[B4 2.0 ABK] Cabrio nie dzialaja elektryczne szyby
Właśnie znalazłem, przekaźnik 219.
I tutaj zong- w gnieździe kabelki wysterowujące- (cienkie czerwono-czarny i czarno-żółty) są w innych miejscach niż nóżki przekaźnika! Dodatkowo nie pojawia się na nich poprawne napięcie, a jakieś 0.5 V. Brak już mi sił, może wysteruję po prostu przekaźnik z napięcia pojawiającego sie po przekręceniu kluczyka.
Wtedy jedyną wadą będzie już tylko jak zauważyłem opuszczanie się tylko jednej szyby(kierowcy) z centralnego przełącznika w tunelu.
Teraz to już naprawdę żałuję że nie mam schematu, czy może masz jakiś pomysł?
I tutaj zong- w gnieździe kabelki wysterowujące- (cienkie czerwono-czarny i czarno-żółty) są w innych miejscach niż nóżki przekaźnika! Dodatkowo nie pojawia się na nich poprawne napięcie, a jakieś 0.5 V. Brak już mi sił, może wysteruję po prostu przekaźnik z napięcia pojawiającego sie po przekręceniu kluczyka.
Wtedy jedyną wadą będzie już tylko jak zauważyłem opuszczanie się tylko jednej szyby(kierowcy) z centralnego przełącznika w tunelu.
Teraz to już naprawdę żałuję że nie mam schematu, czy może masz jakiś pomysł?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
mówisz masz
na czerwono czarnym powinno być 12V odpowiada za to bezpiecznik termiczny sprawdź go mi się wydaje że ktoś pozamieniał przekaźniki jak pisałem wyżej do szyb są 203 a nie powinien 219 dlatego inna pinologia
203 - 8A0 951 253 A e-FH with comfort
219 - 443 951 253 suction tube preliminary heating
219 była do swiec zarowych
na czerwono czarnym powinno być 12V odpowiada za to bezpiecznik termiczny sprawdź go mi się wydaje że ktoś pozamieniał przekaźniki jak pisałem wyżej do szyb są 203 a nie powinien 219 dlatego inna pinologia
203 - 8A0 951 253 A e-FH with comfort
219 - 443 951 253 suction tube preliminary heating
219 była do swiec zarowych
dzięki,
tyle że na tym schemacie nie ma widzę centralnego przełącznika(tego w tunelu)
Znalazłem jednak w necie pdf obszerniejszy, z którego wynika że centralny przełącznik i włacznik otwierania dachu podpięte sa do modułu dachu, a dalej znów nie wiadomo...
Gdy tak o tym myślę, to wygląda na to, że szyby działały przypadkiem, przez jakąś lewą masę skoro przekaźnik był pozbawiony sterowania.
I chyba jednak i ja dołożę swoje do czyjejś rzeźby wysterowując przekaźnik osobnym obwodem.
A przełącznik szyb w tunelu pozostanie atrapą...
tyle że na tym schemacie nie ma widzę centralnego przełącznika(tego w tunelu)
Znalazłem jednak w necie pdf obszerniejszy, z którego wynika że centralny przełącznik i włacznik otwierania dachu podpięte sa do modułu dachu, a dalej znów nie wiadomo...
Gdy tak o tym myślę, to wygląda na to, że szyby działały przypadkiem, przez jakąś lewą masę skoro przekaźnik był pozbawiony sterowania.
I chyba jednak i ja dołożę swoje do czyjejś rzeźby wysterowując przekaźnik osobnym obwodem.
A przełącznik szyb w tunelu pozostanie atrapą...
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie widzisz bo nie ma.... przełącznik centralnego idzie do sterownika dachu a sterownik dachu własnie kontroluje te przekaźniki na schemacie to jest opisane jako convetible top control module
to dwa sygnałowe ze sterownika dachu do otwiernia wszystkich szyb i zamykania
to dwa sygnałowe ze sterownika dachu do otwiernia wszystkich szyb i zamykania
Ostatnio zmieniony 23 lut 2020, 22:32 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
Sukces!!!!!
Dzięki Jarewa, rzeczywiście były zamienione przekaźniki.
Nie było to dla mnie oczywiste, brakowało przez cały czas napięcia na slotach sterujących, wiec nawet po włożeniu właściwego przekaźnika,skąd miałoby się tam pojawić napięcie..
Teraz widzę to tak, że bez napięcia wysterowującego styki silnoprądowe są zamknięte, a dleczego sterownik dachu miałby przełączać obwód z masy na 12V, jak na schemacie -a czort z tym, zjadło mi to już i tak zbyt wiele czasu:)
Konkluzja- Power window opening relay 203 jest niesamowicie ważny, podając masę na system szyb elektrycznych, a mylace jest że nawet bez niego szyby mogą działać, lecz nie do końca:)
Pół roku problemów, kupione przełączniki i silniczki (będą na zapas:) bo jakaś ci..a nie mechanik zamienił miejscami prekaźniki:) i to jeszcze w zamierzchłych czasach bo przecież auto mam od trzech lat.
Bite dwa dni roboty i zarwane noce nad schematami i forami angielskimi, ruskimi, i dopiero teraz pożądany efekt...
Dzięki Jarewa, rzeczywiście były zamienione przekaźniki.
Nie było to dla mnie oczywiste, brakowało przez cały czas napięcia na slotach sterujących, wiec nawet po włożeniu właściwego przekaźnika,skąd miałoby się tam pojawić napięcie..
Teraz widzę to tak, że bez napięcia wysterowującego styki silnoprądowe są zamknięte, a dleczego sterownik dachu miałby przełączać obwód z masy na 12V, jak na schemacie -a czort z tym, zjadło mi to już i tak zbyt wiele czasu:)
Konkluzja- Power window opening relay 203 jest niesamowicie ważny, podając masę na system szyb elektrycznych, a mylace jest że nawet bez niego szyby mogą działać, lecz nie do końca:)
Pół roku problemów, kupione przełączniki i silniczki (będą na zapas:) bo jakaś ci..a nie mechanik zamienił miejscami prekaźniki:) i to jeszcze w zamierzchłych czasach bo przecież auto mam od trzech lat.
Bite dwa dni roboty i zarwane noce nad schematami i forami angielskimi, ruskimi, i dopiero teraz pożądany efekt...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 cze 2021, 10:43
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [B4 2.0 ABK] Cabrio nie dzialaja elektryczne szyby
Panowie i Panie czy ktoś posiada schemat przekaźnika 367. Szyba kierowcy przestała działać. Zauważyłem że popaliło ścieżki na przekaźniku, po zlutowaniu dalej je paliło więc przyjrzałem się temu bliżej i mam spalone 2 diody. Myślę że uda mi się ją wymienić bez rozlutowywania płytek. Przydał by się schamat jak ktoś ma, Dzięki
Edit: udało mi się namierzyć są to diody 1N4007 jak wymienię dam znać czy wszystko działa
Edit: udało mi się namierzyć są to diody 1N4007 jak wymienię dam znać czy wszystko działa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 29 cze 2021, 10:43
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [B4 2.0 ABK] Cabrio nie dzialaja elektryczne szyby
Sorka ale nie mogę edytować własnego posta wiec piszę dla potomnych:
Przyczyną był urwany kabel (zółty z brązowym paskiem) we wiązce co idzie przy zawiasach drzwi. Urwał się zrobił zwarcie czym popalił przekaźnik 367. Sprawdzilem silnik od podnoszenia na krótko potem kabel zlutowalem i przekaźnik wymieniony i śmiga
Przyczyną był urwany kabel (zółty z brązowym paskiem) we wiązce co idzie przy zawiasach drzwi. Urwał się zrobił zwarcie czym popalił przekaźnik 367. Sprawdzilem silnik od podnoszenia na krótko potem kabel zlutowalem i przekaźnik wymieniony i śmiga
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 02 paź 2022, 10:04
- Imię: Pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Cabrio
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: [B4 2.0 ABK] Cabrio nie dzialaja elektryczne szyby
Witam. Trochę odświeżę temat i się podpene .
Mam problem z działaniem wszystkich 4 szyb z przycisku na tunelu .
Szyby pojedynczo z przycisków na drzwiach działają normalnie natomiast z przycisku z tunelu już nie.
Wcześniej 4szyby jedynie się podnosiły a nie opuszczały. Teraz ani nie podnoszą ani nie opuszczają jedynie co zauważyłem to przy próbie podnoszenia szyb słychać pykanie przekaźnika pod kierownicą i za tylna kanapa i szyby minimalnie 0,5mm się podnoszą ale to tylko w momencie przyciśnięcia przycisku. Przycisk założyłem nowy i to nie pomogło .
Mam problem z działaniem wszystkich 4 szyb z przycisku na tunelu .
Szyby pojedynczo z przycisków na drzwiach działają normalnie natomiast z przycisku z tunelu już nie.
Wcześniej 4szyby jedynie się podnosiły a nie opuszczały. Teraz ani nie podnoszą ani nie opuszczają jedynie co zauważyłem to przy próbie podnoszenia szyb słychać pykanie przekaźnika pod kierownicą i za tylna kanapa i szyby minimalnie 0,5mm się podnoszą ale to tylko w momencie przyciśnięcia przycisku. Przycisk założyłem nowy i to nie pomogło .