Audi 80 b4 pływa po drodze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 gru 2019, 07:30
- Lokalizacja: Mielec
Audi 80 b4 pływa po drodze
Witam
Mam problem z moją b4. Wygląda to tak że ciężko utrzymać ją na drodze. Zawieszenie zachowuje się jakby żyło swoim życiem. Odczucie podczas prowadzenia samochodu w porównaniu z innymi pojazdami wygląda tak że bardzo lekko kręci się kierownica i podczas jazdy jest bardzo nerwowa. Raz ciągnie na lewo, innym razem na prawo. Przy ostrym skręcie jest tak jakby koła nie szły łagodnie swoim torem tylko przeskakiwały.
Zawieszenie przód było robione oprócz amortyzatorów. Geometria także. Jak są koła ustawione zbieżne tak samo się zachowuje jak jest rozbieżne. Ogólnie nie wiadomo o co w tym wszystkim chodzi. Jakby coś się cały czas przedstawiało.
Co może być przyczyną takiego zachowania.
Mam problem z moją b4. Wygląda to tak że ciężko utrzymać ją na drodze. Zawieszenie zachowuje się jakby żyło swoim życiem. Odczucie podczas prowadzenia samochodu w porównaniu z innymi pojazdami wygląda tak że bardzo lekko kręci się kierownica i podczas jazdy jest bardzo nerwowa. Raz ciągnie na lewo, innym razem na prawo. Przy ostrym skręcie jest tak jakby koła nie szły łagodnie swoim torem tylko przeskakiwały.
Zawieszenie przód było robione oprócz amortyzatorów. Geometria także. Jak są koła ustawione zbieżne tak samo się zachowuje jak jest rozbieżne. Ogólnie nie wiadomo o co w tym wszystkim chodzi. Jakby coś się cały czas przedstawiało.
Co może być przyczyną takiego zachowania.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
a co to znaczy zawieszenie całe było robione ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 gru 2019, 07:30
- Lokalizacja: Mielec
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
To znaczy że były wymienione tulejki na sankach, wachacze kompletny, stabilizator, końcówki drążków, poduszki amortyzatorów
I po tym zabiegu nikt nie potrafi geometrii ustawić
Dodam że przed remontem samochód szedł jak po sznurku mimo luzów w zawieszeniu
I po tym zabiegu nikt nie potrafi geometrii ustawić
Dodam że przed remontem samochód szedł jak po sznurku mimo luzów w zawieszeniu
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
Współczuję. Mechanik w takim razie zj...bał, LUB ktoś geometrii nie potrafi ustawić, LUB magiel do wymiany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 gru 2019, 07:30
- Lokalizacja: Mielec
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
Według mnie mechanik dobrze zrobił bo nie ma żadnych stuków ani luzów
Geometrii nie potrafi nikt ustawić
Pokupowali sprzęt z dotacji a zielonego pojęcia o tym co robią już nie mają
Ustawienie geometrii zawsze się kończy na ustawieniu tylko zbieżności bo jak nie tłumaczenie że czegoś się nie da albo w tym modelu nie reguluje to że jak jest na zielono to nie trzeba. A płaci człowiek za całość. Wyjeżdża i dalej kupa
Najciekawsze jest to że samochód z napędem na przód ustawiają zbieżnie
To już jest mistrzostwo świata
Nie mówiąc o kątach bo takie dla nich nie istnieją
Geometrii nie potrafi nikt ustawić
Pokupowali sprzęt z dotacji a zielonego pojęcia o tym co robią już nie mają
Ustawienie geometrii zawsze się kończy na ustawieniu tylko zbieżności bo jak nie tłumaczenie że czegoś się nie da albo w tym modelu nie reguluje to że jak jest na zielono to nie trzeba. A płaci człowiek za całość. Wyjeżdża i dalej kupa
Najciekawsze jest to że samochód z napędem na przód ustawiają zbieżnie
To już jest mistrzostwo świata
Nie mówiąc o kątach bo takie dla nich nie istnieją
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
A rzuć okiem na tylną belkę czy nie ma dużego luzu, sam byłem ostatnio zaskoczony u siebie że robiło to problemy z geometrią tzn. odległości między kołami nie zgrywały się z przekątnymi przez duży luz z tyłu, tak że przy ruszaniu z tyłu brechą kąty na ekranie ruszały się w całym zakresie U mnie też przy skręcaniu np. na mokrym parkingu koła tak jakby przeskakują więc może mamy podobnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
U mnie tak samo... Maksymalny skręt czy do przodu czy do tyłu koła żabkują i to strasznie... Szczególnie na kostce, a jeszcze jak mokra... Ciarki przechodzą. Zawieszenie 100% wszystkie tuleje ok bo sprawdzałem, zresztą 2 lata temu wywaliłem wszystkie czy dobre czy złe i nowe dałem tył + przód łącznie z sankami. Po wymianie tego wszystkiego trafiłem na jakiegoś sumiennego gościa od geometrii i poustawiał wszystko dosłownie na ideała nie jak reszta byle na zielone (o ile w tym komputerku miał poprawne dane do ustawiania heheh). No i na żabkowanie nic nie pomogło... Za to samochód prowadził się o niebo lepiej, szczególnie po ustawieniu zbierzności i kątów z tyłu. Teraz zmieniałem sworznie wachaczy, bo jeden się wybił, już się niby nie dało się ustawić idealnie ( ten sam gość co wcześniej ustawiał ), bo pewnie jakąś dziurę większą wyłapałem w między czasie No i po ostatniej zbierzności jeszcze gorzej z żabkowaniem... Ale prowadzi się ogólnie ok... Ni huhu nie wiem o co chodzi z tym przeskakiwaniem kół...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubin
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
Mam podobnie w swoim Avancie. Też przy maksymalnym skręcie mam wrażenie że koła zostaną powyrywane, tak przeskakują, podczas jazdy normalnej jest ok, jedynie jak zerwie trakcję na mokrym to muszę go kontrować kierownicą bo ucieka na prawo lub lewo, opon nie zjada z przodu. Mam w planach zmianę tulei na saniach na poliuretany żeby ''usztywnić'' mocowanie wahaczy do nadwozia oraz poliuretany do wahaczy. Zobaczę jaki będzie efekt aczkolwiek po walce ze zbieżnościami i kątami kilka lat temu u różnych diagnostów wyluzowałem się już z tym i przy montażu quattro dopiero planuję robić przód.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
Tulejki na drążkach od strony przekładni kierowniczej sprawdzone? Jakby co to same gumy są w zamienniku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubin
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
W moim przypadku są ok, zakładałem drugi komplet licząc że moje może są krzywe albo coś ale to nie pomogło, dalej to samo.
- Ven0n
- Forum Audi 80
- Posty: 266
- Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
- Imię: Kamil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: ŚLUNSK
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
Czytając wątek zaczynam się cieszyć ze po poskładaniu zawieszenia zbieżność sobie ustawiłem sam na trasie powrotnej "na oko" bo mam dokładnie tak samo jak wy po profesjonalnym ustawieniu zbieżności. Czyli prowadzi sie dobrze, stabilnie, też przeskakują koła na maksymalnym skręcie, kiera prosto a samochód mi nie pływa, nie ściąga w żadną stronę przy przyspieszaniu, hamowaniu, nawet na losowo pofalowanej drodze(pod różnymi kątami) leci stabilnie z większymi prędkościami
Lepiej ustawić koła rozbieżnie, niż zbieżnie. Świeżo po poskładaniu miałem minimalnie zbieżnie to od 60km/h w zwyż zaczynały mi piszczeć opony na przemian i samochód zaczynał slalomem jechać, a jak są rozbieżnie nawet bardzo widocznie bez przyglądania się to i tak klei się drogi.
Lepiej ustawić koła rozbieżnie, niż zbieżnie. Świeżo po poskładaniu miałem minimalnie zbieżnie to od 60km/h w zwyż zaczynały mi piszczeć opony na przemian i samochód zaczynał slalomem jechać, a jak są rozbieżnie nawet bardzo widocznie bez przyglądania się to i tak klei się drogi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
Ciekawe co powoduje to żabkowanie Dość irytujące to jest...
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
geometria zawieszenia powoduje żabkowanie. Taki feature mają nasze osiemdziesiątki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: Audi 80 b4 pływa po drodze
Rozumiem że kąty ? Bo jeśli problem byłby w zbieżności to problem nie powinien występować podczas cofania... Dobrze myślę ?
A może oni tam na tej zbieżności mają jakieś pierdoły w tych swoich komputerkach? I parametry które komputerek im każe ustawić nijak mają się do rzeczywistości ?
Bo tak jak mówię poprzednio miałem prawie ideał, tj. zbieżność i kąty był w jasno niebieskich polach (czyli lepiej jak w zielonym) i i tak żabkowało... Tak więc wniosek że parametry mają z kosmosu ? Jak znajdę tą kartkę to wstawię tutaj...
Dodano po 38 minutach 51 sekundach:
Robiłem na początku miesiąca zbieżność po wymianie sworzni wachacza z przodu...
Do b4 Q parametry zbieżności/ kątów wg kieleckiego warsztatu, w nawiasie to co mam odpowiednie L i P:
Przód:
-pochylenie koła - -0.75' (teraz mam: -0.32' , -0.67')
-zbieżność - 0.08' (teraz mam: 0.08' , 0.08')
Tył:
-pochylenie koła - -0.67' (teraz mam: -0,58' , -1.16')
-zbieżność - 0.08' (teraz mam: 0.11' , 0.09')
sumarycznie niby wyszło u mnie:
-przesunięcie koła przód: 0.26'
-przesunięcie koła tył: -0.1'
-odchylenie osi jazdy: 0.01'
-zbieżność całkowita przód: 0.16'
-zbieżność całkowita tył: 0.2'
-wyprzedzenie osi zwrotnicy: 3'
-pochylenie osi zwrotnicy: 13'
No i ziomek niby miał problem teraz z kątem przedniego lewego i tylnego prawego koła... No i dużo bardziej po tym ustawieniu żabkuje... Dwa lata temu dużo bliżej bylo wszystko wartości wzorcowych ale nie moge papierka znaleźć... a i tak zabkowało
A jak jest u Was ? Może znacie jakie faktycznie parametry powinny być ?
Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
Aha no i o ile pamiętam to po zakupie auta jakieś 3 może 3.5 roku temu nie żabkowało Zaczęło się jak wymieniłem wachacze z przodu, które padły zaraz po zakupie bo jakiś debil je poskręcał na podnośniku... A że były chińskie to nie dało sie tulejek zmienić I wpadły nowe z lemfordera... No i chyba wtedy się zaczęło....
A może oni tam na tej zbieżności mają jakieś pierdoły w tych swoich komputerkach? I parametry które komputerek im każe ustawić nijak mają się do rzeczywistości ?
Bo tak jak mówię poprzednio miałem prawie ideał, tj. zbieżność i kąty był w jasno niebieskich polach (czyli lepiej jak w zielonym) i i tak żabkowało... Tak więc wniosek że parametry mają z kosmosu ? Jak znajdę tą kartkę to wstawię tutaj...
Dodano po 38 minutach 51 sekundach:
Robiłem na początku miesiąca zbieżność po wymianie sworzni wachacza z przodu...
Do b4 Q parametry zbieżności/ kątów wg kieleckiego warsztatu, w nawiasie to co mam odpowiednie L i P:
Przód:
-pochylenie koła - -0.75' (teraz mam: -0.32' , -0.67')
-zbieżność - 0.08' (teraz mam: 0.08' , 0.08')
Tył:
-pochylenie koła - -0.67' (teraz mam: -0,58' , -1.16')
-zbieżność - 0.08' (teraz mam: 0.11' , 0.09')
sumarycznie niby wyszło u mnie:
-przesunięcie koła przód: 0.26'
-przesunięcie koła tył: -0.1'
-odchylenie osi jazdy: 0.01'
-zbieżność całkowita przód: 0.16'
-zbieżność całkowita tył: 0.2'
-wyprzedzenie osi zwrotnicy: 3'
-pochylenie osi zwrotnicy: 13'
No i ziomek niby miał problem teraz z kątem przedniego lewego i tylnego prawego koła... No i dużo bardziej po tym ustawieniu żabkuje... Dwa lata temu dużo bliżej bylo wszystko wartości wzorcowych ale nie moge papierka znaleźć... a i tak zabkowało
A jak jest u Was ? Może znacie jakie faktycznie parametry powinny być ?
Dodano po 2 minutach 7 sekundach:
Aha no i o ile pamiętam to po zakupie auta jakieś 3 może 3.5 roku temu nie żabkowało Zaczęło się jak wymieniłem wachacze z przodu, które padły zaraz po zakupie bo jakiś debil je poskręcał na podnośniku... A że były chińskie to nie dało sie tulejek zmienić I wpadły nowe z lemfordera... No i chyba wtedy się zaczęło....
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko