Witam,
Od jakiegoś tygodnia jestem posiadaczem teraz już dwóch Audi 80. Kupiony przeze mnie egzemplarz to kombi, w TDI, czyli idealny samochód do pracy. Audi przez ostatnie 10 lat było w posiadaniu Pana pracującego za granicą, robiło ok. 3 tysiące kilometrów rocznie, a głównie wrastało pod blokiem. Przebieg na 99% pewny, są papiery, 274 tys. km.
Z wad cieknie pompa, cieknie w zasadzie wszystko, no i zawias z przodu do roboty, chociaż jeden wahacz siedzi nowy. Obwisła podsufitka, zmatowiały lakier. Do zrobienia oczywiście 10 letni rozrząd i serwis olejowo filtrowy w sumie już zrobiony. A no i przewody paliwowe.
Z zalet, z podłogi można jeść, przebieg wygląda na oryginalny, pali, jeździ, mało pali. Potrzebuję tego samochodu do robienia dużych kilometrów. Dlatego na start zamierzam włożyć drugie tyle ile za niego dałem w remont. Ale tej choroby niestety się nie leczy
Z ciekawostek jest dokładnie w fabrycznej kompletacji, jest trochę zniszczona, ale ma wszystko tak jak wyjechała z fabryki. Włącznie z osłonami. Jestem trochę w szoku.
Na dniach podmieniam ławę na odświeżoną i robię cały zawias, wkrótce rozrząd, przewody i hamulce przód. Musi latać.
Pozdrawiam
[B4 1,9 TDI 1Z Avant] Mój wół roboczy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 00:51
[B4 1,9 TDI 1Z Avant] Mój wół roboczy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: [B4 1,9 TDI 1Z Avant] Mój wół roboczy
Powodzenia!
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B4 1,9 TDI 1Z Avant] Mój wół roboczy
nom dobry wół roboczy nie jest zły
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1,9 TDI 1Z Avant] Mój wół roboczy
Siemanko , Agapit dobra myjnia
Plany zacne co do auta, ja tez kompletowałem dziś części do rozrządu plus parę rzeczy dodatkowych jeszcze , i z 800 zł jutro trzeba będzie zostawić w sklepie.
Jak masz zamiar pokonywać dłuższe dystanse , to trzeba będzie przejrzeć całe zawieszenie i najlepiej wymienić wszystko , jak już zacząłeś od sanek , to zaraz będa sworznie i końcówki drązków, tuleje w wahacze , to dobrze założyć jest poliuretanowe , żeby wytrzymały nieco dłużej , ewentualnie wszystko zastapic poliuretanem.
Wycieki porobić , to nie jest jakis duży koszt , przy zmianie rozrządu sporo uszczelnień można wymienić z przodu , króćće , to tez nie problem , najgorzej to z uszczelniaczem wału korbowego z tyłu , bo skrzynię trzeba zdjąć.
Zalewaj dobry olej - 5w40 polecam i zmieniac max co 10 tys km.
Odnośnie układu hamulcowego ,to na starcie zmień zaciski i jarzma na te pod wentylowana tarczę 280 mm , bo lita tarcza w tym aucie , to nieporozumienie.
W związku z obecną sytuacją covid , spoty w regionie są zawieszone , jak zmieni się coś , to ruszamy z cyklicznymi spotkaniami , najczęściej to przed Białymstokiem spotykamy się w Barze na składnicy , ale też jeździmy w odwiedziny do wszystkich osób z grupy.
W październiku miał być spot w Łomży , ale zawieszony został , jak sytuacja poprawi się , to ponownie ustalimy termin.
Pozdroo i do zobaczenia gdzieś na trasie
Plany zacne co do auta, ja tez kompletowałem dziś części do rozrządu plus parę rzeczy dodatkowych jeszcze , i z 800 zł jutro trzeba będzie zostawić w sklepie.
Jak masz zamiar pokonywać dłuższe dystanse , to trzeba będzie przejrzeć całe zawieszenie i najlepiej wymienić wszystko , jak już zacząłeś od sanek , to zaraz będa sworznie i końcówki drązków, tuleje w wahacze , to dobrze założyć jest poliuretanowe , żeby wytrzymały nieco dłużej , ewentualnie wszystko zastapic poliuretanem.
Wycieki porobić , to nie jest jakis duży koszt , przy zmianie rozrządu sporo uszczelnień można wymienić z przodu , króćće , to tez nie problem , najgorzej to z uszczelniaczem wału korbowego z tyłu , bo skrzynię trzeba zdjąć.
Zalewaj dobry olej - 5w40 polecam i zmieniac max co 10 tys km.
Odnośnie układu hamulcowego ,to na starcie zmień zaciski i jarzma na te pod wentylowana tarczę 280 mm , bo lita tarcza w tym aucie , to nieporozumienie.
W związku z obecną sytuacją covid , spoty w regionie są zawieszone , jak zmieni się coś , to ruszamy z cyklicznymi spotkaniami , najczęściej to przed Białymstokiem spotykamy się w Barze na składnicy , ale też jeździmy w odwiedziny do wszystkich osób z grupy.
W październiku miał być spot w Łomży , ale zawieszony został , jak sytuacja poprawi się , to ponownie ustalimy termin.
Pozdroo i do zobaczenia gdzieś na trasie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 00:51
Re: [B4 1,9 TDI 1Z Avant] Mój wół roboczy
Ok, myślę że kiedyś wpadnę
Z zawieszeniem tak właśnie planuje sanki mam odświezone, wahacz jeden siedzi w niej nowy w drugim wlecą nowe tulejki, sworznie jeszcze nie patrzone ale prawdopodobnie też, dziś kupiłem łączniki stabilizatora i koncowki kierownicze. Tak jak mówisz zawias cały do zrobienia. Zrobiłem tak w b3 i mam od dwóch lat spokój jakieś 40 tys.
Przy okazji poduszki skrzyni.
Na tą chwile mam wymieniony olej z filtrem, filtr powietrza i kabinowy. Lada dzień wywalam zawias. Rozrzad już też kupiony. Przy okazji wleci uszczelka pokrywy. Do uszczelnienia jest na pewno podstawa filtra. Reszte będę obserwowal jak zmienie uszczelke pokrywy bo na razie cieknie od góry do dołu ciężko określić skąd.
Z zawieszeniem tak właśnie planuje sanki mam odświezone, wahacz jeden siedzi w niej nowy w drugim wlecą nowe tulejki, sworznie jeszcze nie patrzone ale prawdopodobnie też, dziś kupiłem łączniki stabilizatora i koncowki kierownicze. Tak jak mówisz zawias cały do zrobienia. Zrobiłem tak w b3 i mam od dwóch lat spokój jakieś 40 tys.
Przy okazji poduszki skrzyni.
Na tą chwile mam wymieniony olej z filtrem, filtr powietrza i kabinowy. Lada dzień wywalam zawias. Rozrzad już też kupiony. Przy okazji wleci uszczelka pokrywy. Do uszczelnienia jest na pewno podstawa filtra. Reszte będę obserwowal jak zmienie uszczelke pokrywy bo na razie cieknie od góry do dołu ciężko określić skąd.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B4 1,9 TDI 1Z Avant] Mój wół roboczy
To jak rozrząd do wymiany , to od razu nowa uszczelka pokrywy zaworów , masa dirko lub reinzosil , uszczelniacze z przodu na wałek rozrządu ,wał korbowy i wałek pośredni , są takie same , pasek 6PK 890 lub 1180 jak masz klime , pasek klinowy.
Uszczelka podstawy filtra oleju , to dobrze jest ją tez posmarować masą uszczelniająca , bo będzie ciekło niedługo , oraz dać nową uszczelke wymiennika ciepła , ewentualnie wymienić ten wymiennik na większą z silnika AFN , przy tym zabiegu najlepiej kupic używaną podstawę filtra oleju z wymiennikiem , gdyż potrzebujemy do tego zabiegu śrubę drążoną i ten wymiennik , uszczelka wymiennika ciepła jest innej średnicy niż afn , ori kosztuje z 50 zł i taki plastik jeszcze jest potrzebny dodatkowo do niej , koszt kilkunastu złotych za zamiennik.
Uszczelka podstawy filtra oleju , to dobrze jest ją tez posmarować masą uszczelniająca , bo będzie ciekło niedługo , oraz dać nową uszczelke wymiennika ciepła , ewentualnie wymienić ten wymiennik na większą z silnika AFN , przy tym zabiegu najlepiej kupic używaną podstawę filtra oleju z wymiennikiem , gdyż potrzebujemy do tego zabiegu śrubę drążoną i ten wymiennik , uszczelka wymiennika ciepła jest innej średnicy niż afn , ori kosztuje z 50 zł i taki plastik jeszcze jest potrzebny dodatkowo do niej , koszt kilkunastu złotych za zamiennik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 00:51
Re: [B4 1,9 TDI 1Z Avant] Mój wół roboczy
Z racji, że przybyło 90 tysi i robię kolejny raz rozrząd, naszło mnie na małą aktualizajcę
Audi żyje, w dwa lata zrobiło 90 tysięcy bez większych problemów Właśnie wziąłem się za rozrząd a przy okazji że jest rozgrzebane troche innych remontów, świece żarowe bo się okazało że wszystkie 4 spalone, pompa wody, oryginalny termostat, remont alternatora itp. No i czekam na komplet oryginalnych sprężyn z Audi Tradition bo mają wyprzedaż i akurat dorwałem
Audi żyje, w dwa lata zrobiło 90 tysięcy bez większych problemów Właśnie wziąłem się za rozrząd a przy okazji że jest rozgrzebane troche innych remontów, świece żarowe bo się okazało że wszystkie 4 spalone, pompa wody, oryginalny termostat, remont alternatora itp. No i czekam na komplet oryginalnych sprężyn z Audi Tradition bo mają wyprzedaż i akurat dorwałem