audi 80 pompa hamulcowa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
audi 80 pompa hamulcowa
witam. odparu dni czuje ze moje hamulce niemaja zbyt dobrego cisnienia wychodzacego z pompy.... zeszlym roku kuileł okazjonalnie nawiotka pompe hamulcowa 25,4mmz golfa III . teraz tylko kwestia czy bedzie lepiej czy gorzej .jesli ktos miał doczynienia z ta pompa to poprosze wydac swoja opinie na ten temat???
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: audi 80 pompa hamulcowa
Im większa średnica tym gorzej, znaczy potrzebna większa siła do uzyskania takiego samego ciśnienia, co innego jak ktoś zmieniał na dwutłoki z przodu ale tył będzie słabiej hamować...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
Re: audi 80 pompa hamulcowa
mam wrazenie ze tym wieksza pompa to bedzie mi lepiej hamowac.... ale czekam opinie uzytkownikow co posiadaja taka pompe w uzytku codziennym...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: audi 80 pompa hamulcowa
Fizyki nie oszukasz, https://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: audi 80 pompa hamulcowa
Hamowanie jest lepsze , wyżej pedał hamulca bierze , ale musisz większej siły użyć. Najlepszym rozwiązaniem było by zamontowanie servo dwu-komorowego wraz z pompą hamulcową z A6 C5 2.5 TDI , gdzie wyrwać można to za grosze.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: audi 80 pompa hamulcowa
Ale ta zmiana z serwem jest bez sensu, zmienił stryjek siekierkę na kijek....
To jest efekt "plebaco" jeszcze z twierdzeniem że musi większej siły użyć, to w końcu jest lepsze czy gorsze?? sama wymiana pompki to jedyny plus to że wyżej pedał łapie i nic więcej a za to pojawiają się minusy. No może jeszcze jakby pomalował na czerwono zdecydowanie daje to na plus bedą lepsze...
Po drugie wyżej podałem wzory na obliczenie znając średnice/pole pompki i średnicę/pole tłoczka zacisku łatwo sobie to obliczyć....
Krzysiek 84 pisze: ↑21 mar 2021, 21:58Hamowanie jest lepsze , wyżej pedał hamulca bierze , ale musisz większej siły użyć.
To jest efekt "plebaco" jeszcze z twierdzeniem że musi większej siły użyć, to w końcu jest lepsze czy gorsze?? sama wymiana pompki to jedyny plus to że wyżej pedał łapie i nic więcej a za to pojawiają się minusy. No może jeszcze jakby pomalował na czerwono zdecydowanie daje to na plus bedą lepsze...
Po drugie wyżej podałem wzory na obliczenie znając średnice/pole pompki i średnicę/pole tłoczka zacisku łatwo sobie to obliczyć....
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: audi 80 pompa hamulcowa
Siła hamowania jest lepsza , gdyby było servo dwu komorowe , to byłoby tylko trzeba delikatnie musnąć pedałem hamulca.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: audi 80 pompa hamulcowa
No dobra koniec dyskusji czas na prawdę bo widzę że każdy błądzi że jak coś większe znaczy lepsze... W czwartej odpowiedzi podałem stronę na wzory łatwo obliczyć
Zgodnie z prawem Pascala
Pole tłoka pompy S1
pole tłoka cylinderka S2
siła tłoka pompy F1
siła tłoka cylinderka F2
wór F2 = (S2:S1)*F1
Obliczamy na oryginalną pompę były dwie 22,2mm i 23,81mm bierzemy pod lupę standard 22,2mm, a tłoczki przód 54
pole tłoczka pompy 22,2 = 387.07563084879837 mm2
pole tłoczka cylinderka hamulcowego 54 = 2290.221044466959 mm2
No to obliczmy dla siły F1 = 100Nitonów
F2 = (2290.221044466959 : 387.07563084879837)*100
F2 = 591,6727538349161 Niutonów
Obliczenie dla pompy 25,4mm
pole tłoczka pompy 25,4 = 506.7074790974977 mm2
Też obliczymy dla siły F1 = 100Nitonów
F2 = (2290.221044466959 : 506.7074790974977)*100
F2 = 451,9809039618079 Niutonów
No i teraz zagadka bo twierdzicie że 451,9809039618079 Niutonów JEST WIEKSZE OD 591,6727538349161 Niutonów to ja tu czegoś nie rozumiem i nie umiem liczyć......... A według obliczeń to aż 25% różnicy na korzyść pompy 22,2mm
LUDZIE CHCECIE LEPSZĄ SIŁĘ MONTUJCIE JAK NAJMNIEJSZE POMPY FIZYKI NIE DA SIĘ OSZUKAĆ
Zgodnie z prawem Pascala
Pole tłoka pompy S1
pole tłoka cylinderka S2
siła tłoka pompy F1
siła tłoka cylinderka F2
wór F2 = (S2:S1)*F1
Obliczamy na oryginalną pompę były dwie 22,2mm i 23,81mm bierzemy pod lupę standard 22,2mm, a tłoczki przód 54
pole tłoczka pompy 22,2 = 387.07563084879837 mm2
pole tłoczka cylinderka hamulcowego 54 = 2290.221044466959 mm2
No to obliczmy dla siły F1 = 100Nitonów
F2 = (2290.221044466959 : 387.07563084879837)*100
F2 = 591,6727538349161 Niutonów
Obliczenie dla pompy 25,4mm
pole tłoczka pompy 25,4 = 506.7074790974977 mm2
Też obliczymy dla siły F1 = 100Nitonów
F2 = (2290.221044466959 : 506.7074790974977)*100
F2 = 451,9809039618079 Niutonów
No i teraz zagadka bo twierdzicie że 451,9809039618079 Niutonów JEST WIEKSZE OD 591,6727538349161 Niutonów to ja tu czegoś nie rozumiem i nie umiem liczyć......... A według obliczeń to aż 25% różnicy na korzyść pompy 22,2mm
LUDZIE CHCECIE LEPSZĄ SIŁĘ MONTUJCIE JAK NAJMNIEJSZE POMPY FIZYKI NIE DA SIĘ OSZUKAĆ
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: audi 80 pompa hamulcowa
Ale na mniejszej pompie masz pedzio hamulca jak flak , cisniesz w dół zanim zahamuje , a na 25,4 bierze z góry. Fizyka jedno , a odczucia realne z takiego hamowania to drugie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: audi 80 pompa hamulcowa
Jest flakiem bo ma większą moc i większe ciśnienie, dlatego jak pisałem to efekt "plebaco" bo na większej pompie ma mniejsze przełożenie siły i mniejsze ciśnienia a co za tym idzie twardy pedał hamulca ale to tylko aluzja że jest lepiej....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
Re: audi 80 pompa hamulcowa
Tak więc powoli będę się rozglądał za serwem dwukomorowym bo mam zaciski dwutloczkowe,...Krzysiek 84 pisze: ↑25 mar 2021, 22:20Siła hamowania jest lepsza , gdyby było servo dwu komorowe , to byłoby tylko trzeba delikatnie musnąć pedałem hamulca.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: audi 80 pompa hamulcowa
Ciekawy film.
Wychodzi na to, że zwiększając zaciski, tarcze hamulcowe i klocki na większe - w niewielkim stopniu zwiększamy siłę hamowania i drogę hamowania.
Nie wybrzmiało to konkretnie, ale uważam, że taka zmiana pomoże w większym stopniu w zachowaniu sprawności hamowania poprzez lepsze odprowadzanie powstającego ciepła (większa powierzchnia = szybsze stygnięcie tarcz), a co za tym idzie opóźnienie efektu tzw. fadingu.
Wychodzi na to, że zwiększając zaciski, tarcze hamulcowe i klocki na większe - w niewielkim stopniu zwiększamy siłę hamowania i drogę hamowania.
Nie wybrzmiało to konkretnie, ale uważam, że taka zmiana pomoże w większym stopniu w zachowaniu sprawności hamowania poprzez lepsze odprowadzanie powstającego ciepła (większa powierzchnia = szybsze stygnięcie tarcz), a co za tym idzie opóźnienie efektu tzw. fadingu.
-
OnlineLeo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: audi 80 pompa hamulcowa
dokładnie tak.