Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

[B4 ABK]Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych - jaka średnica?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Czeczen3
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 17 paź 2012, 19:32

[B4 ABK]Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych - jaka średnica?

Post autor: Czeczen3 » 28 sie 2020, 16:16

Witam, posiadam Avanta z silnikem ABK. Samochód bierze olej i przymierzam się do wymiany uszczelniaczy tylko nie wiem jaka jest średnica. W sprzedaży są opisane jako 7 oraz 8mm. Trzeba po prostu zmierzyć trzonki czy można się jakoś dowiedzieć? Rocznik 93. Sprawa z tym olejem wygląda tak, że z grzybka do dolotu przedostaje się olej a w pokrywie gdzie przychodzi ta mała uszczelka jest pełno nagaru. Z resztą całe wyjście z głowicy aż do gumy przepustnicy jest tak zaolejone, że ta krótka rurka łącząca grzybek z gumą dosłownie się rozpada. Przewód idący z dołu silnika jest czysty. Proszę o jakieś sugestie bo przejrzałem forum i nie znalazłem nic o wymiarach. No i ogólnie interesuje mnie czy dobrze myślę :D Ogólnie nie wiem dokładnie ile zużywa ale będzie to ok 0,5l/1000km może trochę więcej. Chyba, że sama odma jest uwalona. Auto czasami lekko dymi na niebiesko np po pojechaniu po przysłowiowe bułki. Jak po 5 min jazdy chwilę postoi na jałowym to potrafi zadymić.

h/k
Władca pierścieni
Władca pierścieni
Posty: 633
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4 ABK]Wymiana uszczelniaczy trzonków zaworowych - jaka średnica?

Post autor: h/k » 16 paź 2020, 16:34

Według niebieskiej kisiążki:
7,97 mm - ssące
7,95 mm - wydechowe
U siebie mam Victor Reinz lub Elring.
Jeśli przy tych objawach co piszesz masz jeszcze dymek z oleju przy porannym rozruchu to uszczelniacze jak najbardziej warto wymienić.
Przed naprawą zrób pomiar ciśnienia sprężania we wszystkich cylindrach., z tego co pamiętam u mnie średnio 14,5 bar było, a w zależności od egzemplarza może być trochę mniej.
Mam nadzieję, że masz świadomość wymiany uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
Kierownica skóra, dywaniki
hamulce