Witam!
Walnięty mam uszczelniacz na skrzyni(w zasadzie przednim dyfrze), z tyłu, za flanszą wału napędowego. (857 525 275). Pytanie o demontaż flanszy... Normalnie wybijamy i po problemie ? Czy to bardziej skomplikowana operacja ?
Uszczelniacz nr 31 na rysunku:
http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... g/e#sec_32
[80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału
Nigdy nie rozbierałem ale widać ze seger nr 28 nie pozwoli na wybicie....
Tylko nie wiem czemu piszesz o przodzie a katalog części pokazujesz do tylnego mostu.. Ale z przodu też jest zabezpieczenie..
Tylko nie wiem czemu piszesz o przodzie a katalog części pokazujesz do tylnego mostu.. Ale z przodu też jest zabezpieczenie..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału
Hehe no mój bląd, wygooglowałem na szybko rysunek i się rąbnąłem
Chodzi oczywiście o przód... Tylko dlaczego tam segera dali ? Jeśli tak rzeczywiście jest to pozamiatane...
Chodzi oczywiście o przód... Tylko dlaczego tam segera dali ? Jeśli tak rzeczywiście jest to pozamiatane...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału
Tak patrze ze dupę sie odkręca dojście do torsena. Po odkręceniu powinno byc na luziku dojście.. Łożysko tez by przydało sie wymienić..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału
Masz na na myśli rozkręcenie korpusu ? Znaczy, w tym miejscu obok którego czujniki leżą ?:
Nie podoba mi się ten pomysł bo chyba wiąże się to z wymianą oleju... Aczkolwiek skrzynia na zewnątrz jest teraz więc może jak ją przechylę to nie wyleci za dużo oleju... Poza tym kolejne uszczelnienie do wymiany po rozebraniu korpusu... No ale jak nie ma wyjścia... Boję się tylko żeby nie było z tego gorszego smrodu niż jest...
Co do tego łożyska to mówisz żeby wymienić nawet jak będzie okej ?
Nie podoba mi się ten pomysł bo chyba wiąże się to z wymianą oleju... Aczkolwiek skrzynia na zewnątrz jest teraz więc może jak ją przechylę to nie wyleci za dużo oleju... Poza tym kolejne uszczelnienie do wymiany po rozebraniu korpusu... No ale jak nie ma wyjścia... Boję się tylko żeby nie było z tego gorszego smrodu niż jest...
Co do tego łożyska to mówisz żeby wymienić nawet jak będzie okej ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [80Q 2.6ABC] Skrzynia CDV quattro uszczelniacz wału
Generalnie sama zmiana uszczelniacza nie jest trudna..Do zrobienia spokojnie na samochodzie, odkręcamy wał, dupa najwyżej do góry żeby się za dużo oleju ze skrzyni nie wylało.
Ja miałem troszkę łatwiej bo skrzynia była na zewnątrz więc wystarczyło tylko ją przechylić i obyło się bez spuszczania oleju
Tak jak widać na fotce, którą wstawił wcześniej Jarewa, flansza zabezpieczona jest pierścieniem segera. Żeby się do niego dobrać musimy wyjąc plastikowy korek / zaślepkę od spodu... Korek zabezpieczony jest segerem i uszczelniony oringiem...
No i w tym miejscu zaczęły się problemy No bo przecież nie może być za łatwo Korek ze starości rozleciał się podczas demontażu Na szczęście korek dostępny jeszcze w serwisie(50zł), ale tylko kilka sztuk i dotrze do mnie w przyszłym tygodniu... (nr. : a 01A 301 125A). Oring tak samo dostępny nowy ori (10zł), seger dostępny w sklepie motoryzacyjnymi pierdołami...
Po wywaleniu korka ukazuje nam się taki widok:
Luzujemy segera. No i teraz trzeba wyjąć flanszę Podważanie i szarpanie nie przyniosły efektu bo siedziała dość mocno... Ale z pomocą przyszły śrubki od przegubu wału Wkręciłem je we flanszę i zaparły się o dyfer. Tym sposobem udało się bezproblemowo wyjąć flanszę. Należy tylko bardzo uważać przy wyjmowaniu flanszy żeby seger nie wpadł nam do skrzyni bo wtedy może być trochę problem hehehe Mi nie udało się kupić niestety nowego segera (w sklepie były tylko sporo cieńsze i sporo luzu zostawało) więc został stary...
No i pozostaje wymienić uszczelniacz i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności...
Co do samego uszczelniacza w ASO 63zł ale... U mnie siedział 01A 409 400 A. Natomiast wg etki powinien być 01A 409 400 B (zamienny z 01a 409 400). Tego z końcówką A nie widzieli w ogóle w serwisie, nie było w bazie takiego numeru. Kupiłem więc ten z końcówką B. Średnice się zgadzają, tylko mój stary był 2-3 milimetry grubszy od nowego... Ale mam nadzieję że to nie będzie problem...
Ja miałem troszkę łatwiej bo skrzynia była na zewnątrz więc wystarczyło tylko ją przechylić i obyło się bez spuszczania oleju
Tak jak widać na fotce, którą wstawił wcześniej Jarewa, flansza zabezpieczona jest pierścieniem segera. Żeby się do niego dobrać musimy wyjąc plastikowy korek / zaślepkę od spodu... Korek zabezpieczony jest segerem i uszczelniony oringiem...
No i w tym miejscu zaczęły się problemy No bo przecież nie może być za łatwo Korek ze starości rozleciał się podczas demontażu Na szczęście korek dostępny jeszcze w serwisie(50zł), ale tylko kilka sztuk i dotrze do mnie w przyszłym tygodniu... (nr. : a 01A 301 125A). Oring tak samo dostępny nowy ori (10zł), seger dostępny w sklepie motoryzacyjnymi pierdołami...
Po wywaleniu korka ukazuje nam się taki widok:
Luzujemy segera. No i teraz trzeba wyjąć flanszę Podważanie i szarpanie nie przyniosły efektu bo siedziała dość mocno... Ale z pomocą przyszły śrubki od przegubu wału Wkręciłem je we flanszę i zaparły się o dyfer. Tym sposobem udało się bezproblemowo wyjąć flanszę. Należy tylko bardzo uważać przy wyjmowaniu flanszy żeby seger nie wpadł nam do skrzyni bo wtedy może być trochę problem hehehe Mi nie udało się kupić niestety nowego segera (w sklepie były tylko sporo cieńsze i sporo luzu zostawało) więc został stary...
No i pozostaje wymienić uszczelniacz i poskładać wszystko w odwrotnej kolejności...
Co do samego uszczelniacza w ASO 63zł ale... U mnie siedział 01A 409 400 A. Natomiast wg etki powinien być 01A 409 400 B (zamienny z 01a 409 400). Tego z końcówką A nie widzieli w ogóle w serwisie, nie było w bazie takiego numeru. Kupiłem więc ten z końcówką B. Średnice się zgadzają, tylko mój stary był 2-3 milimetry grubszy od nowego... Ale mam nadzieję że to nie będzie problem...