Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8191
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Jarewa » 21 lip 2021, 16:25

55W zdecydowanie za dużo max 5W bo nie sprzwdzisz czujnika obrotów i innych...


No to jedno już wiesz że czujnik wysokiego ciśnienia na chłodnicy i obwód sprawny, presostat sprawny ...

Ale co z resztą??

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5299
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2021, 12:05

Podziałałem dziś z żarówką 2W z postojówki
Więc tak:
stały plus i po zmasowaniu ze stykiem nr 12 i 17 zapala się żarówka.
masa z karoserii i po połaczeniu ze stykiem 18 zapala się żarówka.

Zapłon włączony , nawiew 2 bieg , włączony przycisk AC , wentylatory włączone były.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8191
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Jarewa » 22 lip 2021, 12:15

a 6 względem plusa??

Zobacz 13 względem plusa i minusa
Ostatnio zmieniony 22 lip 2021, 12:27 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5299
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2021, 12:22

Nic nie działo się , nie zapaliła się żarówka.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8191
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Jarewa » 22 lip 2021, 13:02

Oooo to na 6 nie działała?? tak

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5299
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Krzysiek 84 » 22 lip 2021, 15:13

Na 6 nie było reakcji.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8191
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Jarewa » 22 lip 2021, 17:13

Masz miernik ?? przydało by się zmierzyć rezynstancję względem masy jaka jest powinna w okolicy 1000 Ohm ..

Próbowałeś vag-ować?? powinno się udać pod adresem 08...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5299
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lip 2021, 11:13

Vag nie łączy się z 8 grupą

Pin 13 , żarówka zapala się gdy jest połączone ze stałym plusem , odwrotnie nie zapala się.

Miernika niestety nie użyłem , padła bateria , to dopiero w poniedziałek zmierzę
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8191
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Jarewa » 23 lip 2021, 12:06

To wszystkie czujniki sprawne i prawidłowe wartości, no prawie wszystkie bo ten z pinu 6 czujnik prędkości kompresora mi się nie podoba ale to miernik zwerifikuje...

Zobacz czy jest uzupełniony pin nr3? w sensie że jest tam przewód bo jak jest to diagnostyka musi być powinien to być przewód zielono/czerwony..

Nie zmieniałeś w tym czasie coś przy ECU? lub kombinowałeś?


Jak już odpalisz miernik. Sprawdź piny 4,6,10 napięcie w względem masy na zgaszonym silniku i zapłonie i za zapalonym silniku podaj mi wartości. I jak już to sprawdzisz przez kontrolkę (żarówkę) względem masy na odpalonym silniku daj do pin 4,6,10 na którymś pinie obrotomierz powinien opaść..

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5299
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Krzysiek 84 » 26 lip 2021, 18:36

Nic nie robiłem przy ECU. Jak po zakupie Auta założyłem 16 Bit ECU od Muniora, to nic tam więcej nie zaglądałem. Z silnikiem normalnie połączyłem się, ale z tą 8 grupą to nie.

3 pin jest uzupełniony , przewód zielono - fioletowy

4 pin po zmasowaniu na uruchomionym silniku , to opada obrotomierz

Napięcia na poszczególnych pinach:
silnik unieruchomiony , na pinach 4,6,10 brak napięcia.

Włączony zapłon - 4 pin 0,02v
Włączony zapłon , dmuchawa drugi bieg i przycisk A/C: pin nr4: 0,02v , pin nr6: 0,01v

Silnik uruchomiony bez odbiorników- 4 pin : 6,60v

Silnik uruchomiony z dmuchawą na drugim biegu i przyciskiem A / C : pin4 : 6,60v , Pin 6: 0,02v

Rezystancja na 6 Pin względem masy , ponad 1000 omów.

Obrazek
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8191
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Jarewa » 26 lip 2021, 23:20

Skoro trzeci pin uzupełniony to musi być diagnostyka przez komputer tym bardziej że przekaźnik 342 ma diagnostykę a taki przekaźnik masz?? nie zmieniałeś w ustawieniach interfejsu coś? wtedy jak byłeś na podmianie przekaźnika to taki sam z działającej Klimy?

http://prntscr.com/1gb52vg

Zapomniałeś o pinie 10 a to zezwolenie na włączenie Klimy od strony ECU...

Wszystkie czujniki i obwody masz sprawne elektrycznie też.. Podmieniałeś na ten sam przekaźnik z działającego auta??


Spróbuj poszukać wtyczki czerwonej 5pin i ja odłącz i zobacz jak się będzie zachowywać klima ma działającym silniku. Jak nie pomoże zrób zwarcie między pniami 11-17 powinno załączać sprężarkę...

Druga sprawa po próbach włóż przekaźnik i podepnij miernik pod pin 11 (od spodu) i odczytuj napięcie względem masy podczas zapłonu po uruchomieniu i jak próbujesz włączyć Klimę..


Sprawdź jeszcze gniazdo bezpiecznika 17 czy jest dobre nie wypalone i czyste...

A i jeszcze jedno sprawdź tą żarówką 55W pin 12 plus i 11 masa jak świeci czy dobrym światłem czy takim lichym..

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5299
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Krzysiek 84 » 27 lip 2021, 15:21

Tam , mam przekaźnik 342 , mam tez jeszcze i ten pożyczony , najwyżej sprawdzę jeszcze raz na vagu grupę 8 na dwóch przekaźnikach , czy połączy się na którymś z nich.

Pin 10, nic nie pisałem , bo żadnych reakcji nie było ze strony miernika pod wszystkimi pozycjami które wykonywałem przy pinach 4 - 6 i 10


A może cewka uwalona jest , i nie załącza kompresora , tam dwie wtyczki przy kompresorze są , to w tej wtyczce od cewki to stały plus jej podać i słuchać czy zaskakuje sprzęgiełko ???

A może coś z Ecu , skoro pin 10 nie reaguje pod tymi wszystkimi pozycjami ( Spoczynek , zapłon , uruchomiony silnik )
Mam gdzieś stare ori Ecu , to może by je podłaczyć i zobaczyć czy odpali klimę i połączy się z Vagiem ???

Bo to stało się podczas jazdy , rozłaczyło klimę i nawiew i właśnie ten bezpiecznik 17 spaliło 30 Amper , po zmianie bezpiecznika dmuchawa pracuje , klima już nie.

Bezpiecznik nr 15 też cały jest , bo też dopisek tam jest o instalacji klimatyzacji:
15 - żarówki kierunkowskazów, wycieraczki, spryskiwacz przedniej szyby,
wentylator chłodnicy, instalacja klimatyzacyjna 25A
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8191
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Jarewa » 27 lip 2021, 16:56

Krzysiek 84 pisze:
27 lip 2021, 15:21

A może cewka uwalona jest
Nie, potwierdza to test "stały plus i po zmasowaniu ze stykiem nr 12 i 17 zapala się żarówka." że jest sprawna... Ale jak chcesz to ten test między pinami wykonaj co pisałem...

Krzysiek 84 pisze:
27 lip 2021, 15:21

A może coś z Ecu , skoro pin 10 nie reaguje pod tymi wszystkimi pozycjami ( Spoczynek , zapłon , uruchomiony silnik )

Być może tu powinno być dwa stany 0V i powyżej 9V . 0V to brak zezwolenia na uruchomienie kompresora bo silnik obciążony, 9V zezwolenie.. Teraz pytanie czemu nie ma 9V czy sterownik uwalony czy ECU ściąga do masy i nie zezwala. Przydało by się właśnie odłączyć tą wtyczkę 5pin czerwoną i zmierzyć napięcia na tym kabelku od strony ECU i od strony przekaźnika..


15 bezpiecznik wiem , ale on zasila tylko czujnik temperatury silnika 6pin , a tam po teście miałeś masę na przekaźniku czyli też zezwala na uruchomienie..

Bardziej strzelam ze albo za duży spadek napięcia co ci wkleiłem jak ktoś miał, albo sterownik uwalony.. No ale podmieniałeś to raczej wyklucza tylko czy jesteś pewny ze sprawny??


Nie podmieniaj ECU szkoda zachodu wtyczkę 5pin rozłącz i też spróbuj... I zmierz te napięcie na pinie 11 może faktycznie jest za niskie napięci...


Myślę jeszcze o czymś innym czy jak podmieniałeś ecu to między ECU a grodzią jest presostat czujnik niskiego ciśnienia czy czasem nie podeszła ci wiązka tego czujnika i nie ocierała o sterownik silnika i stąd ten spalony bezpiecznik... Albo nie naciągało i po czasie stopiło wtyczki od czujnika i spadki napięcia są. Tylko teraz nie pamiętam czy ECU 16bit obudowę ma plastikową czy aluminiową?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5299
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1z] przekaźnik klimatyzacji

Post autor: Krzysiek 84 » 27 lip 2021, 21:43

16 Bit ma aluminiową obudowę.
Ori był w plastikowej.

Dodano po 1 godzinie 1 minucie 34 sekundach:
Spróbuj poszukać wtyczki czerwonej 5pin i ja odłącz i zobacz jak się będzie zachowywać klima ma działającym silniku. Jak nie pomoże zrób zwarcie między pniami 11-17 powinno załączać sprężarkę...
Brak reakcji po odpięciu wtyczki
Na zwarcie też nie reaguje - nie włączyło kompresora.



Druga sprawa po próbach włóż przekaźnik i podepnij miernik pod pin 11 (od spodu) i odczytuj napięcie względem masy podczas zapłonu po uruchomieniu i jak próbujesz włączyć Klimę..
Na zapłonie 0.00
Zapłon i włączona klima 0.01
Silnik uruchomiony bez odbiorników 0.00
Silnik uruchomiony z klimą 0.01
A i jeszcze jedno sprawdź tą żarówką 55W pin 12 plus i 11 masa jak świeci czy dobrym światłem czy takim lichym..
Pin 12 i stały plus - świeci jasno
Pin 11 i masa , zarówka nie zapala się , napięcie na mierniku 0.00


Zlokalizowałem wtyczkę czerwoną.
Posiada pięć pinów ponumerowanych
Pomiary z wtyczki męskiej:
włączony zapłon i klima:
5 - 0,07v
4 - 9,71v
3 - 0
2 - 10,90v
1 - 0

Silnik uruchomiony bez odbiorników:
5 - 0
4 - 0
3 - 0,02v
2 - 0
1 - 0


Silnik uruchomiony z klimą:
5 - 0
4 - 11,8v
3 - 0
2 - 13,2v
1 - 0


Wtyczka żeńska:
tam są tylko dwa piny
jeden umiejscowiony pod numerem 2 a drugi pod numerem 4

Zapłon właczony
2 - 0,01v

Zapłon z klimatyacją włączoną
2 - 0,01v

Silnik uruchomiony bez odbiorników:
4 - 7,30v

Silnik uruchomiony z klimą
4- 7,70v


Edit:

Chciałbym podziękować dla Jarka ( Jarewa ) za ogarnięcie tematu przez telefon , klima działa , winowajcą okazał się czujnik umieszczony za ECU , po zrobieniu mostka , kompresor włącza się i klima chłodzi.
Od poniedziałku zaczynam urlop , więc klima w aucie przyda się ;-)
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce