Cześć,
jakiś czas temu jadąc Autobahnem powyżej prędkości 170km/h nagle zaczęło poszarpywać autem.
Tak jakby na kilkadziesiąt milisekund wyłączał zapłon i włączał. Ostatnio zaczęło się to dziać coraz częściej,
a teraz dzieje się tak przy niższych prędkościach. Aktualnie maksymalna prędkość jaką mogę rozwinąć
to około 140km/h i koniec. Dzisiaj robiłem logi i od 1500rpm do 3000rpm wstaje
tak jak MUNIOR nakazał w ECU, a od 3000rpm zaczyna się szarpanie i odczuwalnie traci moc,
tak jakby rozłożył jakiś mały spadochron za samochodem. Normalnie nie pisałbym tego tematu
bo po logach widać, że dostaje przeładowania, ale bardziej mnie martwi ostatnia sytuacja, gdzie rano
odpaliłem auto od strzała, po jakiś 7km zrobiłem przystanek na dosłownie 2 minuty, wsiadam a auto nie chce
odpalić, kręciło w nieskończoność. Musiałem cofnąć kluczyk i spróbować ponownie to dopiero odpaliło po jakiś 4 sekundach.
Błędy jakie spotkałem:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
A tutaj logi grupy 11(jeszcze grupa 0 i 3): http://vaglogi.pl/log-000_011_003_7kSOGmq.html
Bardzo proszę o pomoc.
[B4 1Z] Szarpanie i ucinanie mocy powyżej 3000rpm
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1Z] Szarpanie i ucinanie mocy powyżej 3000rpm
519 , to czujnik temperatury w dolocie , wyjmij go i przemyj zmywaczem do hamulców , tam samo i przepływomierz.
550 to kąt wtrysku.
550 to kąt wtrysku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [B4 1Z] Szarpanie i ucinanie mocy powyżej 3000rpm
Przestawianie początku wtrysku w czasie jazdy ''leży " ,stad szarpania .Kabelki do n108 do sprawdzenia.
Re: [B4 1Z] Szarpanie i ucinanie mocy powyżej 3000rpm
Dzięki Panowie za odpowiedzi, jutro będę sprawdzał.
Ale z doładowaniem też jest coś nie tak. Jakie mniej więcej ciśnienie wywarte na gruszkę
powinno ruszyć sztangę? Bo próbowałem ją dzisiaj ruszyć i ani strzykawką
ani płucami nie dało rady. Dopiero kompresorem przy ciśnieniu 1.5 bara cokolwiek drgnęła.
Ale z doładowaniem też jest coś nie tak. Jakie mniej więcej ciśnienie wywarte na gruszkę
powinno ruszyć sztangę? Bo próbowałem ją dzisiaj ruszyć i ani strzykawką
ani płucami nie dało rady. Dopiero kompresorem przy ciśnieniu 1.5 bara cokolwiek drgnęła.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [B4 1Z] Szarpanie i ucinanie mocy powyżej 3000rpm
W logach nie widać żadnego problemu z doładowaniem ,wiec nie szukaj na siłę
Re: [B4 1Z] Szarpanie i ucinanie mocy powyżej 3000rpm
...
@edit
...
@edit2
Czujnik temperatury powietrza wyczyszczony zgodnie z poleceniem, wiązki łopatologicznie sprawdzone- bez zastrzeżeń.
Po złapaniu szarpania nadal wywala 2 te same błędy.
Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_001_003_w5tT90L.html
http://vaglogi.pl/log-004_013_rHqt0.html
Dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-000_004_008_2w3w5.html
http://vaglogi.pl/log-000_010_011_ElDwH.html
Jakby komuś się coś nasunęło to byłbym wdzięczny za pomoc bo jestem w kropce.
@edit3
Problem rozwiązany! Dla potomnych- przyczyn może być wiele: od czujnika położenia wału, przez całą elektrykę aż po paliwo.
U siebie zauważyłem dużą ilość powietrza podawanego z paliwem do pompy. Wymiana filtra oraz dokręcenie obejm na przewodach zlikwidowało usterkę.
@edit
...
@edit2
Czujnik temperatury powietrza wyczyszczony zgodnie z poleceniem, wiązki łopatologicznie sprawdzone- bez zastrzeżeń.
Po złapaniu szarpania nadal wywala 2 te same błędy.
Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_001_003_w5tT90L.html
http://vaglogi.pl/log-004_013_rHqt0.html
Dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-000_004_008_2w3w5.html
http://vaglogi.pl/log-000_010_011_ElDwH.html
Jakby komuś się coś nasunęło to byłbym wdzięczny za pomoc bo jestem w kropce.
@edit3
Problem rozwiązany! Dla potomnych- przyczyn może być wiele: od czujnika położenia wału, przez całą elektrykę aż po paliwo.
U siebie zauważyłem dużą ilość powietrza podawanego z paliwem do pompy. Wymiana filtra oraz dokręcenie obejm na przewodach zlikwidowało usterkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
Re: [B4 1Z] Szarpanie i ucinanie mocy powyżej 3000rpm
własnie dzis zabrałem sie za brak mocy u siebie sprawdziłem przeplywke wkladajac od tay i nic dalej bład mi wywala 550 553. teraz kwestia tego gdzie jeszcze szukac. bo filr powietrza paliwa wymieniłem i nic. niema mocy... ale na schemacie zauwazyłem ze czujniki od n75 egr kata wtrysku czujniki sprzegła i hamulce ida pod jeden kabel i idzie do przekaznika i przez bezpiecznik sprawdziłem niema tego bezpiecznika. jak go zamontowałem 10A to silnik niechce zapalic ale bład jest jeden 00000 wyjscie koncowe.....Krzysiek 84 pisze: ↑12 lis 2020, 12:05519 , to czujnik temperatury w dolocie , wyjmij go i przemyj zmywaczem do hamulców , tam samo i przepływomierz.
550 to kąt wtrysku.
jak wyjme bepiecznik to silnik zapala ale z dwoma błedami... jak chce zamontowac bezpiecznik to silnik sie dusi i chce zgasnac juz mi rece opadaja gdzie dalej szukac???