[2.0 abt] Problem z regulacją.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: 2.0 ABT
[2.0 abt] Problem z regulacją.
Cześć wszystkim. Szukam posta, filmiku lub osoby co w miarę prosty sposób napiszę jak wyregulować instalacje LPG pierwszego typu. Chodzi mi tu o instalacje co jest regulowana śrubką na wężu i na parowniku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
Najlepiej jakbyś miał sprawną sondę lambda to byś na podpiętym woltomierzu widział, kiedy mieszanka jest stechiometryczna, gdy napięcie jest w okolicach 0,5V.
Bez podglądu składu mieszanki można ustawiać na na słuch.
Procedura wygląd tak:
0. jak było kręcone śrubą od bypassu (nie każdy reduktor to ma) to wkręcić do końca (ale nie na siłę) i wykręcić z 1 obrót.
1. Trzymać uchyloną przepustnicę tak, aby silnik miał około 3000 obrotów i nie ruszać jej za bardzo.
2. Kręcić śrubą na wężu aby mieć w pobliżu 0,5V na sondzie albo bez sondy aby mieć najwyższe obroty albo lepiej sprawdzić w jakiej pozycji maksymalnej i minimalnej zaczynają opadać i ustawiać pomiędzy.
3. Puścić przepustnicę i na wolnych obrotach ustawić śrubą napięcia membrany, aby też mieć 0,5V albo najgładszą pracę silnika, bo tutaj sposobem na spadek obrotów za bardzo się ustawi, bo ECU będzie przeciwdziałać zmianom obrotów przez uchylanie przymykanie przepustnicy.
Tak mniej więcej wygląda procedura ustawiania nawet II generacji tylko w jej przypadku ECU ustawia register na wężu.
Dobrze powtórzyć punkty 1, 2, 3 z raz albo dwa.
Jak nie idzie ustawić, bo np. śruba regulacyjna została całkowicie wykręcona a sonda dalej pokazuje ubogo (poniżej 0,3V) to coś jest nie tak z instalacją.
Bez podglądu składu mieszanki można ustawiać na na słuch.
Procedura wygląd tak:
0. jak było kręcone śrubą od bypassu (nie każdy reduktor to ma) to wkręcić do końca (ale nie na siłę) i wykręcić z 1 obrót.
1. Trzymać uchyloną przepustnicę tak, aby silnik miał około 3000 obrotów i nie ruszać jej za bardzo.
2. Kręcić śrubą na wężu aby mieć w pobliżu 0,5V na sondzie albo bez sondy aby mieć najwyższe obroty albo lepiej sprawdzić w jakiej pozycji maksymalnej i minimalnej zaczynają opadać i ustawiać pomiędzy.
3. Puścić przepustnicę i na wolnych obrotach ustawić śrubą napięcia membrany, aby też mieć 0,5V albo najgładszą pracę silnika, bo tutaj sposobem na spadek obrotów za bardzo się ustawi, bo ECU będzie przeciwdziałać zmianom obrotów przez uchylanie przymykanie przepustnicy.
Tak mniej więcej wygląda procedura ustawiania nawet II generacji tylko w jej przypadku ECU ustawia register na wężu.
Dobrze powtórzyć punkty 1, 2, 3 z raz albo dwa.
Jak nie idzie ustawić, bo np. śruba regulacyjna została całkowicie wykręcona a sonda dalej pokazuje ubogo (poniżej 0,3V) to coś jest nie tak z instalacją.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: 2.0 ABT
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
1.Czyli rozumiem, że mam sobie podpiąć miernik do sondy i z miernikiem to regulować?maciek889 pisze: ↑30 sty 2021, 16:49Najlepiej jakbyś miał sprawną sondę lambda to byś na podpiętym woltomierzu widział, kiedy mieszanka jest stechiometryczna, gdy napięcie jest w okolicach 0,5V.
Bez podglądu składu mieszanki można ustawiać na na słuch.
Procedura wygląd tak:
0. jak było kręcone śrubą od bypassu (nie każdy reduktor to ma) to wkręcić do końca (ale nie na siłę) i wykręcić z 1 obrót.
1. Trzymać uchyloną przepustnicę tak, aby silnik miał około 3000 obrotów i nie ruszać jej za bardzo.
2. Kręcić śrubą na wężu aby mieć w pobliżu 0,5V na sondzie albo bez sondy aby mieć najwyższe obroty albo lepiej sprawdzić w jakiej pozycji maksymalnej i minimalnej zaczynają opadać i ustawiać pomiędzy.
3. Puścić przepustnicę i na wolnych obrotach ustawić śrubą napięcia membrany, aby też mieć 0,5V albo najgładszą pracę silnika, bo tutaj sposobem na spadek obrotów za bardzo się ustawi, bo ECU będzie przeciwdziałać zmianom obrotów przez uchylanie przymykanie przepustnicy.
Tak mniej więcej wygląda procedura ustawiania nawet II generacji tylko w jej przypadku ECU ustawia register na wężu.
Dobrze powtórzyć punkty 1, 2, 3 z raz albo dwa.
Jak nie idzie ustawić, bo np. śruba regulacyjna została całkowicie wykręcona a sonda dalej pokazuje ubogo (poniżej 0,3V) to coś jest nie tak z instalacją.
2.Co do obrotów czy one powinny tak opadać? bo u mnie te obroty mam wrażenie że nie tak schodzą. (Linki do filmików na dole)
Benzyna:https://imgur.com/a/PYXBuBG
Gaz:https://imgur.com/a/AjS3y1Y
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
1. Tak, jeśli masz sprawną sondę bo jeśli będzie pokazywać 0V jak byś nie kręcił to sonda śmietnik.
2. Chyba takie coś to norma, szczególnie na gazie gdzie w pierwszej chwili silnik zbija obroty odcinając benzynę a na gazie I generacji paliwo leci cały czas i przez to wolniej opadają a u niektórych nawet całkiem potrafią się zawieszać. Rozwiązaniem jest w przypadku ABT z silniczkiem/nastawnikiem przepustnicy na 6 pinów odłączenie któregoś przewodu. Albo niektórzy zubażają tak mieszankę aby silnik nie miał siły podtrzymać obrotów w tym przejściowym momencie.
2. Chyba takie coś to norma, szczególnie na gazie gdzie w pierwszej chwili silnik zbija obroty odcinając benzynę a na gazie I generacji paliwo leci cały czas i przez to wolniej opadają a u niektórych nawet całkiem potrafią się zawieszać. Rozwiązaniem jest w przypadku ABT z silniczkiem/nastawnikiem przepustnicy na 6 pinów odłączenie któregoś przewodu. Albo niektórzy zubażają tak mieszankę aby silnik nie miał siły podtrzymać obrotów w tym przejściowym momencie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: 2.0 ABT
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
No ok rozumiem.maciek889 pisze: ↑30 sty 2021, 19:421. Tak, jeśli masz sprawną sondę bo jeśli będzie pokazywać 0V jak byś nie kręcił to sonda śmietnik.
2. Chyba takie coś to norma, szczególnie na gazie gdzie w pierwszej chwili silnik zbija obroty odcinając benzynę a na gazie I generacji paliwo leci cały czas i przez to wolniej opadają a u niektórych nawet całkiem potrafią się zawieszać. Rozwiązaniem jest w przypadku ABT z silniczkiem/nastawnikiem przepustnicy na 6 pinów odłączenie któregoś przewodu. Albo niektórzy zubażają tak mieszankę aby silnik nie miał siły podtrzymać obrotów w tym przejściowym momencie.
A co jeszcze jak chodzi o zawieszające się obroty u mnie bywa taki problem, że w czasie jazdy obroty po trafią stanąć na 2 tys i tylko jak wbije bieg i puszczę do końca sprzęgło spadną.
A co do sondy co jak padła wymieniać czy raczej to strata kasy? I da się to bez sondy wyregulować?
I kolejna sprawa co do wykręcania śrubki na wężu i parowniku rozumiem że mam ją wykręcić tak że ją wyjmę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
Jak jeździsz głównie na tym gazie I generacji to a na benzynie wcale to sonda na wiele ci nie pomoże.
Co do zawieszających się obrotów to wielu osobom odłączenie 2 pinu z nastawnika (jeśli masz 6 pinowy) pomaga:
Co do zawieszających się obrotów to wielu osobom odłączenie 2 pinu z nastawnika (jeśli masz 6 pinowy) pomaga:
Witam, dzis dopiero zapoznalem sie z waszym problemem.Tesz posiadam silnik ABT i mialem podobny problem. Poszperalem na forum i ktorys z klubowiczow podpowiedzial ze wypiecie 2 pinu w silniku krokowym zalatwia problem z samoczynnym dodawaniem gazu.Jesli posiadacie silniczek krokowy 6 pinowy to wypnijcie 2 pin u mnie pomoglo.Tylko mam dylemat czy moge tak jezdzic ale jak narazie jest ok.pozdrawiam <ok>
Chodzi że jak wykręcisz że wypadnie a nie osiągniesz napięcia na sondzie ani silnik nie zacznie nierówno pracować przez zalewanie gazem to jest coś źle np. lewe powietrze albo zatkany mikser.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: 2.0 ABT
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
No nic jutro będę się z tym bawił miejmy nadzieje że coś się uda tym razem ogarnąć.maciek889 pisze: ↑30 sty 2021, 21:03Jak jeździsz głównie na tym gazie I generacji to a na benzynie wcale to sonda na wiele ci nie pomoże.
Co do zawieszających się obrotów to wielu osobom odłączenie 2 pinu z nastawnika (jeśli masz 6 pinowy) pomaga:
Witam, dzis dopiero zapoznalem sie z waszym problemem.Tesz posiadam silnik ABT i mialem podobny problem. Poszperalem na forum i ktorys z klubowiczow podpowiedzial ze wypiecie 2 pinu w silniku krokowym zalatwia problem z samoczynnym dodawaniem gazu.Jesli posiadacie silniczek krokowy 6 pinowy to wypnijcie 2 pin u mnie pomoglo.Tylko mam dylemat czy moge tak jezdzic ale jak narazie jest ok.pozdrawiam <ok>Chodzi że jak wykręcisz że wypadnie a nie osiągniesz napięcia na sondzie ani silnik nie zacznie nierówno pracować przez zalewanie gazem to jest coś źle np. lewe powietrze albo zatkany mikser.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: 2.0 ABT
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
Dobra to generalnie sprawa wygląda tak,że spróbowałem zrobić regulacje z miernikiem, ale wyszedł problem, że nie wiem jak wpiąć miernik do sondy.
Kolejna sprawa przy regulacji śrubką na parwoniku mam wrażenie, że coś jest nie tak bo przy wkręceniu śrubki w opór auto nie zgasło i generalnie nic tak naprawdę się nie działo może lekkie zachwianie się było na obrotach,ale nie na tyle żeby miała np gasnąć czy drżeć jakoś mocniej.
Druga sprawa, bo tego nie napisałem to, że auto kiedyś nie chciało chodzić na benie a teraz generalnie chodzi bez żadnego problemu. Przełączanie pomiędzy tymi dwoma paliwami kiedyś było niemożliwe a teraz naglę no chodzi bez problemu.
Kolejna sprawa przy regulacji śrubką na parwoniku mam wrażenie, że coś jest nie tak bo przy wkręceniu śrubki w opór auto nie zgasło i generalnie nic tak naprawdę się nie działo może lekkie zachwianie się było na obrotach,ale nie na tyle żeby miała np gasnąć czy drżeć jakoś mocniej.
Druga sprawa, bo tego nie napisałem to, że auto kiedyś nie chciało chodzić na benie a teraz generalnie chodzi bez żadnego problemu. Przełączanie pomiędzy tymi dwoma paliwami kiedyś było niemożliwe a teraz naglę no chodzi bez problemu.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
hmm, no to jest problem. Ja bym Ci radził troszku poczytać najpierw o tym, bo co prawda w abt wystrzały gazu to raczej rzadkie zjawisko nawet przy instalacji wyregulowanej w naprawę tragiczny sposób to jednak dobrze by było to zrobić dobrze, bo wypalić zawory lub głowicę już się da. Chodź maciek opisał Ci to w dość czytelny sposób.
No i druga rzecz obawiam się że możesz mieć miernik deko za słaby do tej roboty skoro nawet nie do końca wiesz jak się nim posłużyć.
ps A wpina się dość łatwo masa i sygnał z sondy ot i tyle(mierzymy napięcie żeby nie było), zakładając że działa w ogóle oczywiście.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: 2.0 ABT
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
Chodzi mi tu bardziej w którym miejscu się wpiąć bo np na filmiku gdzie ziomek pokazywał jak sprawdzić sondę lambda to odpinał ją z kostki i tam przykładał. I ja generalnie zrobiłem podobnie i jeśli jego metoda była poprawna to oznacza że moja sonda jest dygnieta.Pieterb pisze: ↑01 lut 2021, 09:07hmm, no to jest problem. Ja bym Ci radził troszku poczytać najpierw o tym, bo co prawda w abt wystrzały gazu to raczej rzadkie zjawisko nawet przy instalacji wyregulowanej w naprawę tragiczny sposób to jednak dobrze by było to zrobić dobrze, bo wypalić zawory lub głowicę już się da. Chodź maciek opisał Ci to w dość czytelny sposób.
No i druga rzecz obawiam się że możesz mieć miernik deko za słaby do tej roboty skoro nawet nie do końca wiesz jak się nim posłużyć.
ps A wpina się dość łatwo masa i sygnał z sondy ot i tyle(mierzymy napięcie żeby nie było), zakładając że działa w ogóle oczywiście.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
Mierzysz tak że jedną końcówkę do masy (np. minusa na kumulatorze) a drugą na przewodu sondy. Możesz nawet dla pewności ją odłączyć i zostawić tylko podłączony miernik.
Dodano po 43 sekundach:
Pokaż jaką śrubkę kręciłeś na reduktorze bo może kręciłeś bypassem bo nie wierzę aby przy kręceniu napięciem membrany nic się nie zadziało.
Dodano po 43 sekundach:
Pokaż jaką śrubkę kręciłeś na reduktorze bo może kręciłeś bypassem bo nie wierzę aby przy kręceniu napięciem membrany nic się nie zadziało.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
Mi się te filmiki nie wyświetlają także ja nie bardzo wiem o czym mówisz , to raz(chodź wiem jak się to robi) a dwa to albo dygnięta albo Twój miernik za wolny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: 2.0 ABT
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
Zdjęcie parownika jaki posiadammaciek889 pisze: ↑01 lut 2021, 10:59Mierzysz tak że jedną końcówkę do masy (np. minusa na kumulatorze) a drugą na przewodu sondy. Możesz nawet dla pewności ją odłączyć i zostawić tylko podłączony miernik.
Dodano po 43 sekundach:
Pokaż jaką śrubkę kręciłeś na reduktorze bo może kręciłeś bypassem bo nie wierzę aby przy kręceniu napięciem membrany nic się nie zadziało.
Dodano po 5 minutach 32 sekundach:
Pierwszy lepszy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Tnvlv5l_WW0
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
A jak to BRC to ta śrubka jest od bypassu. A napięcie membrany to ten obok na klucz imbusowy chyba. Chyba wyszli z założenia że regulacją to śrubą na wierzchu (bypassem) wystarczy. A jak nie masz działającej sondy to byś musiał na analizator spalin pojechać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 sie 2020, 16:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: 2.0 ABT
Re: [2.0 abt] Problem z regulacją.
Aha no chyba że no nic będę podejmował walkę jutro....