[2.0 ABK] Pęknięty element łączący przekładnię kierowniczą z drążkami (zabierak)
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [2.0 ABK] Pęknięty element łączący przekładnię kierowniczą z drążkami (zabierak)
Tam nie jest wysokociśnieniowy układ w porównaniu z niektórymi autami, toteż z bardzo małym ubytkiem ma szanse długo pojeździć tylko dbać o poziom i kondycję płynu bardziej na wzrok niż plan serwisowy.
Co do drążków to sprawdź dokładnie swoje w aucie czy nie popękane ani rozbite gumy itp.
Przy okazji fajnie wiedzieć, że da się nowe kupić.
Co do drążków to sprawdź dokładnie swoje w aucie czy nie popękane ani rozbite gumy itp.
Przy okazji fajnie wiedzieć, że da się nowe kupić.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [2.0 ABK] Pęknięty element łączący przekładnię kierowniczą z drążkami (zabierak)
No tak nie zabardzo mamy 110bar max... Prawie tak jest wszedzie, najważniejsze to nie obciążać układu hydraulicznego, czyli nie skrecać do oporu i trzymać to i nawet wycieki znikną...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
Re: [2.0 ABK] Pęknięty element łączący przekładnię kierowniczą z drążkami (zabierak)
Cześć,
wczoraj wymieniłem zabierak. Na razie nie wymieniałem tulei drążków.
Niestety to nie koniec moich kłopotów. Aktualnie problem jest następujący:
Po skręceniu kół w trakcie jazdy, kierownica zamiast wrócić do jazdy na wprost blokuje się w położeniu odchylenia 90° niezależnie w którą stronę skręcam.
W zasadzie wymieniłem tylko zabierak (ostatecznie kupiłem oryginalną część na znanym serwisie aukcyjnym) i osłonę przekładni.
Macie pomysł, co mogło pójść nie tak?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
wczoraj wymieniłem zabierak. Na razie nie wymieniałem tulei drążków.
Niestety to nie koniec moich kłopotów. Aktualnie problem jest następujący:
Po skręceniu kół w trakcie jazdy, kierownica zamiast wrócić do jazdy na wprost blokuje się w położeniu odchylenia 90° niezależnie w którą stronę skręcam.
W zasadzie wymieniłem tylko zabierak (ostatecznie kupiłem oryginalną część na znanym serwisie aukcyjnym) i osłonę przekładni.
Macie pomysł, co mogło pójść nie tak?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Re: [2.0 ABK] Pęknięty element łączący przekładnię kierowniczą z drążkami (zabierak)
Szczęście że przy niskiej prędkości Ci się to wydarzyło ale widziałem już kogoś kto też miał ten zabierak pęknięty także Twój przypadek nie jest jedyny. BYć może rzeczywiście przez brak nakrętek. Moja rada jeśli nie chcesz kupować używki a chcesz samodzielnie ten element dorabiać - w ASO nówka kosztuje ok 400 zł (a przynajmniej tyle kosztowała w zeszłym roku jak szukałem) więc przemyśl co się będzie bardziej opłacać i co będzie bardziej bezpieczne.
Przepraszam, nie zauważyłem że już wymieniłeś.
Co do nieodbijania kierownicy - na przekładni jest śrubka nr 10 którą reguluje się luz na przekładni, w zależności od tego czy ją mocniej dokręcisz czy lżej to później kierownica łatwiej odbija, spróbuj tego spróbować. Klucz oczkowy 10 lekko wygięty i pod serwo.
Przepraszam, nie zauważyłem że już wymieniłeś.
Co do nieodbijania kierownicy - na przekładni jest śrubka nr 10 którą reguluje się luz na przekładni, w zależności od tego czy ją mocniej dokręcisz czy lżej to później kierownica łatwiej odbija, spróbuj tego spróbować. Klucz oczkowy 10 lekko wygięty i pod serwo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
Re: [2.0 ABK] Pęknięty element łączący przekładnię kierowniczą z drążkami (zabierak)
Dzięki za zainteresowanieRoman_S pisze: ↑14 sie 2020, 17:34Szczęście że przy niskiej prędkości Ci się to wydarzyło ale widziałem już kogoś kto też miał ten zabierak pęknięty także Twój przypadek nie jest jedyny. BYć może rzeczywiście przez brak nakrętek. Moja rada jeśli nie chcesz kupować używki a chcesz samodzielnie ten element dorabiać - w ASO nówka kosztuje ok 400 zł (a przynajmniej tyle kosztowała w zeszłym roku jak szukałem) więc przemyśl co się będzie bardziej opłacać i co będzie bardziej bezpieczne.
Przepraszam, nie zauważyłem że już wymieniłeś.
Co do nieodbijania kierownicy - na przekładni jest śrubka nr 10 którą reguluje się luz na przekładni, w zależności od tego czy ją mocniej dokręcisz czy lżej to później kierownica łatwiej odbija, spróbuj tego spróbować. Klucz oczkowy 10 lekko wygięty i pod serwo.
Przed awarią zabieraka taki problem nie występował. Myślisz, że mogło się to rozregulować samoczynnie po spięciu na nowo układu?
Czy przyczyną może być to, że zbyt mocno dokręciłem drążki kierownicze do zabieraka?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [2.0 ABK] Pęknięty element łączący przekładnię kierowniczą z drążkami (zabierak)
Generalnie nie powinno, tak czy inaczej zbieżność bym sprawdził i ogólnie całą geometrię - jak skopana to kierownica ma problem z samoczynnym powrotem w trakcie jazdy.
Jeśli nie jesteś pewny czy za dużo siły włożyłeś to kluczem dynamometrycznym jeszcze raz wszystko podokręcaj.
Jest opcja, że ten poprzedni wspornik czy tam zabierak był po prostu pokrzywiony i jeszcze jeżeli na nieszczęście ktoś na nim zbieżność ustawiał to kiepsko.
Jeśli nie jesteś pewny czy za dużo siły włożyłeś to kluczem dynamometrycznym jeszcze raz wszystko podokręcaj.
Jest opcja, że ten poprzedni wspornik czy tam zabierak był po prostu pokrzywiony i jeszcze jeżeli na nieszczęście ktoś na nim zbieżność ustawiał to kiepsko.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
- Lokalizacja: Mińsk Maz.
Re: [2.0 ABK] Pęknięty element łączący przekładnię kierowniczą z drążkami (zabierak)
Dodam jeszcze, że przy niskich prędkościach, np. przy dohamowaniu słychać dźwięk przypominający piszczenie gumy.
Nie pojawia się to natomiast w trakcie skręcania - nie są to raczej opony.
Ponadto kierownica poza brakiem powrotu dziwnie się zachowuje, tzn. czasem chodzi luźno, czasem bardziej opornie.
Dzięki.
Nie pojawia się to natomiast w trakcie skręcania - nie są to raczej opony.
Ponadto kierownica poza brakiem powrotu dziwnie się zachowuje, tzn. czasem chodzi luźno, czasem bardziej opornie.
Dzięki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sty 2021, 12:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
Re: [2.0 ABK] Pęknięty element łączący przekładnię kierowniczą z drążkami (zabierak)
Ja w nocy z 6 na 7 kwietnia mogłem mieć swoją ostatnią trasę. Wiozłem bardzo żwawo swojego psa na operacje do całodobowej kliniki - 150 km 'na skróty' po dziurawych serpentynach, gdzie co chwila było jakieś jeziorko. U psa zdiagnozowano raka z przerzutami i podjąłem decyzję że trzeba go uśpić. Wracałem już spokojniej, zdołowany, byłem 50km od domu... zabierak pękł... dosłownie przed kościołem. Gdybym nie wyhamował, wjechałbym w miejscowy cmentarz. Czekałem w śnieżycy do 4:30 na lawetę, stojąc pod prąd na zakręcie. Jakoś udało się wspólnie zmieścić na zakręcie i wjechać na pakę, robiąc przy okazji korek dla wszystkich piekarzy w okolicy. Przez to niepozorne, 'absolutnie niezniszczalne' gó*no nabawiłem się traumy, którą będę pamiętał do końca życia.