Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] 100 oktanowa

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 27 sty 2008, 13:07

Marcin D, zapasy są wymieniane na najświeższe,ale nie paliwa.!Z+ to ten +trochę więcej mocy w moim autku niż w serji :mrgreen:

Awatar użytkownika
jasiekddd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Biała Podl

Post autor: jasiekddd » 27 sty 2008, 18:12

ravestation pisze: Im więcej oktanów tym auto ma większego kopa...
nieprawda. liczba oktanowa oznacza tylko odporność na spalanie stukowe (juz ktoś to napisał w tym temacie), a wartość opałowa swoją droga. wieksze LO wiec paliwo jest przeznaczone np do nowych aut o wiekszym stopniu sprężąnia, w b4 nic nie powinno sie zmienic, oprocz tego, ze nie zostanie Ci na piwo.
woałbym zalać 95 na shell'u i wystarczy. bez wynalazków

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 27 sty 2008, 18:43

jasiekddd pisze:
ravestation pisze: Im więcej oktanów tym auto ma większego kopa...
nieprawda. liczba oktanowa oznacza tylko odporność na spalanie stukowe (juz ktoś to napisał w tym temacie), a wartość opałowa swoją droga. wieksze LO wiec paliwo jest przeznaczone np do nowych aut o wiekszym stopniu sprężąnia, w b4 nic nie powinno sie zmienic, oprocz tego, ze nie zostanie Ci na piwo.
woałbym zalać 95 na shell'u i wystarczy. bez wynalazków
masz racje :)

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 29 sty 2008, 19:54

jasiekddd pisze:
ravestation pisze: Im więcej oktanów tym auto ma większego kopa...
nieprawda. liczba oktanowa oznacza tylko odporność na spalanie stukowe (juz ktoś to napisał w tym temacie), a wartość opałowa swoją droga. wieksze LO wiec paliwo jest przeznaczone np do nowych aut o wiekszym stopniu sprężąnia, w b4 nic nie powinno sie zmienic, oprocz tego, ze nie zostanie Ci na piwo.
woałbym zalać 95 na shell'u i wystarczy. bez wynalazków
Dodałbym jak już wcześniej pisałem, że 98 ma mniejszą wartość opałową ze względu na dodatki antystukowe niż 95 więc moc będzie mniejsza ....

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 sty 2008, 22:02

Byk pisze: Dodałbym jak już wcześniej pisałem, że 98 ma mniejszą wartość opałową ze względu na dodatki antystukowe niż 95 więc moc będzie mniejsza ....
Nie do końca się z tym zgodzę. Na moc silnika ma wpływ wiele czynników m.in. punkt występowania zapłonu, który jest regulowany przez sterownik. W zależności od LO punkt zapłonu może być wcześniej lub później względem ZZ. Zapłon paliwa o większej LO można zainicjować wcześniej. W przypadku niektórych konstrukcji silnika wiąże się to ze wzrostem mocy.
Tych dodatków antystukowych objętościowo jest bardzo mało w paliwie - rzędu pojedynczych procentów objętości. Nawet jeżeli przyjmiemy, że benzyna o LO 98 ma niższą wartość opałową to może się okazać, że z racji większych możliwości regulacyjnych zapłonu w konsekwencji zamiast stracić na mocy to zyskamy tankując paliwo o LO 98.

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 31 sty 2008, 08:04

czarekj pisze:
Byk pisze: Dodałbym jak już wcześniej pisałem, że 98 ma mniejszą wartość opałową ze względu na dodatki antystukowe niż 95 więc moc będzie mniejsza ....
Nie do końca się z tym zgodzę. Na moc silnika ma wpływ wiele czynników m.in. punkt występowania zapłonu, który jest regulowany przez sterownik. W zależności od LO punkt zapłonu może być wcześniej lub później względem ZZ. Zapłon paliwa o większej LO można zainicjować wcześniej. W przypadku niektórych konstrukcji silnika wiąże się to ze wzrostem mocy.
Tych dodatków antystukowych objętościowo jest bardzo mało w paliwie - rzędu pojedynczych procentów objętości. Nawet jeżeli przyjmiemy, że benzyna o LO 98 ma niższą wartość opałową to może się okazać, że z racji większych możliwości regulacyjnych zapłonu w konsekwencji zamiast stracić na mocy to zyskamy tankując paliwo o LO 98.
Zgodzę się z Tobą w 100%. Lecz ma to zastosowanie tylko przy silnikach przystosowanych do 98 oraz tych w których można ustawić zapłon ręcznie i gdzie sterownik nie będzie ingerował w kąt wyprzedzenia. Bo co z tego że zmienimy kąt jeśli sterownik sam go zmodyfikuje na wartość fabryczną.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 31 sty 2008, 08:31

Byk pisze: Zgodzę się z Tobą w 100%. Lecz ma to zastosowanie tylko przy silnikach przystosowanych do 98 oraz tych w których można ustawić zapłon ręcznie i gdzie sterownik nie będzie ingerował w kąt wyprzedzenia. Bo co z tego że zmienimy kąt jeśli sterownik sam go zmodyfikuje na wartość fabryczną.
Każdy sterownik silnika wyposażonego w czujnik spalania stukowego będzie regulował wyprzedzenie zapłonu do granicy wystepowania spalania stukowego, bo taka jest jego rola.
Jeżeli w aucie jest tylko regulacja odśrodkowa i podciśnieniowa zapłonu to niestety możliwości paliwa o LO 98 nie wykorzystamy.
Silniki posiadają specyfikację określającą do jakiego paliwa są przystosowane. Większość producentów podaje minimalną wymaganą LO paliwa, więc stosowanie paliwa o wiekszej LO jest dopuszczalne i w niczym nie grozi.

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 31 sty 2008, 12:39

a jak sprawa sie ma w gaznikowych silnikach takich jak np moj silniczek 1,6 PP z elektronicznym gaznikiem Pierburga ?

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 31 sty 2008, 14:30

czarekj pisze:
Byk pisze: Zgodzę się z Tobą w 100%. Lecz ma to zastosowanie tylko przy silnikach przystosowanych do 98 oraz tych w których można ustawić zapłon ręcznie i gdzie sterownik nie będzie ingerował w kąt wyprzedzenia. Bo co z tego że zmienimy kąt jeśli sterownik sam go zmodyfikuje na wartość fabryczną.
Każdy sterownik silnika wyposażonego w czujnik spalania stukowego będzie regulował wyprzedzenie zapłonu do granicy wystepowania spalania stukowego, bo taka jest jego rola.
Jeżeli w aucie jest tylko regulacja odśrodkowa i podciśnieniowa zapłonu to niestety możliwości paliwa o LO 98 nie wykorzystamy.
Silniki posiadają specyfikację określającą do jakiego paliwa są przystosowane. Większość producentów podaje minimalną wymaganą LO paliwa, więc stosowanie paliwa o wiekszej LO jest dopuszczalne i w niczym nie grozi.
Ale chyba nie w każdym silniku. Np. u mnie sterownik sprawdza czy nie występuje spalanie stukowe przy ustawionym zapłonie i w razie koniecznośći cofa zapłon, gdy spalanie stukowe ustępuje wyprzedza ale do granicy normy (tak jak fabryka zaprojektowała). Tak więc nic nie da zalanie 98.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: nogiln » 05 lis 2020, 10:12

jakie powinno się tankować paliwo do 2.3 NG Pb95 czy może lepiej Pb98?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: Leo » 05 lis 2020, 10:28

a co masz napisane na klapce wlewu paliwa ?

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: nogiln » 05 lis 2020, 11:23

Leo pisze:
05 lis 2020, 10:28
a co masz napisane na klapce wlewu paliwa ?
Takie informacje:
Bleifrei Super Bleifrei Normal Zul Min Roz. 91
Unleaded Fuel Only-Premium Rec.
Carburant Sans Plomb- Super Rec.
Co to mówi? Nie mniej niż 91 nie tankować?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: Leo » 05 lis 2020, 13:05

dokładnie, i lanie 98 nic nie da.

nogiln
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
Imię: Damian
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: nogiln » 05 lis 2020, 14:01

Leo pisze:
05 lis 2020, 13:05
dokładnie, i lanie 98 nic nie da.
Dlaczego w takim razie napisali, że nie mniej? Rozumie, że mniejsza liczba oktanow jest nie zalecana. Skoro tak napisali a jest dostępna Pb o większej liczbie oktanow, to mogę domniemywać, że większą liczbą oktanow jest po prostu lepsza, ale w czy to już trudno rzetelną odpowiedź.
Wiele można przeczytać na temat Pb98 ale w takiej ilości informacji trudno zweryfikować co jest prawdą. Czy tankowanie paliw o większej liczbie oktanow powoduje zwiększeni mocy, czy może zmniejsza eksplozje w cylindrach, czy może NASA poleciała na księżyc na Pb98 i dlatego jest lepsza?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4 ABK] 100 oktanowa

Post autor: Leo » 05 lis 2020, 14:41

Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli. To nie jest wiedza tajemna, wszystko jest jasne i już dawno wyjaśnione.

Poczytaj co to znaczy liczba oktanowa paliwa i co ona oznacza. Poczytaj też, jaka jest konsekwencja zastosowania paliwa o wyższej liczbie oktanowej - a są dwie główne konsekwencje. A pojęcie "lepsze" w przypadku paliwa to co to dla Ciebie oznacza?

Producent jasno napisał, że minimalna liczba oktanów dla tego silnika to 91 , zalecana jest 95. Zastosowanie 98 czy 99vpower nie spowoduje zwiększenia mocy, a jej spadek, niewielki bo niewielki, ale spadek będzie.
Należy stosować paliwo, dla którego został zbudowany silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl