[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
A jak zewrzesz kable idące do czujnika to się włącza?
Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
Wentylator włączy się dopiero gdy temperaturę będziesz miał na chłodnicy co można poznać po tym że dolny i górny wąż chłodnicy będą tak samo gorące.
Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
Wentylator włączy się dopiero gdy temperaturę będziesz miał na chłodnicy co można poznać po tym że dolny i górny wąż chłodnicy będą tak samo gorące.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Jak podaje masę na przewod wychodzący z przekaźnika do wentylatora to się zalacza wentylator.
Więc albo przekaźnik, albo czujnik w chłodnicy albo poprostu czujnik temperatury na liczniku przekłamuje.
Więc albo przekaźnik, albo czujnik w chłodnicy albo poprostu czujnik temperatury na liczniku przekłamuje.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
A do czujnika też doprowadziłeś masę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Tak. Czujnik ma masę z aku. Drugi (środkowy) pin idzie pod ten przekaźnik, a trzeci pin nie jest obsadzony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Podpiąłem komputer i na sterowniku po zagrzaniu wykazuje 96stopni. Gdzie tutaj szukać awarii?
Czujnik w chłodnicy?
[+]
Przekaźnik sprawdzony, działa...
To inaczej... Wytłumaczy mi ktoś czy obecny niebieski czujnik na dwa piny (w króćcu głowicy) jest potrzebny?
Obok niego jest czujnik temperatury na 4piny (wskazuje temp dla ECU i dla licznika).
Ten niebieski za co odpowiada??
Czujnik w chłodnicy?
[+]
Przekaźnik sprawdzony, działa...
To inaczej... Wytłumaczy mi ktoś czy obecny niebieski czujnik na dwa piny (w króćcu głowicy) jest potrzebny?
Obok niego jest czujnik temperatury na 4piny (wskazuje temp dla ECU i dla licznika).
Ten niebieski za co odpowiada??
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Niebieski jest dla ECU , od temperatury płynu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Ale w wiązce 1.8T?
Bo miałem podłączony vcds grupa 003 i odłączając niebieski czujnik nie zmieniała się wartość. Jak odlaczalem czteropinowy to dopiero wartość się zmieniała.
Bo miałem podłączony vcds grupa 003 i odłączając niebieski czujnik nie zmieniała się wartość. Jak odlaczalem czteropinowy to dopiero wartość się zmieniała.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Ten dwupinowy w króćcu mógł być od climatronica bo podejrzewam że pierwsze wypusty miały osobny czujnik jak w 80Tkach. Można zamiast niego wsadzić 3 pinowy dla wskaźnika na desce 80tki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Ok, dzięki za informacje. Bardzo przydatne w końcu
Kombinowałem dziś trochę, dostałem używamy czujnik 3pinowy z audi 80, ale ten strasznie zaniżał wartość. Więc jeden z poprzedników ustawił wskazania temperatury silnika na liczniku tak jak trzeba i na czujniku od 1.8T prawidłowo wskazywał...
Być może chłodnica zapchana, ewentualnie ten termoprzelacznik w chłodnicy. Kupię inny, nagrzeje auto podłącze pod instalacje ten czujnik i wrzucę do zbiorniczka płynu...
[+]
Temat prawdopodobnie rozwiązany. Po wyciągnięciu termostatu wszystko działa, wentylator się zalacza.
Kombinowałem dziś trochę, dostałem używamy czujnik 3pinowy z audi 80, ale ten strasznie zaniżał wartość. Więc jeden z poprzedników ustawił wskazania temperatury silnika na liczniku tak jak trzeba i na czujniku od 1.8T prawidłowo wskazywał...
Być może chłodnica zapchana, ewentualnie ten termoprzelacznik w chłodnicy. Kupię inny, nagrzeje auto podłącze pod instalacje ten czujnik i wrzucę do zbiorniczka płynu...
[+]
Temat prawdopodobnie rozwiązany. Po wyciągnięciu termostatu wszystko działa, wentylator się zalacza.
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
[jeszcze sprawdź jak się zachowuje pod obciążeniem czy włącza się normalnie.
Nim zdążyłem Ci odpowiedzieć już problem rozwiązałeś (prawdopodobnie).
Nie wiem ogólnie czy masz 1 czy 2 wentylatory ale powinieneś mieć czujnik 3 pinowy pod 1 i 2 bieg wentylatora. Czujnik z 1.8t wkręcony w chłodnice od audi 80 bo oba silniki mają inne wtyczki. Chyba że te z początku produkcji miały to samo.
Musisz mieć odpowiednio masy podpięte na rozdzielce i wtedy na krótko możesz sprawdzić po czujniku czy się włącza wentylator. Dodatkowo powiem ze rodzajów czujników jest w pip do tych silników w razie jakbyś szukał pod dana temperaturę roboczą dla 1 i 2 biegu
Nim zdążyłem Ci odpowiedzieć już problem rozwiązałeś (prawdopodobnie).
Nie wiem ogólnie czy masz 1 czy 2 wentylatory ale powinieneś mieć czujnik 3 pinowy pod 1 i 2 bieg wentylatora. Czujnik z 1.8t wkręcony w chłodnice od audi 80 bo oba silniki mają inne wtyczki. Chyba że te z początku produkcji miały to samo.
Musisz mieć odpowiednio masy podpięte na rozdzielce i wtedy na krótko możesz sprawdzić po czujniku czy się włącza wentylator. Dodatkowo powiem ze rodzajów czujników jest w pip do tych silników w razie jakbyś szukał pod dana temperaturę roboczą dla 1 i 2 biegu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 06 wrz 2020, 13:13
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.3 NG
Przekładka silnika
Posiadam Audi 80 B4 z silnikiem 2.3 NG. Chciałbym przełożyć silnik 1.8 Turbo. Czy ktoś mógłby mi doradzić co i jak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
@Marcin0056 - przeczytaj ten temat będziesz wiedział co i jak. Jeśli znasz się na mechanice to sobie poradzisz, ale wszystko już jest wypisane w tym temacie
@JakiBoY - póki co czekam na nowy termostat, ale nie jest pełen optymizmu bo wrzuciłem do garnka z wodą stary termostat i się otwiera... Więc zamontowałem go ponownie (dwukrotnie, odwracając go bo pomyślałem, że był złe zamontowany) i jednak na aucie nie chcę pościć. Dolny wąż od chłodnicy się nic nie nagrzewa praktycznie, a drugi wąż co idzie od strony głowicy do obudowy termostatu gorący... Liczę, ze na nowym termostacie bedzie to dzialac.
Czujnik 3pinowy jest z audi 80 i mam tu dwa wentylatory, ale póki co podłączony jest jeden wentylator oraz z czujnika jest podłączony tylko 1 bieg. Już sobie obmyslilem jak podłączyć 2 bieg na oba wentylatory
Autko mam krótko, znalazłem stare fotki tego autka na forum. Z biegiem czasu przywrócę mu blask
@JakiBoY - póki co czekam na nowy termostat, ale nie jest pełen optymizmu bo wrzuciłem do garnka z wodą stary termostat i się otwiera... Więc zamontowałem go ponownie (dwukrotnie, odwracając go bo pomyślałem, że był złe zamontowany) i jednak na aucie nie chcę pościć. Dolny wąż od chłodnicy się nic nie nagrzewa praktycznie, a drugi wąż co idzie od strony głowicy do obudowy termostatu gorący... Liczę, ze na nowym termostacie bedzie to dzialac.
Czujnik 3pinowy jest z audi 80 i mam tu dwa wentylatory, ale póki co podłączony jest jeden wentylator oraz z czujnika jest podłączony tylko 1 bieg. Już sobie obmyslilem jak podłączyć 2 bieg na oba wentylatory
Autko mam krótko, znalazłem stare fotki tego autka na forum. Z biegiem czasu przywrócę mu blask
- JakiBoY
- Forum Audi 80
- Posty: 197
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:56
- Imię: Mateusz
- Model: Inny
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 1,8 AEB
- Lokalizacja: CinCinaty
- Kontakt:
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
w pierwszej kolejności odpal auto czekaj aż się zagrzeje odkręć zbiornik płynu wstaw mu konkretnie na obroty żeby grzał ile wlezie i dolej płynu chłodniczego.
To co opisałeś wygląda na typowe zapowietrzenie układu.
Dolny wąż się nagrzeje
Termostat otworzy
Załączy się wentylator
I wszystkie Twoje problemy się rozwiążą. Nic innego tu nie widzę na te chwile. Zacznij od najprostszego rozwiązania jakim jest odpowietrzenie układu. Nie zapominaj o dolaniu płynu a gdy już się włączy wentylator zakręć korek.
Pisz jak to zrobisz o rezultatach.
PS. Może być tak ze będziesz musiał dosyć długo trzymać go na obrotach żeby powietrze wyciągnąć. Duś węże, pompuj w końcu puści.
Jak nie to to będziemy myśleć dalej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 23 lip 2007, 19:11
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Działa. Zapowietrzony był tak jak myślałeś.
Tak czy owak wrzucilem już ten nowy termostat. A odpowietrzyć się go nie dało bo na czujniku temperatury w króćcu głowicy uszczelka Tego czujnika puszczała. I to chyba było główną przyczyną mojego problemu.
Dzięki za pomoc
Drugie pytanie to czy pedał gazu z potencjometrem z 1.9TDi z A80 będzie dzialal z przepustnica z 1.8T z silnika AWT.
Tak czy owak wrzucilem już ten nowy termostat. A odpowietrzyć się go nie dało bo na czujniku temperatury w króćcu głowicy uszczelka Tego czujnika puszczała. I to chyba było główną przyczyną mojego problemu.
Dzięki za pomoc
Drugie pytanie to czy pedał gazu z potencjometrem z 1.9TDi z A80 będzie dzialal z przepustnica z 1.8T z silnika AWT.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Marne sanse że zadziała. Te z A4 mają podwójny potencjometr a ten z 80tki pojedyńczy z czujnikiem położenia neutralnego on-off. Nawet w A4 nie bardzo da się mieszać ped4ały gazu między różnymi silnikami.