Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

---WszyStkO o nIczYM czyli OffTopiC pełną gębą---

Linkownia, ciekawostki, pogawędki nie tylko związane z Audi i nie tylko związane z motoryzacją.
ODPOWIEDZ
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4242
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 gru 2016, 22:26

Sporo ciekawostek można wyczytać z brytyjskiego Audi Driver Magazine.


Np. ciekawostki o pierwszym silniku 4 suwowym montowanym w pierwszych Audi 100 oraz wcześniejszym F103 .
Tutaj link: http://porschecarshistory.com/vw-ea831- ... ag-012015/
Dla tych którzy nie znają angielskiego streszczę:
Od 1958 roku mercedes posiadał 87% udziałów w grupie marek Auto Union (DKW, NSU i Audi) ale pomimo wsadzenia dużych pieniędzy nie szła im sprzedaż aut tych marek.
W 1964 VW przejął 50% udziałów w Audi i wspólnie z Mercedesem opracowali pierwszy silnik montowany najpierw w Audi F103 (1965) później w 1968 roku w Audi 100 C1 i 1976 C2. W 1966 VW przejął całość Audi.


Silnik po ulepszeniach był montowany w Porsche 924 do 1986 roku. A także od 1975 w VW LT stąd artykuł dotyczy hasła "Porsche z silnikiem z busa VW".

W grupie Audi zakończył służbę w 1979 a w VW 1982.
Został zastąpiony silnikiem EA827, którego montaż zaczął się w 1972 i był produkowanym prawie do końca lat 90' (więc także w Audi 100 C4/80 B4).

Jeszcze jest sporo o silnikach z Audi ze starszych numerów ale nie mogę ich znaleźć w internecie i wersji papierowej też nie widać na ebayu.
12. Engine Development

(Series by Peter Noad)
Audi 50 engine Apr’08 55
Bi-turbo V8 racing engine Apr’09 40
Direct injection diesels Aug’08 39
Direct injection petrols Mar’09 39
Electronic fuel injection Oct’08 35
EA 827 Aug’07 34
EA 888 May’09 45
First five-cylinder Oct’07 57
First of the diesels Jun’08 39
First turbocharged five-cylinder Nov'07 38
First V6 engines Dec’08 56
Five-cylinder turbo 20V Feb’08 51
‘GTI’ version of EA 827 Sep’07 51
Indirect injection diesels Jul’08 37
Latest diesel engines Sep’08 34
Mercedes Mitteldruck Jun’07 40
Mitteldruck emission control Jul’07 39
RS2 engine Mar’08 39
Sport differential Aug’09 43
Sport quattro engine Jan’08 29
Turbo five-cylinder for rallying Dec’07 43
V8 Nov’08 43
1.8 – five valve engines Jan’09 41
1.8T – five valve turbo engines Feb’09 43
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1462
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 21 cze 2017, 09:32


---
Takie tam ostatnio z Hexmanem i Gabą

tomaszlis83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 23 cze 2017, 17:56
Lokalizacja: Katowice

Post autor: tomaszlis83 » 29 sie 2017, 21:54



Tak dla niewiedzących :)

Merlin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 02 lip 2018, 20:04
Imię: Przemek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Merlin » 26 lip 2019, 01:12

Tighe http://www.autolexicon.net/cs/articles/ ... _cars_004/ 80 projekt od Giugiaro ,100 C4(Erwin Leo Himmel),A6 C4(Hartmut Warkuss),Audi A6 II C5(Peter Schreyer Claus Potthoff Hartmut Warkuss) .Audi A6 III C6 (Walter de'Silva Satoshi Wada0.Audi A6 IV C7 (Jürgen Löffler). Audi A6 V C8 (Parys Cybulski) .

Oleg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:26

Post autor: Oleg » 14 sie 2019, 13:57

Czy ktoś może ma bramę boczną segmentową? Jak Wam się taka brama sprawdza?

joga
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 09 wrz 2014, 14:39

Post autor: joga » 03 wrz 2019, 14:26

Ja mam. NIe miałem możliwości zamontowania sobie bramy uchylnej tak wiec musiałem segmentową. No może dałoby się jakbym sie uparł ale jaki jest sens skoro mam krótki podjazd oraz musiałbym pewnie zostawiać auto przed bramą. Mam bramę od Hormanna. Brama taka nie zajmuje duzo miejsca, poza tym jest szczelna.
Dochodzą tutaj również kwestie zabezpieczeń antywłamaniowych - brama garażowa podczas zamykania automatycznie rygluje się w prowadnicy, skutecznie zabezpieczając przed podważeniem. Ryglowanie działa mechanicznie, a więc w przeciwieństwie do innego typu napędówjest skuteczne także w razie awarii zasilania. Co również miało dla mnie spore znaczenie.

Polecam również zwrócic uwagę na to kto montuje Ci tę bramę. Poczytaj sobie o montażu aby w razie czego wychwycić podczas niego błedy.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2020, 18:54 przez joga, łącznie zmieniany 1 raz.

Ravvsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 23 paź 2013, 03:47

Re: ---WszyStkO o nIczYM czyli OffTopiC pełną gębą---

Post autor: Ravvsky » 31 sty 2021, 21:20

Ktoś jeździł?
https://motofilm.pl/2020/12/honda-crv-h ... ie-osiagi/
Mam okazję kupić ze sporą zniżką, a i tak czekała mnie w tym roku wymiana auta na pojemniejsze, bo potomek w drodze. Stosunek mocy do ekonomii zachęca, ale lepiej zawsze jakieś doświadczenie z pierwszej ręki usłyszeć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na każdy temat”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce