[B3 1.8S PM 1990r.] ROZWIAZANY - Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
@maciek889,Jarewa,
Wielkie dzieki za pomysly. Mysle ze przetestowalem wszystko i nagralem dodatkowo tak jak moglem, zebyscie mieli lepszy wglad w sytuacje. Zobacz filmik:
https://youtu.be/fMqUTAie_g4
Jak macie jakies pomysly jeszcze to prosze dajcie znac !
@dzikx,
Dokladnie tak jak mowisz. To samo zrobilem z druga audi. Wyciagne przekaznik i jest to co u mnie. Tez stawialem na zasilanie przekaznika ale jest. Dzisiaj sprawdzilem na filmiku powyzej widac. W kazdym badz razie dzieki za sprawdzenie i potwierdzenie !
Do uslyszenia !
Wielkie dzieki za pomysly. Mysle ze przetestowalem wszystko i nagralem dodatkowo tak jak moglem, zebyscie mieli lepszy wglad w sytuacje. Zobacz filmik:
https://youtu.be/fMqUTAie_g4
Jak macie jakies pomysly jeszcze to prosze dajcie znac !
@dzikx,
Dokladnie tak jak mowisz. To samo zrobilem z druga audi. Wyciagne przekaznik i jest to co u mnie. Tez stawialem na zasilanie przekaznika ale jest. Dzisiaj sprawdzilem na filmiku powyzej widac. W kazdym badz razie dzieki za sprawdzenie i potwierdzenie !
Do uslyszenia !
Ostatnio zmieniony 05 lip 2020, 13:58 przez Promacio, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
Jarewa ok czaje o co ci chodziło
Promacio w jakiej pozycji były zatrzymane wycieraczki, gdy sprawdzałeś tą zworkę tak jak Jarewa pisał? I czy miałeś czarną końcówki miernika na pewno podłączoną do masy?
Bo jak wycieraczki były w górze to problem jest w silniku albo w połączeniu między nim a skrzynką, zobacz jakie będziesz miał napięcie na zielono fioletowej podłączonej kostki silnika gdy wycieraczki będą w górze
Kable w kostce dobrze podłączyłeś bo sprawdziłem sobie numerki na zdjęciu: https://omoto.pl/file/usr/a/a09ac/1/154 ... 040211.jpg
A przy zworce we wtyczce włącznika miałeś włożony przekaźnik? I też w jakiej pozycji były wycieraczki? Możesz spróbować do tej zworki we wtyczce dodać zworkę tak jak Jarek pisał + zostawiając wycieraczki w górze. Jak chyba że w teście Jarka miałeś wycieraczki w górze to trzeba iść w stronę połączenia skrzynka > silnik i samego silnika.
Promacio w jakiej pozycji były zatrzymane wycieraczki, gdy sprawdzałeś tą zworkę tak jak Jarewa pisał? I czy miałeś czarną końcówki miernika na pewno podłączoną do masy?
Bo jak wycieraczki były w górze to problem jest w silniku albo w połączeniu między nim a skrzynką, zobacz jakie będziesz miał napięcie na zielono fioletowej podłączonej kostki silnika gdy wycieraczki będą w górze
Kable w kostce dobrze podłączyłeś bo sprawdziłem sobie numerki na zdjęciu: https://omoto.pl/file/usr/a/a09ac/1/154 ... 040211.jpg
A przy zworce we wtyczce włącznika miałeś włożony przekaźnik? I też w jakiej pozycji były wycieraczki? Możesz spróbować do tej zworki we wtyczce dodać zworkę tak jak Jarek pisał + zostawiając wycieraczki w górze. Jak chyba że w teście Jarka miałeś wycieraczki w górze to trzeba iść w stronę połączenia skrzynka > silnik i samego silnika.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
No właśnie szkoda ze nie zmierzył napięcia na mojej zwarce
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
Dzieki za szybka odpowiedz. Niestety jak zrobilem zware Jarka to dopiero poszedlem do kabiny wlaczyc zaplon i pobawic sie manetka. Teraz wiem co robic. Odpalam zaplon, ustawiam wycieraczki w jakiejs gornej pozycji i robie zware zeby zobaczyc czy wycieraczki wroca na pozycje 0. Jutro dzialam dalej i wrzuce update z testu. Dodatkowo sprawdze napiecie na zwarze Jarka, bo tak jak widac czarna sonde od multimetra podlaczalem sobie pod drugi kabelek ktory masa nie jest... Pomylki sie zdarzaja :mrgreen:
Jutro zrobie poprawny pomiar i dam znac jaki wynik.
Dobrej nocy !
Jutro zrobie poprawny pomiar i dam znac jaki wynik.
Tak przekaznik byl wsadzony ale wycieraczki byly w pozycji 0. Wiec chyba ta sama sytuacja co ze zwara Jarka. Jutro ustawie jakas gorna pozycje i sprawdze jeszcze raz.A przy zworce we wtyczce włącznika miałeś włożony przekaźnik? I też w jakiej pozycji były wycieraczki?
Dobrej nocy !
Ostatnio zmieniony 30 cze 2020, 23:06 przez Promacio, łącznie zmieniany 1 raz.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
Ogólnie masz tylko jeden tryb pracy wycieraczek tak ? Jak znajdę czas jutro po pracy to po sprawdzam trochę bo mam wszystko na wierzchu akurat
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
@dzikx,
Wyciagnij przekaznik 229/99 i bedziesz mial ten sam problem co ja mam .
Ponizej szegolowy opis problemu:
Dzialanie manetki Audi 80 1.8S B3 PM
tryb -1 - machniecie wycieraczkami gora/dol - ten tryb nie dziala poprawnie. Wycieraczki zatrzymuja sie gdy manetka wraca na tryb 0. Nie wracaja na pozycje 0.
tryb 0 - wycieraczki nie dzialaja - ten tryb mi dziala
tryb 1 - czasowe machniecie wycieraczkami bodajze co 3/4s - ten tryb nie dziala woogle.
tryb 2 - wolne wycieranie szyby, stale wachlowanie - ten tryb dziala czesciowo, gdyz wycieraczki zatrzymuja sie gdy manetka wraca na tryb 0. Nie wracaja na pozycje 0.
tryb 3 - szybkie wycieranie szyby, stale wachlowanie - ten tryb dziala czesciowo, gdyz wycieraczki zatrzymuja sie gdy manetka wraca na tryb 0. Nie wracaja na pozycje 0.
Jesli cos jest nie jasne to prosze daj mi znac.
Z gory wielkie dzieki za pomoc !
Pozdrawiam,
Maciek
Wyciagnij przekaznik 229/99 i bedziesz mial ten sam problem co ja mam .
Ponizej szegolowy opis problemu:
Dzialanie manetki Audi 80 1.8S B3 PM
tryb -1 - machniecie wycieraczkami gora/dol - ten tryb nie dziala poprawnie. Wycieraczki zatrzymuja sie gdy manetka wraca na tryb 0. Nie wracaja na pozycje 0.
tryb 0 - wycieraczki nie dzialaja - ten tryb mi dziala
tryb 1 - czasowe machniecie wycieraczkami bodajze co 3/4s - ten tryb nie dziala woogle.
tryb 2 - wolne wycieranie szyby, stale wachlowanie - ten tryb dziala czesciowo, gdyz wycieraczki zatrzymuja sie gdy manetka wraca na tryb 0. Nie wracaja na pozycje 0.
tryb 3 - szybkie wycieranie szyby, stale wachlowanie - ten tryb dziala czesciowo, gdyz wycieraczki zatrzymuja sie gdy manetka wraca na tryb 0. Nie wracaja na pozycje 0.
Jesli cos jest nie jasne to prosze daj mi znac.
Z gory wielkie dzieki za pomoc !
Pozdrawiam,
Maciek
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
Znaczy na filmie nie zauważyłem przełączenia między wolnym a szybkim. Że tak objawia się awaria przekaźnika to wiem i też napisałem to wcześniej. Ale ze jest on niby sprawny a nie działa to jak znajdę czas przeswietle jutro może
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
@dzikx,
Dzieki wielkie. Jak masz jakies pytania to wal smialo. Sprawdze co bedziesz chcial i podesle zdjecia, filmik itd.
@maciek889,Jarewa,
Obadalem wszystko tak jak prosiliscie. Zobaczcie filmik:
https://youtu.be/K7hYw9BVSuk
Dajcie znac co o tym sadzicie i co dalej mam sprawdzic bo ja juz sam nie wiem co tu moze byc nie tak. Jakby co to manetka zawsze mam w pozycji 0.
Do uslyszenia
Dzieki wielkie. Jak masz jakies pytania to wal smialo. Sprawdze co bedziesz chcial i podesle zdjecia, filmik itd.
@maciek889,Jarewa,
Obadalem wszystko tak jak prosiliscie. Zobaczcie filmik:
https://youtu.be/K7hYw9BVSuk
Dajcie znac co o tym sadzicie i co dalej mam sprawdzic bo ja juz sam nie wiem co tu moze byc nie tak. Jakby co to manetka zawsze mam w pozycji 0.
Do uslyszenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
Jak w gnieździe masz zasilanie (na zworze) a na zielonym przy manetce brak to wygląda że problemem jest połączenie tego zielonego z manetką. Jak znajdziesz kawałek dłuższego przewodu to spróbuj połączyć 40 (53E) z przekaźnika z zielonym na kostce manetki (na wpiętej kostce). Albo z czarno-szarym na wypiętej.
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
Chetnie bym to zrobil teraz bo przewodu to ja mam tylko nie czaje o co chodzi...
wejscie 40 jest na skrzynce z bezpiecznikami i tam wchodzi pin 53e od przekaznika 229. Mam tam wsadzic drut czy caly przekaznik i jakos kablem owinac ten pin 53e jak bede go wsadzal zeby miec sygnal na kablu ? I wtedy poprowadzic go do pinu z zielonym kablem we wtyczce od manetki wycieraczek ? I co wtedy zobaczyc czy wycieraczki dzialaja jak powinny czy mam pomierzyc tylko multimetrem ?
Jak wypne wtyczke od manetki wycieraczek i wepne sie w czarno szary kabel to powinien powrot dzialac czyli znow test z piorami u gory ? Dobrze rozumiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
Tak. owiń nóżkę na tyle aby dało się wsadzić przekaźnik z kablem na miejsce.
Wtedy powinno zacząć działać tak jak trzeba gdy dasz do 53e (zielony) do podłączonej kostki.
Tak, wtedy wycieraczki powinny wrócić na miejsce.
A jak nie zadziała włóż koniec kabla w skrzynce w 42 (31b) ale już bez przekaźnika i sprawdź jeszcze raz.
Chyba teraz mierzyć nie będziesz nic musiał.
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
@maciek889,
Tak zrobilem i oto efekt:
https://youtu.be/6ZDtD0FxLcE
Co moge zrobic dalej zeby lapaly pozycje 0 a nie stawaly na srodku i jak ten kabel teraz poprowadzic przez skrzynke bezpiecznikow ?
Tak zrobilem i oto efekt:
https://youtu.be/6ZDtD0FxLcE
Co moge zrobic dalej zeby lapaly pozycje 0 a nie stawaly na srodku i jak ten kabel teraz poprowadzic przez skrzynke bezpiecznikow ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
Jak miałeś wyciągany czy wymieniany mechanizm wycieraczek to może masz w złej pozycji zamontowaną "korbę", która zmienia ruch obrotowy na posuwisto zwrotny. Jak masz tak jak zaznaczona na czerwono w momencie, gdy wycieraczki są górze to silnik myśli że są na dole.
Co do naprawy to półprofesjonalnue możesz puścić ten kabel szczeliną obok skrzynki i złapać go w środku i podłączyć pod kostkę włącznika wycieraczek. Albo próbować sprawdzić czy na kostkach skrzynki dobrze styka. Ale wtedy musisz unieść skrzynkę pod maską i przechylić na bok albo zdjąć osłonę nad nogami i tam szukać od dołu C53e. Możesz tam przed odłączeniem sprawdzić miernikiem czy jest tam napięcie gdy wycieraczki są w złej pozycji (ale z odłączonym tym obejściem). Bo jak będzie tam zasilanie to może znaczyć że ze skrzynki wychodzi zasilanie na tym zielonym tylko ginie po drodze do manetki. Jak tam nie będzie to odłącz kostkę i zobacz czy styki nie są skorodowane czy wypalone.
Co do naprawy to półprofesjonalnue możesz puścić ten kabel szczeliną obok skrzynki i złapać go w środku i podłączyć pod kostkę włącznika wycieraczek. Albo próbować sprawdzić czy na kostkach skrzynki dobrze styka. Ale wtedy musisz unieść skrzynkę pod maską i przechylić na bok albo zdjąć osłonę nad nogami i tam szukać od dołu C53e. Możesz tam przed odłączeniem sprawdzić miernikiem czy jest tam napięcie gdy wycieraczki są w złej pozycji (ale z odłączonym tym obejściem). Bo jak będzie tam zasilanie to może znaczyć że ze skrzynki wychodzi zasilanie na tym zielonym tylko ginie po drodze do manetki. Jak tam nie będzie to odłącz kostkę i zobacz czy styki nie są skorodowane czy wypalone.
- Promacio
- Forum Audi 80
- Posty: 101
- Rejestracja: 15 cze 2020, 21:24
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Holandia
- Kontakt:
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
Macku jestes wielki !
To oznacza ze powrot wycieraczek mamy ogarniety. Jutro puszcze go gdzies bokiem skrzynki z bezpiecznikami, sciagne polke nad kolanami kierowcy zeby znalezc nowy kabelek i go pod manetke podlaczyc bo tak bedzie latwiej.
Moglbym tez poszukac tego zielonego bo tak ladnie zaznaczyles wszystko ale niestety tam cholernie ciezko sie dostac bo miejsca malo i kupa kabli wiec mysle ze opcja pierwsza z tym kabelkiem co pin dotyka od przekaznika jest wygodniejsza lecz technicznie gorsza... dla pewnosci przylutuje ten kabelek do pinu przekaznika.
Co do mechanizmu wycieraczek to jak mam sie za to zabrac ? Poprostu zdemontowac i ustawic tak jak na zielono zaznaczyles ? Mysle czy do jakiegos mechanika z tym nie podjechac, ale szczerze to mam ich dosc i chyba sam sprobuje to ogarnac jak pomozecie
Aha i co trzeba zrobic jeszcze zeby ten tryb 1 - czasowy dzialal ? Jakies pomysly ?
Do uslyszenia
To oznacza ze powrot wycieraczek mamy ogarniety. Jutro puszcze go gdzies bokiem skrzynki z bezpiecznikami, sciagne polke nad kolanami kierowcy zeby znalezc nowy kabelek i go pod manetke podlaczyc bo tak bedzie latwiej.
Moglbym tez poszukac tego zielonego bo tak ladnie zaznaczyles wszystko ale niestety tam cholernie ciezko sie dostac bo miejsca malo i kupa kabli wiec mysle ze opcja pierwsza z tym kabelkiem co pin dotyka od przekaznika jest wygodniejsza lecz technicznie gorsza... dla pewnosci przylutuje ten kabelek do pinu przekaznika.
Co do mechanizmu wycieraczek to jak mam sie za to zabrac ? Poprostu zdemontowac i ustawic tak jak na zielono zaznaczyles ? Mysle czy do jakiegos mechanika z tym nie podjechac, ale szczerze to mam ich dosc i chyba sam sprobuje to ogarnac jak pomozecie
Aha i co trzeba zrobic jeszcze zeby ten tryb 1 - czasowy dzialal ? Jakies pomysly ?
Do uslyszenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 1.8S PM 1990r.] Wycieraczki nie wracaja na pozycje 0 i czasowki/tryby czasowe nie dzialaja.
Nie wiem czy jest tam podejście (bez demontażu całego mechanizmu) aby odkręcić tą śrubkę na środku ośki na której jest ta korba. Jakbyś już zdjął korbę to ustawiasz wycieraczki na dolną pozycje i przykręcasz znów korbę na miejsce. Oczywiście przed przykręceniem upewnij się że będziesz miał silnik w pozycji zatrzymanej przez automat.
Co do czasówek to zobacz czy na 45 w skrzynce będzie pojawiać się plus gdy załączysz czasowe. Bo może też kabel od tego nie łączy, bo wychodzi on tuż obok tego co teraz pościłeś bokiem. Ten od czasówek to biało-żółty idący na pin J włącznika wycieraczek.
Co do czasówek to zobacz czy na 45 w skrzynce będzie pojawiać się plus gdy załączysz czasowe. Bo może też kabel od tego nie łączy, bo wychodzi on tuż obok tego co teraz pościłeś bokiem. Ten od czasówek to biało-żółty idący na pin J włącznika wycieraczek.