Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACQ AAH] Ustawienie dyferencjału, wału i mostu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

[ACQ AAH] Ustawienie dyferencjału, wału i mostu

Post autor: krzysiek_kw15 » 25 sty 2021, 09:06

Panowie!!

Szperałem, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem, a mianowicie: Czy jest jakaś procedura serwisowa wg. której ustawia się wał i tylny most względem skrzyni biegów?
Mój problem polega na tym, że po regeneracji tylnych sanek i wymianie podpory wału, samochód wchodzi w drgania w zakresie 50-80km/h.

Ale, może opiszę problem od początku:
Wymieniłem skrzynie biegów bo poprzednia huczała, sanki tylne zostały zregenerowane i podczas spawania trochę się "pościągały" i trzeba było się nagimnastykować żeby je wsadzić na miejsce. Most wszedł na poduszki bez najmniejszego problemu. Wszystkie gumy zostały wymienione (tuleje sanek, wahaczy, stabilizatora, końcówki drążków, sworznie, poduszki mostu itp, no wszystko, łącznie z drążkami reakcyjnymi).
Podpora wału została wymieniona na tą od kolegi 20vturbo. Po przejechaniu 10km guma na podporze się zerwała, ale nie było czuć wibracji. Mechanik we własnym zakresie zamówił drugą, twardszą. Ta trzyma, ale samochód zaczął wibrować.
Diagnoza - wał (ale czy na pewno?). Gość od wałów twierdzi, że to na bank to, bo przy każdej wymianie podpory konieczne jest wyważenie.
Wal oddałem do regeneracji i wyważania, ale teraz pozostaje kwestia ustawiania wszystkiego tak jak być powinno.
I tu moje pytanie, czy jest procedura opisująca ustawienie wału względem skrzyni i mostu, bo na wale jest jakaś regulacja)

Co Wy na to wszystko?
AUDI <- KLASA SAMA W SOBIE

Było:
B3 Sedan 1.6 Benzyna+LPG '87 - cudeńko
B3 Coupe 2.3 NG pb + LPG '90
B4 Avant 1.9 TDI 1z+ '93
Jest:
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '92
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '95
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH '95
VW Touran 2.0TDI 170KM BMN Highline '07

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Re: [ACQ AAH] Ustawienie dyferencjału, wału i mostu

Post autor: krzysiek_kw15 » 01 lut 2021, 09:31

Odpowiem sam sobie :D
Chyba nie ma takiej procedury. Za wibracje odpowiadał niewyważony wał - teraz jest git
AUDI <- KLASA SAMA W SOBIE

Było:
B3 Sedan 1.6 Benzyna+LPG '87 - cudeńko
B3 Coupe 2.3 NG pb + LPG '90
B4 Avant 1.9 TDI 1z+ '93
Jest:
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '92
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH LPG '95
B4 Coupe Quattro 2.8 AAH '95
VW Touran 2.0TDI 170KM BMN Highline '07

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga