Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4] Servotronic

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

[B4] Servotronic

Post autor: RaKo » 29 lip 2021, 12:26

Witam, koledzy szybkie pytanie: mam ochotę zamontować(muszę) zdrową przekładnię kierowniczą, posiadam amortyzator drgań skrętu(siłownik) Czy ten siłownik występował razem z servotronic, czy jak jedno to nie 2gie?
Bo może bym się pokusił o servotronic ale chciałbym zostawić siłownik na maglu...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3692
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4] Servotronic

Post autor: Leo » 29 lip 2021, 13:02

to są niezależne systemy. Amortyzator skrętu jest poza maglem, a servotronik jest zintegrowany z maglem.

Dodano po 1 minucie 34 sekundach:
ps: masz sterownik do servotronika ?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Re: [B4] Servotronic

Post autor: RaKo » 29 lip 2021, 13:35

Mam wszystko, tylko nie wiem czy mi się to nie będzie gryzło?Nie jestem pewien czy takie zestawienie występowało razem (amor i servotronic).

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3692
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4] Servotronic

Post autor: Leo » 29 lip 2021, 13:51

a czemu nie. Jedno drugiemu nie przeszkadza.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Re: [B4] Servotronic

Post autor: RaKo » 29 lip 2021, 14:39

No to chyba wepchnę obydwa rozwiązania, ale będzie wspomaganie... :-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3692
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: [B4] Servotronic

Post autor: Leo » 29 lip 2021, 14:49

różnicę tylko zauważysz na postoju. Mam nadzieję, że wiesz, skąd sygnał prędkości do sterownika servotronika pociągnąć.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Re: [B4] Servotronic

Post autor: RaKo » 30 lip 2021, 08:07

Jeszcze nie wiem dokładnie który kabel, ale wiem że z licznika.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8210
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4] Servotronic

Post autor: Jarewa » 30 lip 2021, 19:19

O czym wy gadacie? jakie lepsze wspomaganie różnice na postoju??

Wspomaganie nic się nie poprawi będzie jak każde na postoju, ale pogorszy się tylko w czasie jazdy na tym polega servotronic odcina ciśnienie oleju przy wyższych prędkościach , to tak jak byś przy 100km/h jeździł bez wspomagania czyli "b3"...

Te dwa systemy razem mają się nijak. Spełniają podobne funkcje z tym że amortyzator jest gorszym rozwiązaniem i bym go wyrzucił bo po co ci na postoju blokada szybkich ruchów kierownicą.

h/k
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 777
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: [B4] Servotronic

Post autor: h/k » 31 lip 2021, 11:02

Najlepiej mieć oba auta obok siebie i porównać. Właśnie miałem gdzieś napisać na forum, że przekładnia bez Servotronica może być zdławiona na przykład, bo widzę, że węże te same, więc kryza też jest w obu odmianach.
Chyba, że porównywałeś jak to działa w obu przypadkach to nie ma tematu.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8210
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: [B4] Servotronic

Post autor: Jarewa » 01 sie 2021, 10:30

Maglownice sa takie same, nic nie zadławia, Zwykła działa na 110bar bez względu na prędkość a ten na servotronic posiada zawór regulujący ciśnienie 110-0 Bar które jest uzależnione od prędkości im wyższa prędkość tym słabsze ciśnienie "wspomaganie" ma to zapobiegać nagłych zmian ruch kierownicą. Jako tanią alternatywę montowano siłownik.

Dlatego te dwa systemy nie za bardzo będą pasować razem, bo amortyzator tłumi nagłe ruchy zawsze a ten z servotronic tylko przy większych prędkościach..

Bo trzeba też przytoczyć po co jest tłumik drgań siłownik. On ma za zadanie tłumić nagłe szybkie zmiany.

No i ostatnia sprawa jest kilka odmian Servotronic a w 80 zastosowali układ ZF. B od kiedy wynaleziono wspomaganie daje komfort duży, ale zauważono też że są skutki uboczne że przy większych prędkościach auto prowadzi się zbyt miękko i nieprecyzyjnie często prowadząc do niebezpiecznych sytuacji na drodze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


Akumulatory samochodowe Audi 80
hamulce

Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami