Siema Panowie!
Mam taki problem że obrotek zaniża mi obroty. Nieliniowo. Im większe obroty tym bardziej zaniża.
Przelutowałem całe zegary, włącznie z plytką obrotka, bo na na niej raczej był problem, ścieżki były czarne i coś tam było przypalone... Chyba jakiś rezystor albo kondziol ale nie pamiętam już...
Zakupiłem więc drugie zegary i przeszczepiłem z nich całą główną płytkę oraz cały obrotomierz... Te zegary które dostałem 'nowe' były w dużo lepszym stanie, bo przebieg niby mniejszy ale przynajmniej nikt przy nich wcześniej nie grzebał... Kilka lutów na nich poprawiłem i przez chwilę (kilka dni) było git i teraz to samo.
Zdaje się więc że coś szwankuje poza licznikiem... Wtyczki, przewody? Wtyczki licznika potraktować kontaktem ? A może jakiś inny pomysł macie ?
Sygnał obrotka bodajże idzie od alternatora... Wie ktoś którędy dokładnie idzie ta wiązka i jak przechodzi przez skrzynkę bezpieczników?
Z ciekawych rzeczy to zawsze szalał mi wskaźnik paliwa, poniżej połowy baku pokazywał raz rezerwe raz więcej. Powyżej połowy baku był stabilny w miarę. Stabiliztor raczej wykuczam bo temp silnika jest okej. No i tutaj nie pamiętam czy wskaźnik paliwa został ze starego licznika czy wrzuciłem z nowego... W każdym razie wskaźnik się ogarnął i już nie skaka. Natomiast komputer co jakiś czas płacze że nie ma paliwa (wyświetla się 50km do końca paliwa, a na wskaźniku grubo ponad ćwiartka). Wcześniej mimo że wskaźnik szalał komputer pokazywał rezerwę raczej dobrze...
Aha no i zapomniałem wspomnieć że na płytce komputerka jest jeden rezystor upalony.. Z tego co pamiętam to chyba Jarewa mówił jak kiedyś pytałem o niego że to z powodu za mocnych żarówek się psuje... W każdym razie jak rozbierałem licznik to wrzuciłem żarówki takie jak mają być, zwykłe, nie ledy. No ale ten rezystorek był upalony od 'nowosci' czyli od kąd mam audi i zanim zaczely sie problemy z licznikem... Zresztą nawet jakbym chciał go wymienić to nie wiem na jaki bo kreski zniknęły z niego...
[B4 2.6 ABC Q] Obrotomierz zaniża obroty UN4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4657
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B4 2.6 ABC Q] Obrotomierz zaniża obroty UN4
W grupie VW takie rzeczy były tylko w dieslach i to tych na mechanicznej pompie wtryskowej, bo w TDI już sygnał szedł z komputera. W silnikach benzynowych idzie też z ECU silnika albo w gaźnikowych z modułu zapłonowego.
Jeszcze możesz powymieniać kondensatory elektrolityczne jeśli są jakieś na obrotomierzu.
A jakby coś nie łączyło to prędzej by wskazówka skakała przy jednostajnych obrotach.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: [B4 2.6 ABC Q] Obrotomierz zaniża obroty UN4
Z wymianą kądzioli na obrotku to jest chyba taki problem że trzeba by zdjąć wskazówkę. Czy to aby bezpieczne ? Pozatym tak jak pisałem zmieniłem cały obrotek i objawy te same na starym i na nowym... Raczej ciężko żeby byly 2 tak samo uszkodzone...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga