słychać szklanki ( wydaje mi się że na filmie szczególnie ich klekot jest wyeksponowany, realnie brzmi lepiej), ale wydaje mi się że ta "nakrętka" latająca po silniku to nie popychacz ponieważ dźwięk pojawia się z dużo mniejszą częstotliwością niż praca silnika, słychać takie grzechotanie co kilka sekund.
Trochę o silniku:
-W silniku jakieś 20 tys temy wymieniałem uszczelki pod głowicą, a co za tym idzie, obie głowice przeszły kompleksowy remont, w tym wszystkie zawory wleciały nowe.
-Kolektor dolotowy raczej odpada ponieważ dół jest już nowego typu... podczas wymiany uszczelek rozebrany, wyczyszczony i uszczelniony.
-Kolektor wydechowy jeden wymieniony z racji pęknięcia, drugi był ok na oko... Oba splanowane przed założeniem.
-Rozrząd po wymianie ustawiany z blokadami więc powinno być okej.
-Silnik pracuje na oleju 5W40
-Ubytki oleju na poziomie ok 0.5l/1000km ( chyba nie najgorzej na 400kkm przebiegu, o ile jest on prawdziwy)
-Kompresja nie wiem jaka jest, nigdy jej nie sprawdzałem
-Ciśnienie oleju na zimnym silniku max., na rozgrzanym w okolicach 1.7-1.8 ( ciężko dokładnie stwierdzić bo podziałka na dodatkowym wskaźniku nie jest zbyt dokładna)
-Generalnie wszystko podczas remontu było myte czyszczone (przepustnice i tym podobne pierdoły)
-Sama praca silnika na słuch wiele się nie zmieniła po remoncie, ale spalanie sporo spadło, więc na marne nie poszło
No i to chyba tyle z istotnych rzeczy które powinienem napisać... jeśli o czymś zapomniałem to pytajcie...
No i ta "nakrętka" latała od razu po remoncie głowic, czy latała wcześniej - nie wiem... Popychacze natomiast zaczęły się odzywać gdziej po 2tyś km od remontu...
A teraz filmiki:
1) Start zimnego silnika: https://youtu.be/inRwDIhAMH8
2) Silnik rozgrzany: https://youtu.be/QWLkswgFzsI
https://youtu.be/4jFoDnv5tjg
EDIT: Co do ustawiania rozrządu to przypominam sobie jeszcze, że po zablokowaniu wału znaki na kole i osłonie mijały się ze 2mm ze sobą... Ale skoro blokada weszła w dziurę w wale to raczej było okej... Co podkładek na kółkach to siedziały one ciasno na wale, ale blokada wchodziła na nie dość luźno, na pewno nie pasownie... Niestety nie wiem jak powinno być bo rozrząd robiłem sam i do tego pierwszy raz w ABC Blokadę mam jakąś najtańszą z allegro za 90zl...
Nagrałem filmiki z pracy mojego ABC gdyż nurtuje mnie pewien odgłos wydawany przez silnik... Na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym słychać co jakiś czas metaliczne postukiwanie... Coś takiego jakby do silnika wpadła np. nakrętka i co jakiś czas sobie przelatywała to tu to tam... Po zwiększeniu obrotów cisza...
Niestety dźwięk w filmie nie oddaje zbyt dobrze problemu ale może komuś uda się wsłuchać na tyle żeby usłyszeć to o czym piszę. Aczkolwiek jest to bardzo słabo słyszalne na filmiku.
W pracy silnika słychać szklanki ( wydaje mi się że na filmie szczególnie ich klekot jest wyeksponowany, realnie brzmi lepiej), ale wydaje mi się że ta "nakrętka" latająca po silniku to nie popychacz ponieważ dźwięk pojawia się z dużo mniejszą częstotliwością niż praca silnika, słychać takie grzechotanie co kilka sekund.
Trochę o silniku:
-W silniku jakieś 20 tys temy wymieniałem uszczelki pod głowicą, a co za tym idzie, obie głowice przeszły kompleksowy remont, w tym wszystkie zawory wleciały nowe.
-Kolektor dolotowy raczej odpada ponieważ dół jest już nowego typu... podczas wymiany uszczelek rozebrany, wyczyszczony i uszczelniony.
-Kolektor wydechowy jeden wymieniony z racji pęknięcia, drugi był ok na oko... Oba splanowane przed założeniem.
-Rozrząd po wymianie ustawiany z blokadami więc powinno być okej.
-Silnik pracuje na oleju 5W40
-Ubytki oleju na poziomie ok 0.5l/1000km ( chyba nie najgorzej na 400kkm przebiegu, o ile jest on prawdziwy)
-Kompresja nie wiem jaka jest, nigdy jej nie sprawdzałem
-Ciśnienie oleju na zimnym silniku max., na rozgrzanym w okolicach 1.7-1.8 ( ciężko dokładnie stwierdzić bo podziałka na dodatkowym wskaźniku nie jest zbyt dokładna)
-Generalnie wszystko podczas remontu było myte czyszczone (przepustnice i tym podobne pierdoły)
-Sama praca silnika na słuch wiele się nie zmieniła po remoncie, ale spalanie sporo spadło, więc na marne nie poszło
No i to chyba tyle z istotnych rzeczy które powinienem napisać... jeśli o czymś zapomniałem to pytajcie...
No i ta "nakrętka" latała od razu po remoncie głowic, czy latała wcześniej - nie wiem... Popychacze natomiast zaczęły się odzywać gdziej po 2tyś km od remontu...
A teraz filmiki:
1) Start zimnego silnika: https://youtu.be/inRwDIhAMH8
2) Silnik rozgrzany: https://youtu.be/QWLkswgFzsI
https://youtu.be/4jFoDnv5tjg
EDIT: Co do ustawiania rozrządu to przypominam sobie jeszcze, że po zablokowaniu wału znaki na kole i osłonie mijały się ze 2mm ze sobą... Ale skoro blokada weszła w dziurę w wale to raczej było okej... Co podkładek na kółkach to siedziały one ciasno na wale, ale blokada wchodziła na nie dość luźno, na pewno nie pasownie... Niestety nie wiem jak powinno być bo rozrząd robiłem sam i do tego pierwszy raz w ABC Blokadę mam jakąś najtańszą z allegro za 90zl...
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
Cześć Mam nadzieję że rozrząd ustawiałeś na popuszczonych kołach na wałkach. Lepiej nie odpalaj. Olej nie dochodzi za bardzo do którejś z głowic skoro pompa daje. No chyba że hmm popychacze dałeś nowe? Ciężko stwierdzić do której głowicy z filmów a nie chcę siać mylnych ustaleń. Bywa tak że zaworki zwrotne które są pod deklem bloku silnika odmawiają posłuszeństwa. Są dwa jeden na lewą a drugi na prawą głowicę. Oraz po jednym w obu głowicach i jest problem ze smarowaniem silnika. Polecam Ci książkę jeśli jej nie masz Sam naprawiam audi A4 b5 bo o tym silniku 2.6/2.8 jest dużo. Bo na przykład po zdjęciu kolektora ssącego powinno się dokręcić obie głowice bo się rozszczelniają. Ja taką akcję przeszedłem że olej puściło kanałem i zalał blok. Ktoś kiedyś z negował to stwierdzenie a właśnie w tej książce tak pisze. Mnie na szczęście pomogło. Tak na marginesie to poprzedni silnik padł mi przez zawieszony właśnie zaworek. Teraz mam silnik z A4 i zaworki mają inną konstrukcje niż te które są w b4. Także zacząłbym czy zaworki zapodają olej w głowicach bo wtedy wyjdzie który i gdzie. Jeśli to ta usterka. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
W ABC chyba nigdy te klapki nie występowały.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
No masz racje ja z automatu poszedłem ze ma nowy typ kolektora i to samo co AAH...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
Zaworki w głowicy są nowe z ASO.Zapomnialem o tym napisać. Te w bloku zostały stare z powodu niedostępności w Polsce i dużej ceny w Niemczech.... Ale czy to może być przyczyna? Oczywiście podczas roboty były wykręcone i umyte... Popychacze też nowe INA. Rozrząd ustawiany na zbitych kołach...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
Ostatecznie to chyba panewka umierała... Teraz ciśnienie spadło na dobrze rozgrzanym silniku, na jałowym do 1 bara, na zimnym i na obrotach jest dalej takie jak powinno być. Między 2000 a 3000 rpm zaczeło dobrze nap******** Powoli zabieram się za rozbieranie więc wszystko stanie się jasne
Dodano po 1 godzinie 55 minutach 55 sekundach:
Jeszcze tylko jedno pytanie... Czy do panewek da radę dobrać się od dołu ? W celu oceny szkód i jeśli wał i korby będą w nie najgorszym stanie czy da się je wymienić bez demontażu wału ?
Zastanawiam się po prostu czy nie wymienić na razie na 'jana' panewek jeśli jest to możliwe od dołu i zobaczyć co się będzie działo... Bo koszty które poniosę na zakup panewek są dużo mniejsze od roboty którą trzeba włożyć w szarpanie silnika... Zresztą jak już silnik będę szarpał to generalka wchodzi w grę tylko... Jest sens tak się bawić ?
Dodano po 1 godzinie 55 minutach 55 sekundach:
Jeszcze tylko jedno pytanie... Czy do panewek da radę dobrać się od dołu ? W celu oceny szkód i jeśli wał i korby będą w nie najgorszym stanie czy da się je wymienić bez demontażu wału ?
Zastanawiam się po prostu czy nie wymienić na razie na 'jana' panewek jeśli jest to możliwe od dołu i zobaczyć co się będzie działo... Bo koszty które poniosę na zakup panewek są dużo mniejsze od roboty którą trzeba włożyć w szarpanie silnika... Zresztą jak już silnik będę szarpał to generalka wchodzi w grę tylko... Jest sens tak się bawić ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
Chyba idzie powymieniać praktycznie wszystkie panewki od dołu. Nawet od podpór wału idzie wypchnąć górne połówki które są przyciśnięte wałem do bloku. Ale jak będzie wał zniszczony to długo to nie pochodzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
Dól rozebrany, wał do szlifu lub wymiany, panewki korbowodowe lipa w zasadzie wszystkie...
Jakby nie było motor do wyjęcia. Z racji, że kompresji nigdy nie sprawdzałem, a oleju sporo jednak bierze (0.5l/1000km) , w grę wchodzi generalny remont albo zmiana motoru na inny. Szkoda trochę głowic które zrobiłem ale cóż Z drugiej strony zawory i tak postukują... Więc... Sam już nie wiem co robić...
Ale mam kilka pytań:
1) Którędy najlepiej wyciągnąć silnik? W górę czy w dół(kanał)? A może zdjąć pas przedni i odjechać silnikiem do tyłu(o ile to możliwe w b4, bo nie wiem czy się tak da)
2) W przypadku kiedy zdecyduję się na remont...
-Szlif wału lub wymiana. Jak lepiej ? Kupując stary i tak nie wiadomo czy nie był już szlifowany.
-Panewki nowe
-Korbowody oddać do sprawdzenia ?
-Blok tak jak wyżej
-Nowe pierścienie
-Co z pompą oleju ? Jak ją zweryfikować czy się jeszcze nadaje ?
-Uszczelki, simmeringi itp pomijam bo to sprawa oczywista
-Coś jeszcze ?
Jest ktoś w stanie oszacować, w przybliżeniu oczywiście ile może taka impreza może kosztować? Chodzi o koszty głównych części czyli panewek,
pierścieni i sprawdzenia(ewentualnie obróbki) wału, bloku, korbowodów itd.. Pomijając rzeczy takie jak rozrząd, uszczelki, płyny itp. Koszty
robocizny również nie istotne bo będę wszystko składał sam.
3) Jeśli zdecyduję się szukać innego silnika to jakie są różnice między ABC z B4 a z B5 ? Jakieś różnice w osprzęcie, mocowaniach ? Czy wszystko
plug and play ?
Jakby nie było motor do wyjęcia. Z racji, że kompresji nigdy nie sprawdzałem, a oleju sporo jednak bierze (0.5l/1000km) , w grę wchodzi generalny remont albo zmiana motoru na inny. Szkoda trochę głowic które zrobiłem ale cóż Z drugiej strony zawory i tak postukują... Więc... Sam już nie wiem co robić...
Ale mam kilka pytań:
1) Którędy najlepiej wyciągnąć silnik? W górę czy w dół(kanał)? A może zdjąć pas przedni i odjechać silnikiem do tyłu(o ile to możliwe w b4, bo nie wiem czy się tak da)
2) W przypadku kiedy zdecyduję się na remont...
-Szlif wału lub wymiana. Jak lepiej ? Kupując stary i tak nie wiadomo czy nie był już szlifowany.
-Panewki nowe
-Korbowody oddać do sprawdzenia ?
-Blok tak jak wyżej
-Nowe pierścienie
-Co z pompą oleju ? Jak ją zweryfikować czy się jeszcze nadaje ?
-Uszczelki, simmeringi itp pomijam bo to sprawa oczywista
-Coś jeszcze ?
Jest ktoś w stanie oszacować, w przybliżeniu oczywiście ile może taka impreza może kosztować? Chodzi o koszty głównych części czyli panewek,
pierścieni i sprawdzenia(ewentualnie obróbki) wału, bloku, korbowodów itd.. Pomijając rzeczy takie jak rozrząd, uszczelki, płyny itp. Koszty
robocizny również nie istotne bo będę wszystko składał sam.
3) Jeśli zdecyduję się szukać innego silnika to jakie są różnice między ABC z B4 a z B5 ? Jakieś różnice w osprzęcie, mocowaniach ? Czy wszystko
plug and play ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
0,5L na 1000litra to praktycznie norma dla V6.
V6 Spokojnie wychodzi do przodu do rozpięciu pasa. Chyba że masz podnośnik kolumnowy to możesz opuścić silnik ze skrzynią i zawieszeniem w dół.
Co do cen to zależy czy sam będziesz robił czy zlecisz warsztatowi. bo w warsztacie to sama zmiana pierścieni i panewek (bez wyjmowania wału) w V6 to pewnie wyjdzie 2500-3500zł za części z robocizną.
A silnik z A4 pasuje tylko jakimiś detalami się różni które można przełożyć ze swojego silnika (kilka osób na forum tak przekładało).
V6 Spokojnie wychodzi do przodu do rozpięciu pasa. Chyba że masz podnośnik kolumnowy to możesz opuścić silnik ze skrzynią i zawieszeniem w dół.
Co do cen to zależy czy sam będziesz robił czy zlecisz warsztatowi. bo w warsztacie to sama zmiana pierścieni i panewek (bez wyjmowania wału) w V6 to pewnie wyjdzie 2500-3500zł za części z robocizną.
A silnik z A4 pasuje tylko jakimiś detalami się różni które można przełożyć ze swojego silnika (kilka osób na forum tak przekładało).
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
1. Najwygodniej przodem.
2/3. Szukaj silnika z anglika bedzie najtaniej, w a4 jest trochę inny "front" silnika, jest gdzieś na forum opis co i jak w jakimś temacie z ABC, ktoś wymieniał na ten nowszy typ.
2/3. Szukaj silnika z anglika bedzie najtaniej, w a4 jest trochę inny "front" silnika, jest gdzieś na forum opis co i jak w jakimś temacie z ABC, ktoś wymieniał na ten nowszy typ.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
To jest norma w tych wyeksploatowanych silnikach, które się jeszcze w miarę trzymają czy po remoncie będzie to samo ?
Silnik wywalę sam z samochodu i rozbiorę, obróbka silnika wiadomo w odpowiednim zakładzie. Co do reszty to myślę nad oddaniem bloku do warsztatu w celu zamontowania tłoków, pierścieni i wału z panewkami. Jednak cena tej robocizny jest teraz nie istotna...
Najbardziej mnie interesuje ile może kosztować obróbka wału, sprawdzenie i ewentualna robota korbowodów, pierścienie, panewki... Czyli szacunkowy koszt obróbki w zakładzie z częściami... Bo nie chcą rozmawiać o cenach dopóki im nie zawiozę wszystkiego do pomiarów... Wiadomo że blok i korby może trzeba robić, może nie ale tak +/- chciałem wiedzieć na co się nastawiać...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
Cenniki masz w internecie: https://docplayer.pl/13888728-Podzespol ... isowe.html (cennik jednego z bardziej znanych zakładów ze wschodu polski).
Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Ciekawe od czego się przytarł ten silnik. Czy było za mało oleju czy może któryś z zaworków olejowych (czy to w głowicach czy w zagłębieniu V) wysiadł i masz problem z ciśnieniem.
Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Ciekawe od czego się przytarł ten silnik. Czy było za mało oleju czy może któryś z zaworków olejowych (czy to w głowicach czy w zagłębieniu V) wysiadł i masz problem z ciśnieniem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
Wydaje mi się że powód jest taki że ja wyjechałem na wyjazd, zostawiłem samochód jak zawsze z olejem na full, ale moja sporo jezdziła i olej się skończył, dolała ale za późno.
Zaworki w głowicy nowe z ASO, w bloku stare, ale one chyba są tylko od tego żeby po wyłączeniu silnika olej nie ściekał z głowic ? Czy się mylę ? Wykręcałem je przy robocie głowic i na oko były okej...
Zaworki w głowicy nowe z ASO, w bloku stare, ale one chyba są tylko od tego żeby po wyłączeniu silnika olej nie ściekał z głowic ? Czy się mylę ? Wykręcałem je przy robocie głowic i na oko były okej...
Re: [B4 ABC] Praca silnika, odgłos jakby coś latało po silniku...
Cześć. Teraz przynajmniej wiemy że żona za późno dolała oleju. Ja mam spakowane wał, panewki wału i tłoków itd ale z 2.8. Raczej powinno być plug end play bo różnica będzie w korbowodach czyli skoku tłoka i wysokości bloku żeby osiągnąć 2.6. Więc możemy się za przysłowiową marchewkę dogadać .
Ale radzę Ci olać to co pisałeś żeby go reanimować i kupić z A4 2.6 bo koszty są ku...skie naprawy według zasad mechaniki.Zostawić to co by ci się z przydało a resztę na złom.Lepiej na tym wyjdziesz. Ja mam 2.8 z A4. Wejdziesz na mój profil są zdjęcia z wymiany i te silniki to jest szczyt ewolucji 12V. Pozdrawiam
Ale radzę Ci olać to co pisałeś żeby go reanimować i kupić z A4 2.6 bo koszty są ku...skie naprawy według zasad mechaniki.Zostawić to co by ci się z przydało a resztę na złom.Lepiej na tym wyjdziesz. Ja mam 2.8 z A4. Wejdziesz na mój profil są zdjęcia z wymiany i te silniki to jest szczyt ewolucji 12V. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 lip 2020, 17:24 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.