Witam, od jakiegoś czasu jadąc powyżej 80 km/h z przodu coś delikatnie zaczyna bić, nie czuć tego za bardzo na kierownicy lecz bardziej w nogach.
Wczoraj wjechałem na kanał i odkryłem że lewa półoś ma duży luz wzdłużny ale raczej tylko wtedy gdy buja się autem na biegu. Luz jest spory ok cm i slychać głuche stukanie połosi o przegub wewnętrzny.
I teraz pytanko, kupować całą używaną półoś z allegro, czy wymieniać same przeguby? Czy gdy wymienię same przeguby to czy luz nie pozostanie przez np "wybitą samą półóś"? I czy te elementy podchodzą do ABK ze skrzyń z ABT?
B4 2.0 ABk dobór półósi...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 maja 2017, 11:19
- Imię: Kociemb
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Kielce
Re: B4 2.0 ABk dobór półósi...
Jak nie przywaliles w coś to półoś raczej będzie ok;) tam się nie ma co wybić. Jak zdejmiesz przegub i wieloklin jest ok to po winni być ok. U mnie przeguby wewnętrzne były do wymiany przy ok 400kkm w obu samochodach. A czy to żeczywiscie było 400 nikt nie wie na pewno a co do luzu wzdłużnego to przegub wewnętrzny pracuje właśnie wzdloz półosi... Może mieć luz poprzeczny albo skrętny...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: B4 2.0 ABk dobór półósi...
No to już nie wiem co może bić w tym przodzie.
A czy jeśli wybita jest końcówka drążka kierowniczego ale ta przy łapie maglownicy to może też trzepać autem? Chociaż bicie wydaje się raczej jednostajne z ruchem kół, i przy szybsej jeździe się nasila. Troche przypomina to niewyważone koła lecz je odrzucam, tak samo jest na zimowkach jak i na felgach letnich..
A czy jeśli wybita jest końcówka drążka kierowniczego ale ta przy łapie maglownicy to może też trzepać autem? Chociaż bicie wydaje się raczej jednostajne z ruchem kół, i przy szybsej jeździe się nasila. Troche przypomina to niewyważone koła lecz je odrzucam, tak samo jest na zimowkach jak i na felgach letnich..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 351
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: B4 2.0 ABk dobór półósi...
A łożysko koła nie daje niepokojących objawów?toto1989 pisze: ↑28 cze 2021, 21:02No to już nie wiem co może bić w tym przodzie.
A czy jeśli wybita jest końcówka drążka kierowniczego ale ta przy łapie maglownicy to może też trzepać autem? Chociaż bicie wydaje się raczej jednostajne z ruchem kół, i przy szybsej jeździe się nasila. Troche przypomina to niewyważone koła lecz je odrzucam, tak samo jest na zimowkach jak i na felgach letnich..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: B4 2.0 ABk dobór półósi...
Łożysko ani nie huczy, ani koło nie ma wyczuwalnego luzu. Myślałem że to ta połoś ale teraz już sam nie wiem. Gdy bujałem autem na kanale przód i tył to połośka robiła luz wzdłużny oraz lekki jakby w dół. Do tego był głuchy stuk więc podejrzewałem właśnie ją.
Podejrzewam jeszcze sworzeń wahacza ponieważ 2 lata temu zmieniałem cały lewy wahacz a na ostatnim przegladzie diagnosta mi mowił że na sworzniu już jest luz.
Czy po wymianie tego sworznia trzeba się udać na geometrie?
Podejrzewam jeszcze sworzeń wahacza ponieważ 2 lata temu zmieniałem cały lewy wahacz a na ostatnim przegladzie diagnosta mi mowił że na sworzniu już jest luz.
Czy po wymianie tego sworznia trzeba się udać na geometrie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 351
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: B4 2.0 ABk dobór półósi...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: B4 2.0 ABk dobór półósi...
Wczoraj wjechałem na kanał jeszcze raz. Obejrzałem tą półoś i ma ona luz wzdłużny ok 1 cm, przegub wewnetrzny też ma troche luz tzn odchodzi od skrzyni jakieś 0,5cm lecz na drugiej półosi jest praktycznie tak samo. Więcej luzów w zawieszeniu za bardzo nie wymacałem, jedynie zauważyłem że gdzieś zapodziała mi się guma, ta na gorze na kielichu co jest pod tym talerzykiem gdzie skręca sie amora. Bez tej gumy ruszając kołem na boki na podniesionym aucie był na gorze amora wyrazny luz .
Pełen entuzjazmu założyłem tą gumę bo akurat zostały mi się takie po passacie ale efektu brak. Nadal po przekroczeniu 80 km/h na pedale gazu i podłodze czuć lekkie drgania no i słychać przy każdym obrocie koła takie puk puk puk . Jutro pojadę na szarpaki, może diagnosta coś wynajdzie.
Pełen entuzjazmu założyłem tą gumę bo akurat zostały mi się takie po passacie ale efektu brak. Nadal po przekroczeniu 80 km/h na pedale gazu i podłodze czuć lekkie drgania no i słychać przy każdym obrocie koła takie puk puk puk . Jutro pojadę na szarpaki, może diagnosta coś wynajdzie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 27 paź 2018, 18:43
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Podkarpackie
Re: B4 2.0 ABk dobór półósi...
Witam,Sando pisze: ↑28 cze 2021, 22:40A łożysko koła nie daje niepokojących objawów?toto1989 pisze: ↑28 cze 2021, 21:02No to już nie wiem co może bić w tym przodzie.
A czy jeśli wybita jest końcówka drążka kierowniczego ale ta przy łapie maglownicy to może też trzepać autem? Chociaż bicie wydaje się raczej jednostajne z ruchem kół, i przy szybsej jeździe się nasila. Troche przypomina to niewyważone koła lecz je odrzucam, tak samo jest na zimowkach jak i na felgach letnich..
jednak kolega Sando miał rację. Winne było łożysko, mimo że nie hałasowało to ono powodowało drgania. Po wymianie auto jedzie przyzwoicie.
Pozdrawiam