[ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy
[ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy
Jak powinny byc prawidłowo podpięte wężę do nagrzewnicy w komorze silnika?
Przy wymianie nagrzewnicy zauważyłem że na króćcach są naniesione strzałki wlot i wylo. Ale zupełnie inaczej czyli odwrotnie jest podpięta nagrzewnica tzn. patrząc od przodu auta to lewy ten bliżej aku jest zasilający a dalszy bliższy serwa wychodzący. I tak było podpięte i tak jest teraz. Biorąc nagrzewnicę czy to starą czy nową do ręki wg oznaczeń na rurkach powinno być odwrotnie a to znaczy: dalszy króciec ten bliższy serwa pokazany jeet jako wlot a ten bliższy aku jako wylot. Czyli wszystko na odwrót jak pokazał producent nagrzewnic.
teraz pytanie : Czy to jest istotne dla działania ogrzewania?
Czy obojętne jest jak podepniemy bo przecież obojętne jest z której strony wpływa a zktórej wypływa. Chyba że nie obojętne?
JakWy macie podpięte? Czy wyjście z głowicy idzie do lewego króćca tego bliżej aku, czy do prawego bliżej serwa? Proszę sprawdźcie bo mimo wymiany nagrzewnicy i odpowietrzenia nie grzeje za ostro więc może to jest powodem?
Przy wymianie nagrzewnicy zauważyłem że na króćcach są naniesione strzałki wlot i wylo. Ale zupełnie inaczej czyli odwrotnie jest podpięta nagrzewnica tzn. patrząc od przodu auta to lewy ten bliżej aku jest zasilający a dalszy bliższy serwa wychodzący. I tak było podpięte i tak jest teraz. Biorąc nagrzewnicę czy to starą czy nową do ręki wg oznaczeń na rurkach powinno być odwrotnie a to znaczy: dalszy króciec ten bliższy serwa pokazany jeet jako wlot a ten bliższy aku jako wylot. Czyli wszystko na odwrót jak pokazał producent nagrzewnic.
teraz pytanie : Czy to jest istotne dla działania ogrzewania?
Czy obojętne jest jak podepniemy bo przecież obojętne jest z której strony wpływa a zktórej wypływa. Chyba że nie obojętne?
JakWy macie podpięte? Czy wyjście z głowicy idzie do lewego króćca tego bliżej aku, czy do prawego bliżej serwa? Proszę sprawdźcie bo mimo wymiany nagrzewnicy i odpowietrzenia nie grzeje za ostro więc może to jest powodem?
I tak nie mam odpowietrznika na wężąch i muszę przez zaciskanie i zdejmowanie opaski. Cały czas nie rozumiem przecież jak jest odwrotnie to tak samo odpowietrzam tylko na wężu który wychodzi z nagrzewnicy. Oglądałem nagrzewnicę starą i wyglada że obojętne jak wchodzi chodź gdyby było obojętne to by producent nie zaznaczał wlotu i wylotu. Znaczy sie jak go kupiłem to już tak by podpięty i żaden gazownik co z nim robił nie zwrócił na to uwagi a przecież wcześniej na trójnikach jest podpięty parownik i dopiero z trójników idzie płyn na parownik i nagrzewnicę. Więc z tego wynika że i parownik jest zasilany odwrotnie bo mam b. gorący na dole a chłodny u góry. Ale to pikuś najważniejsze że ogrzewanie nie jest za bogate mimo wymiany nagrzewnicy na nową. Chyba będę musiał przepiąć węże.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
tak ale zawsze ściągasz opaskę która wychodzi z nagrzewnicy a nie wchodziwojmak pisze:I tak nie mam odpowietrznika na wężąch i muszę przez zaciskanie i zdejmowanie opaski.
Parownik powinien być gorący na całej powierzchni-odpowietrzaj jeszcze przy nim przy wężu wylotowym.wojmak pisze:Znaczy sie jak go kupiłem to już tak by podpięty i żaden gazownik co z nim robił nie zwrócił na to uwagi a przecież wcześniej na trójnikach jest podpięty parownik i dopiero z trójników idzie płyn na parownik i nagrzewnicę. Więc z tego wynika że i parownik jest zasilany odwrotnie bo mam b. gorący na dole a chłodny u góry.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
Ale z krućca z glowicy idzie na zasilanie z nagrzewnicy? Bo zmienialem nagrzewnice i klapy oklejalem. Zalozylem zapalilem auto i temp prawie 90 i zimne daje i gorny waz tylko przy glowicy cieply reszta weza zimna. Podocisklem weza i plynu pociagnelo. Odpalam popuszczam weza od nagrzewnicy wyjsciowego i tam tyle powietrza. Po 15 minutach zaczelo grzac bardzo dobrze. Weze od nagrzewnicy byly gorace. Tem przed 90 i dolny zaczal robic sie cieply. I wtedy zaczelo rzucac silnikiem i z rury wydechowej zaczelo dziwnie puszczac spaliny. I tak czekalem i wentylator sie wlaczyl ale silnik dalej nierowno chodzil i z rury takie puch puch puch.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 gru 2020, 22:57
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM+lpg
Re: [ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy
Przepraszam że odświeżam temat ale chciałbym się tylko spytać który wąż z nagrzewnicy idzie do tej górnej części silnika czyli chyba głowicy. Wylotowy czy dolotowy.
Teraz auta nie mam po ręką ale jest tak że prawy wąż z nagrzewnicy patrząc od przodu idzie do tej górnej części silnika no i ma tam trójnik od gazu do parownika. No klapy regenerowane i nagrzewnica też ok A jakoś szału nie ma, może w odpowiednim podpieciu węży tkwi problem??
Teraz auta nie mam po ręką ale jest tak że prawy wąż z nagrzewnicy patrząc od przodu idzie do tej górnej części silnika no i ma tam trójnik od gazu do parownika. No klapy regenerowane i nagrzewnica też ok A jakoś szału nie ma, może w odpowiednim podpieciu węży tkwi problem??
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [ B3 1.8 JN ] Podłączenie węży do nagrzewnicy
Problem tkwi w lpg, zabiera czesc ciepła...