Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

[B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: mateo1992 » 24 wrz 2020, 12:09

Witam,
Jakiś czas temu spadł rozrząd w moim Audi 80 ABK, po sprawdzeniu ciśnień było ok. Mechanik w końcu naprawił auto. Większość czasu stało czasami przepalane, ale teraz gdy odpaliłem to nie ma mocy, dławi się, pali tylko na 3 cylindry zarówno na benzynie jak i na gazie. Świece były mocno czarne, sprawdziłem je po wymontowaniu czy dają iskrę, każda jedna ma ładną iskrę.
Co to może być i jakim możliwie najtańszym sposobem uruchomić takie auto aby jeździło? Dodam, że jeszcze 2 tygodnie temu ładnie zamknęło serie. Poniżej zamieszczam filmik jak teraz pracuje moje audi.

Nie dam sobie ręki uciąć czy rozrząd jest dobrze ustawiony przez majstra. Jest możliwość, aby po zdjęciu górnej osłony rozrządu ocenił ktoś wprawiony czy zostało to zrobione ze sztuką?
Pozdrawiam i z góry Dziękuję kolejny raz za pomoc i wskazówki.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: maciek889 » 24 wrz 2020, 12:53

Może sprężania nie ma. Najszybciej by było abyś nagrał albo posłuchał czy dźwięk na rozruszniku będzie równomierny (pod odpięciu halla albo cewki albo wtryskiwaczy aby nie odpalił). Możesz nawet nagrać film.

Dodano po 44 sekundach:
Bo jak sprężenia nie będzie to już raczej tanio się tego nie naprawi. Choć można mieć nadzieję że np. hydropoychacz się zawiesił.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: mateo1992 » 24 wrz 2020, 13:19

maciek889 pisze:
24 wrz 2020, 12:54
Może sprężania nie ma. Najszybciej by było abyś nagrał albo posłuchał czy dźwięk na rozruszniku będzie równomierny (pod odpięciu halla albo cewki albo wtryskiwaczy aby nie odpalił). Możesz nawet nagrać film.

Dodano po 44 sekundach:
Bo jak sprężenia nie będzie to już raczej tanio się tego nie naprawi. Choć można mieć nadzieję że np. hydropoychacz się zawiesił.
Chodzi o odpalenie z wyjętym kablem WN? wyjąłem 2 pierwsze i próbowałem go tak zapalić to palił na pozostałe dwa gary.
Jak najszybciej odepnę ten czujnik halla? Ma on jakiś bezpiecznik, aby z pozycji bezpiecznika go odłączyć? Bo jeżeli tak to, tak zrobię i nagram filmik z odpalenia.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: maciek889 » 24 wrz 2020, 13:46

Chodzi aby nie było iskry albo paliwa na wszystkich cylindrach. Możesz wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa nr 13. Chyba też z tych pod pokrywką motor uczepione od doły skrzynki jeden chyba jest od cewki a drugi od ECU albo zasilania wtryskiwaczy.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: mateo1992 » 24 wrz 2020, 14:08

O to filmik po wyjęciu przekaźnika pompy paliwa. O to chodziło?
Jestem po sprawdzeniu ciśnienia w cylinrach. Wszystkie są po 10.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4630
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: maciek889 » 24 wrz 2020, 19:48

Jak sprawdzałeś ciśnienie to już nie musiałeś robić tego testu. Może świeca jest za mocno zawalona sadzą i przy ciśnieniu sprężania iskra przeskakuje po izolatorze. A jak nie problem z zapłonem to może z paliwem. Jak masz sekwencyjny to może sygnał wtrysku 4 cylindra się odłączył albo sterownik lpg jest uszkodzony.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: dzikx » 25 wrz 2020, 09:58

Ogólnie jakby kręci normalnie, i ma ciśnienie a kable są dobrze założone . Kolejność nie pomylona

Dodano po 7 minutach 11 sekundach:
Sprawdź kopułkę czy nie jest wypalona czy kable są dobrze założone nie ułamane z zmień, zamień świece

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: Pieterb » 25 wrz 2020, 16:47

Panowie nie sugerujcie się samym tematem bo moim zdaniem nie ma on nic wspólnego z tym co opisuje dalej, bo napisał
mateo1992 pisze:
24 wrz 2020, 13:19
Chodzi o odpalenie z wyjętym kablem WN? wyjąłem 2 pierwsze i próbowałem go tak zapalić to palił na pozostałe dwa gary.
a to świadczy o tym że to wcale nie 4, chodź jeszcze nasuwa się pytanie czy aby na pewno 2 pierwsze.

