[B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
[B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
Witam!
Wywala mi błąd:
00533 - Regulacja biegu jałowego
09-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona
Adres 01: Silnik (4A0 907 473 A)
09:42:33 Grupa 001: Idling control (Basic settings-Idling stabilisation valve to default)
909 /min Engine speed
30.2 % Intake manifold pressure
15.0 *PGMP Ignition timing
127.0 Position of idling stabilisation valve
09:42:33 Grupa 002: Open throttle control (Basic settings-Resets learned mixture values)
0.0* Throttle valve angle
30.2 % Intake manifold pressure
45.0*C Coolant temperature
18.0*C Intake air temperature
09:42:33 Grupa 006: Idling control
127.0 Position of idling stabilisation valve
44.0 Learned value for idling stabilisation
31.0 Idling stabilisation valve interference
80.0 Idling stabilisation valve control
Przed odpaleniem blędu nie było, pojawił się jak samochód chwilę pochodził. Teraz pytanie czy to problem w silniczku krokowym ? Czy nieszczelność kolektora dolotowego może mieć tutaj wpływ ?
Generalnie przymierzam się do rozebrania znów (uszczelniałem go już kiedyś, dól kolektora nowego typu) bo widzę że na łączeniu dolnej części 'poci się'...
Generalnie przypadłość mojego audi jest taka, że po odpaleniu na zimnym, kiedy jest zimno na dworze nie trzyma obrotów, są niskie i falują, czasem gaśnie od razu. Po przytrzymaniu gazu przez 10-20s zaczyna pracować normalnie.
Układ zapłonowy raczej w porządku... Nowe przewody Beru. Jakiś czas temu podmieniłem cewki na używki bo padały mi przewody zapłonowe po 1000km (3 lub 4 razy wymianiałem na szczęście uznają gwarancję ) Po podmianie cewek z przewodami spokój od 8000tys...
Czujnik temp dla ecu zmieniony - nic nie dało
Silniczek krokowy kąpał się z tydzień podczas remontu silnika i masa syfu z niego wypadła.
O tym problemie pewnie już pisałem kiedyś bo to nie nowa przypadłość, ale przez okres letni o tym zapominam bo problem znika Poza tym dopiero teraz dorwałem vaga no i nie ukrywam jestem trochę zielony w tym temacie
Dodano po 2 minutach 1 sekundzie:
Aha zapomniałbym wspomnieć że mimo że problem nie jest nowy, to tego błędu nigdy nie zaobserwowałem (kilka razy kolega podpinał kompa pod moje audi) Szalały wtedy sondy, ale po wymianie wtrysków i parownika LPG spokój z nimi.
Wywala mi błąd:
00533 - Regulacja biegu jałowego
09-00 - Wartość skrajna adaptacji przekroczona
Adres 01: Silnik (4A0 907 473 A)
09:42:33 Grupa 001: Idling control (Basic settings-Idling stabilisation valve to default)
909 /min Engine speed
30.2 % Intake manifold pressure
15.0 *PGMP Ignition timing
127.0 Position of idling stabilisation valve
09:42:33 Grupa 002: Open throttle control (Basic settings-Resets learned mixture values)
0.0* Throttle valve angle
30.2 % Intake manifold pressure
45.0*C Coolant temperature
18.0*C Intake air temperature
09:42:33 Grupa 006: Idling control
127.0 Position of idling stabilisation valve
44.0 Learned value for idling stabilisation
31.0 Idling stabilisation valve interference
80.0 Idling stabilisation valve control
Przed odpaleniem blędu nie było, pojawił się jak samochód chwilę pochodził. Teraz pytanie czy to problem w silniczku krokowym ? Czy nieszczelność kolektora dolotowego może mieć tutaj wpływ ?
Generalnie przymierzam się do rozebrania znów (uszczelniałem go już kiedyś, dól kolektora nowego typu) bo widzę że na łączeniu dolnej części 'poci się'...
Generalnie przypadłość mojego audi jest taka, że po odpaleniu na zimnym, kiedy jest zimno na dworze nie trzyma obrotów, są niskie i falują, czasem gaśnie od razu. Po przytrzymaniu gazu przez 10-20s zaczyna pracować normalnie.
Układ zapłonowy raczej w porządku... Nowe przewody Beru. Jakiś czas temu podmieniłem cewki na używki bo padały mi przewody zapłonowe po 1000km (3 lub 4 razy wymianiałem na szczęście uznają gwarancję ) Po podmianie cewek z przewodami spokój od 8000tys...
Czujnik temp dla ecu zmieniony - nic nie dało
Silniczek krokowy kąpał się z tydzień podczas remontu silnika i masa syfu z niego wypadła.
O tym problemie pewnie już pisałem kiedyś bo to nie nowa przypadłość, ale przez okres letni o tym zapominam bo problem znika Poza tym dopiero teraz dorwałem vaga no i nie ukrywam jestem trochę zielony w tym temacie
Dodano po 2 minutach 1 sekundzie:
Aha zapomniałbym wspomnieć że mimo że problem nie jest nowy, to tego błędu nigdy nie zaobserwowałem (kilka razy kolega podpinał kompa pod moje audi) Szalały wtedy sondy, ale po wymianie wtrysków i parownika LPG spokój z nimi.
Re: [B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
Sprawdź cały dolot i zobacz jeszcze raz ten silnik krokowy czy jest czysty. Można jeszcze go profilaktycznie wymienić. Co do kolektora to ja mój poskładałem na masie uszczelniającej a i tak gdzieś lekko sie zapocił po prawie roku jazdy.
Te silniki uwielbiają sie pocić, cieknąć itp
Te silniki uwielbiają sie pocić, cieknąć itp
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
Myślałem o wymianie silniczka na próbę, tylko czy zamiennik ma sens ? Jeśli tak to jakiej firmy wybrać ? Czy szukać ori używki ?
No ja kolektor składałem na dirko z 1,5 - 2 lata temu chyba... No i fakt poci się.
A jeśli chodzi o wycieki w tym silniku to uważam to za mit Nigdy nie miałem z tym większych problemów, ciekły jakieś pierdoły typu zaślepka głowicy ale raz zrobione porządnie i spokój Raz miałem większy wyciek ale zapomniałem założyć oringa na czujniku wału heheh
No ja kolektor składałem na dirko z 1,5 - 2 lata temu chyba... No i fakt poci się.
A jeśli chodzi o wycieki w tym silniku to uważam to za mit Nigdy nie miałem z tym większych problemów, ciekły jakieś pierdoły typu zaślepka głowicy ale raz zrobione porządnie i spokój Raz miałem większy wyciek ale zapomniałem założyć oringa na czujniku wału heheh
Re: [B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
Tu jest ciężki temat bo kupisz tani zamiennik to nie wiadomo jak trafisz a markowe to z 250zł kosztują. Ja bym szukał używki na próbę.
Może sprawdź jeszcze wszystkie przewody do przepustnicy czy coś gdzieś sie nie powycierało w niewidocznym miejscu.
Co do wycieków to te auta mają swoje lata i myślę, że jakby silnik wyciągnąć i cały uszczelnić to byłby spokój a tak to zawsze coś gdzieś puszcza. Dużo zależy też od tego jak ktoś kiedyś serwisował te samochody.
Ja trochę żałuję, że przy naprawie głowic nie wyszarpałem silnika.
Może sprawdź jeszcze wszystkie przewody do przepustnicy czy coś gdzieś sie nie powycierało w niewidocznym miejscu.
Co do wycieków to te auta mają swoje lata i myślę, że jakby silnik wyciągnąć i cały uszczelnić to byłby spokój a tak to zawsze coś gdzieś puszcza. Dużo zależy też od tego jak ktoś kiedyś serwisował te samochody.
Ja trochę żałuję, że przy naprawie głowic nie wyszarpałem silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
Podmienilem właśnie krokowca na używkę wystartował z zimnego ładnie. Ale to jeszcze nic nie znaczy bo czasem mu się tak zdarzało i w garażu stał. Zaraz wystawie na dwór i zobaczymy co będzie... Przed odpaleniem błędów w vagu brak. ale wcześniej Position of idling stabilisation valve stało na 127 ciągle. Teraz na początku stało i po kilku minutach spadło i mieści się w normie która vag wyświetla w podpowiedzi więc jakąś zmiana jest...
Re: [B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
To czekamy na efekty czy to pomogło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
Mało teraz jeździ moje B4 więc na efekty pewnie nie odrazy będą pewne na 100%. No i jak się uporam z innymi rupieciami to i tak kolektor rozbieram;)
Re: [B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
Ja dziś moje 2.6 odpaliłem po ponad dwóch tygodniach postoju i mi coś ciężko schodzi z obrotów więc może też bede za chwile z nią walczył przy okazji robienia paru rzeczy w zawieszeniu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
Wydaje mi się że powinno być okej. Bo teraz 0' na dworzu a odpalil po nocy bez problemu i trzyma obroty... Pytanie jakie powinny być obroty na ssaniu? Bo mój nie przekracza 1000...
Re: [B4 2.6 ABC Q] Błąd regulacji biegu jałowego
Mój trzyma 1100/1200 i schodzi powoli do ok 800.