Witam, panowie czy ktoś się w to bawił? Znaczy dokładnie czytam i się próbuję jak najwięcej dowiedzieć na ten temat. I mam właśnie pytanie czy ktoś się w to u nasz bawił niekoniecznie musi to być audi b4 może być każde dowolne auto z lpg oczywiście , jak to właśnie wygląda w praktyce?
Już dawno miałem się tym zainteresować ale jakoś tak schodzi.
[b4] sonda szerokopasmowa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [b4] sonda szerokopasmowa
Jak do LPG to może się przydać do ustawienia dawki dla gazu w podłodze albo ustawiania I generacji LPG. Choć takie ABK chyba do 4000 obrotów chodzi w trybie closed loop na sondzie wąskopasmowej nawet przy gazie w podłodze, więc tutaj podkręcanie dawki będzie korygowane w dół przez fabryczny sterownik. Może się też przydać do wystrojenia sekwencji w samochodzie zepsutą sondą wąskopasmową.
Jeszcze można sobie w takich kontrolerach sondy innovate ustawić aby wysyłał on sygnał udający sondę wąskopasmową (zmiana napięcia na 1V gdy AFR będzie powyżej 14,7 a poniżej tego na 0V). W ten sposób można też próbować oszczędzać paliwo jak się ustawi np. zmianę napięcia przy AFR 16:1 (taka regulowalna sonda wąskopasmowa z tego wyjdzie).
Dodano po 57 sekundach:
Chyba najbardziej przydaje się w silnikach turbo bez fabrycznej sondy szerokopasmowej, gdzie uboga mieszanka może szybko doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Jeszcze można sobie w takich kontrolerach sondy innovate ustawić aby wysyłał on sygnał udający sondę wąskopasmową (zmiana napięcia na 1V gdy AFR będzie powyżej 14,7 a poniżej tego na 0V). W ten sposób można też próbować oszczędzać paliwo jak się ustawi np. zmianę napięcia przy AFR 16:1 (taka regulowalna sonda wąskopasmowa z tego wyjdzie).
Dodano po 57 sekundach:
Chyba najbardziej przydaje się w silnikach turbo bez fabrycznej sondy szerokopasmowej, gdzie uboga mieszanka może szybko doprowadzić do uszkodzenia silnika.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [b4] sonda szerokopasmowa
Ok Maćku.
Masz może taką sondę lub używałeś osobiście?
Bo tak patrzę to są gotowe elementy do wpięcie itp rzeczy więc tu nie będzie problemu ale gdzie taką sondę wkręcamy np. Czy w miejsce ori sondy czy np jakoś inaczej?
Masz może taką sondę lub używałeś osobiście?
Bo tak patrzę to są gotowe elementy do wpięcie itp rzeczy więc tu nie będzie problemu ale gdzie taką sondę wkręcamy np. Czy w miejsce ori sondy czy np jakoś inaczej?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [b4] sonda szerokopasmowa
Mam. Czy montować zależy czy masz potrzebę kontrolować jakiś samochód cały czas czy tylko na ustawienie czy sprawdzenie. Jak tylko na kilka godzin to robi się albo kupuje sniffer: https://www.google.com/search?q=afr+sni ... =isch&sa=X i wsadza w końcówkę wydechu (tylko trzeba dobrze przykręcić bo jak walnie taki snifer kilka razy w asfalt to będzie to sondzie.
A jak chcesz na stałe to możesz zamiast fabrycznej (jeśli masz kontroler z wyjściem emulującym sondę wąskopasmową) albo zrobić osobny gwint bo w zestawach innovate dają gwint do wspawania.
Dodano po 36 sekundach:
No i jak samochód ma katalizator to trochę on zmienia odczyty z sondy jeśli jest za katalizatorem.
A jak chcesz na stałe to możesz zamiast fabrycznej (jeśli masz kontroler z wyjściem emulującym sondę wąskopasmową) albo zrobić osobny gwint bo w zestawach innovate dają gwint do wspawania.
Dodano po 36 sekundach:
No i jak samochód ma katalizator to trochę on zmienia odczyty z sondy jeśli jest za katalizatorem.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [b4] sonda szerokopasmowa
Aha właśnie widziałem takie coś w jednym z ogłoszeń i się zastanawiałem czy jest to to o czym myślę, okazuje się że tak Dzięki Maćku <ok>
A i jeszcze jedno czy do tego potrzebne jakieś dodatkowe oprogramowanie czy odczyt z sondy będzie widoczny w oprogramowaniu lpg?
A i jeszcze jedno czy do tego potrzebne jakieś dodatkowe oprogramowanie czy odczyt z sondy będzie widoczny w oprogramowaniu lpg?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [b4] sonda szerokopasmowa
Co do podłączenia to masz kilka opcji:
1. Stag (nie wszystkie modele np. 4 nie ma opcji) czy tech ma możliwość podpięcia sondy szerokopasmowej w taki sposób że będzie pokazywać współczynnik lambda (trochę inaczej wygląda niż proporcje np. 14:1 obrazek) w programie. Tylko trzeba ustawić w ustawieniach że jest sonda szerokopasmowa i dwa kable sond ze sterownika lpg do przewodów między sondą a kontrolerem. Ale z tego co siedziałem na lpg forum to chyba nikt nie wpinał szerokopasmówki w staga. I też chyba dobrze zmienić ustawienie sondy w programie przed jej podłączeniem bo w instrukcjach straszą że złe ustawienie typu sondy w programie może ją uszkodzić. Co do wpinania szerokopsmówki w staga to kiedyś myślałem czy nie wziąć fabrycznego ecu z samochodu, który miał sondę szerokopasmową aby kontrolował temperaturę sondy a odczyty brać ze sterownika lpg czy nawet przez obd z samego ecu.
2. Użyć wyjścia 0-5V i wpiąć w wejście jednej sondy zostawiając ustawioną w instalacji sondę wąskopasmową ale sterowniki lpg będą tylko pokazywały napięcie bez tłumaczenia tego na współczynik lambda czy już AFR więc musiałbyś pamiętać jakie AFR odpowiada jakiemu napięciu.
3. Aplikacja chyba kontroler stag afr ma nawet aplikacje mobilną i wtedy sobie podglądasz na ekranie.
4. wskaźnik/wyświetlacz afr. możesz do kontrolera dokupić wskaźnik albo nawet są wskaźniki zintegrowane z kontrolerm jak innovate mtx-l (też ma dwa wyjścia analogowe).
1. Stag (nie wszystkie modele np. 4 nie ma opcji) czy tech ma możliwość podpięcia sondy szerokopasmowej w taki sposób że będzie pokazywać współczynnik lambda (trochę inaczej wygląda niż proporcje np. 14:1 obrazek) w programie. Tylko trzeba ustawić w ustawieniach że jest sonda szerokopasmowa i dwa kable sond ze sterownika lpg do przewodów między sondą a kontrolerem. Ale z tego co siedziałem na lpg forum to chyba nikt nie wpinał szerokopasmówki w staga. I też chyba dobrze zmienić ustawienie sondy w programie przed jej podłączeniem bo w instrukcjach straszą że złe ustawienie typu sondy w programie może ją uszkodzić. Co do wpinania szerokopsmówki w staga to kiedyś myślałem czy nie wziąć fabrycznego ecu z samochodu, który miał sondę szerokopasmową aby kontrolował temperaturę sondy a odczyty brać ze sterownika lpg czy nawet przez obd z samego ecu.
2. Użyć wyjścia 0-5V i wpiąć w wejście jednej sondy zostawiając ustawioną w instalacji sondę wąskopasmową ale sterowniki lpg będą tylko pokazywały napięcie bez tłumaczenia tego na współczynik lambda czy już AFR więc musiałbyś pamiętać jakie AFR odpowiada jakiemu napięciu.
3. Aplikacja chyba kontroler stag afr ma nawet aplikacje mobilną i wtedy sobie podglądasz na ekranie.
4. wskaźnik/wyświetlacz afr. możesz do kontrolera dokupić wskaźnik albo nawet są wskaźniki zintegrowane z kontrolerm jak innovate mtx-l (też ma dwa wyjścia analogowe).