ps podejrzewam że chciał napisać temat nie pali na 4 cylindry a nie to nie pali na 4 cylinder ;-) niby nie wielka acz spora różnica.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: mateo1992 » 07 paź 2020, 22:15

Pieterb pisze:
25 wrz 2020, 16:47
Panowie nie sugerujcie się samym tematem bo moim zdaniem nie ma on nic wspólnego z tym co opisuje dalej, bo napisał
mateo1992 pisze:
24 wrz 2020, 13:19
Chodzi o odpalenie z wyjętym kablem WN? wyjąłem 2 pierwsze i próbowałem go tak zapalić to palił na pozostałe dwa gary.
a to świadczy o tym że to wcale nie 4, chodź jeszcze nasuwa się pytanie czy aby na pewno 2 pierwsze.

ps podejrzewam że chciał napisać temat nie pali na 4 cylindry a nie to nie pali na 4 cylinder ;-) niby nie wielka acz spora różnica.
Dokładnie tak, chodziło mi o to że raz chodzi na wszystkie cylindry a raz nie, źle zinterpretowałem.
Co do pojazdu, to udało mi się po podmianie dwóch kabli na nowe które wcześniej były kompletem przełożone na inne sprawne przywrócić w miarę sprawność silnikowi. Zapłon był przestawiony, bo było podejrzenie żeby tutaj szukać, po ustawieniu zapłonu auto śmiga, został jedynie problem falowania, raczej już nie do ogarnięcia. Osobiście podejrzewam silniczek krokowy, bo lubi się wieszać na 1700 obrotów, po naciśnięciu rury wyjściowej od silniczka silnik się dławi, chociaż nie jestem znawcą to też nie mam pewności.
Poniżej filmik jak auto jedzie sobie w miarę równo po drodze ekspresowej.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: dzikx » 08 paź 2020, 23:08

Do równej pracy jest tyle przyczyn że ho.
Świece kable cały układ wn
Sonda
Ustawienie zapłonu
Kondycja silnika
Zasilanie paliwem jak i dolot
Przepływomierz.
Więc powodzenia 😅

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: Pieterb » 09 paź 2020, 12:29

mateo1992 pisze:
07 paź 2020, 22:15
Dokładnie tak, chodziło mi o to że raz chodzi na wszystkie cylindry a raz nie, źle zinterpretowałem.
nie źle zinterpretowałeś, tylko źle napisałeś a koledzy Twój wpis źle zinterpretowali
mateo1992 pisze:
07 paź 2020, 22:15
Zapłon był przestawiony, bo było podejrzenie żeby tutaj szukać, po ustawieniu zapłonu auto śmiga, został jedynie problem falowania, raczej już nie do ogarnięcia.
tego się nie reguluje ot tak o, bo dziś mi źle zapala albo faluje. Zapłon ustawiasz raz i koniec.


ps taka zabawa po omacku długo będzie trwała zanim doprowadzisz do tego stanu jak powinno być :-P
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
mateo1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łańcut

Re: [B4 2.0 ABK] nie pali na 4 cylinder

Post autor: mateo1992 » 14 paź 2020, 19:31

Pieterb pisze:
09 paź 2020, 12:29
mateo1992 pisze:
07 paź 2020, 22:15
Dokładnie tak, chodziło mi o to że raz chodzi na wszystkie cylindry a raz nie, źle zinterpretowałem.
nie źle zinterpretowałeś, tylko źle napisałeś a koledzy Twój wpis źle zinterpretowali
mateo1992 pisze:
07 paź 2020, 22:15
Zapłon był przestawiony, bo było podejrzenie żeby tutaj szukać, po ustawieniu zapłonu auto śmiga, został jedynie problem falowania, raczej już nie do ogarnięcia.
tego się nie reguluje ot tak o, bo dziś mi źle zapala albo faluje. Zapłon ustawiasz raz i koniec.


ps taka zabawa po omacku długo będzie trwała zanim doprowadzisz do tego stanu jak powinno być :-P
Mechanik wcześniej ustawiał lampą ten zapłon i też niestety falowało. Ten silnik faluje w bardzo różnej pozycji, po czym po około 2 minutach dławi się obroty na moment idą nisko w dół bo jakieś pół tys, po czym podnoszą się i dalej chodzi nierówno ale już ze zwiększonymi obrotami. Inaczej nie mogę tego opisać. Dzisiejsze odpalenie ABK na zimnym,
Jest tragedia nawet podczas jazdy, auto ma moc ale jak dam np. drugi bieg na zakręcie puszczę sprzęgło bez dodawania gazu to aż mi mieli kołami.
Przepływomierz, klapa oraz potencjometr sprawdzony, jest ok.
Do ilu obrotów, za obroty odpowiada "regulator biegu jałowego" ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga