Siemka.
Po kilkunastu latach czas zabrać się za moją staruszkę Audi 80 b2 GL 1.6 55kw 82r.
Audi po dziadku który ma je od 2008r prawdopodobnie zakupione od 1 właściciela u dojcza.
Żeby nie było tak pięknie dziadek jest magikiem od wszystkiego i lubi eksperymentować. Kiedyś stwierdził że audi za dużo pali PB 95 i zamontował LPG na nie moje szczęście jego własnego autorstwa
Auto ogólnie stało z 10lat robiło symboliczne przebiegi teraz ma 190tysi. z czego może jakieś 10było na LPG.
Dziadek już nie jeździ autem bo ma prawie 90lat i ledwo co widzi a ja lubię stare klimatyczne auta i od zawsze chciałem to Audi odrestaurować co też obiecałem mojej babci która niestety w tym roku zmarła a słowny ze mnie człowiek to też biorę się do pracy.
Zaczynam pomału robić mechanikę którą chce przywrócić w jak największym stopniu do oryginału.
Posiadam książkę sam naprawiam H.R.Etzold i staram się według jej wskazówek odnawiać audi.
Niestety mam mało czasu i pokusiło mnie dać audi do "mechaników" by wszystko sprawdzili i wyregulowali.
LPG oczywiście znikło niestety nie wiem w jakim stopniu dziadek pomodził elektrykę i gaźnik itp...
"mechanicy" tylko z nazwy skasowali mnie jak za zboże i w sumie nic nie zrobili bo jak oddałem auto tak je dostałem jedynie $ mi ubyło.
Auto faluje na obrotach i trzyma ciągle 2tys obrotów.
Czasami zejdzie do 1500 lecz zaraz gśnie.
Gaźnik 1B3( na aucie jest wybite pierburg 1b) 049129017N
Aktualnie chce dojść gdzie mają być podłączone podciśnienia bo "mechanicy" wszystko zaślepili.
FOT NR 1
NR 1 gdzie ma być podłączony bo według książki regulator temperatury powietrza ( nie wiem gdzie to jest i jak wygląda)
NR 2 podłączenie do zbiorniczka podciśnienia i siłownika podciśnienia ( jest dobrze podlączone z trójnikiem?)
NR 3 książka mówi czarna końcówka w stronę gaźnika a dalej gdzie?
FOT NR 2
NR 1 do węża podciśnienia wspomagania hamulców (czyli ten trójnik od grubego wężyka który wychodzi od wspomagania gdzie też jest economizer podłączony?)
NR 2 mosiężna rurka wężyk do siłownika podciśnienia sterujący dolotem ciepłego powietrza do gaźnika
FOT NR 3
NR 1 od czego jest to podciśnienie? Podłączone jest do gaźnika a w książce nie mogę tego odszukać...
FOT NR 4
Nie patrzcie na elektrykę wiem że jest poryte
NR 1 trójnik wspomagania hamulców ?
NR 2 wąż płynu chłodniczego ma iść pezpośrednio do pompy wody czy ma być trójnik i rozgałęzienie do ogrzewania kabiny? (książka ma dziwnie urwane rzutowanie tych węży i nie wiem co jak połączyć)
NR 3 Czy na tym wężu ma być czujnik remperatury regulatora rozruchowego?
NR 4 czujnik wskaźnika temperatury czy on ma być w tym miejscy czy też może być w miejscy NR 5 (NR 5 według książki korek zamykający ale znalazłem też że w tym miejscy że jest czujnik temperatury i nie wiem co z tym zrobić bo mój NR 4 i tak jest urwany)
Szukałem informacji na forum ale nie wiem czy źle wyszukuję czy mam dwie lewe
Jeśli coś nie jasno opisałem to sorki postaram się to ewentualnie skorygować.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
jeśli ktoś z okolic poznania ma kogoś zaufanego i ogarniętego chętnie bym to podstawił komuś ale po ostatnich popisach mechaników boję się komukolwiek to dawać do zrobienia.
Pozdrawiam.
[b2 1.6 GL] Gaźnik i podciśnienia silnika
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [b2 1.6 GL] Gaźnik i podciśnienia silnika
Technicznie jest tylko wyłącznik podciśnieniowy ssania żadna filozofia.. Coś mi tu nie pasuje na 1B3
-
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 mar 2020, 20:09
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B2
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2,1 WB
- Lokalizacja: Z. Góra
Re: [b2 1.6 GL] Gaźnik i podciśnienia silnika
To jest co prawda Zenith 2b2, ale osprzęt jest ten sam (po za drugą gardzielą)
A tak na marginesie, to gdzie wyparowała podstawa akumulatora?
To na fot 3 to jest podłączone do "strzałeczki" w zegarach (nad kontrolkami powinna być mała pomarańczowa strzałeczka) pokazującej kiedy można włączyć wyższy bieg.A tak na marginesie, to gdzie wyparowała podstawa akumulatora?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 sie 2021, 12:25
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B2
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 WV
Re: [b2 1.6 GL] Gaźnik i podciśnienia silnika
Podstawka akumulatora wyparowała
To z foto 3 mam z jakąś regulacją i idzie do gaźnika a to o czym mówisz co ma dochodzić do zegarów (economizer) mam podłączone pod trójnik FOT 4 strzałka nr 1
Ze zdjęcia które wstawileś nic już nie kumam
U mnie wygląda to tak.
[/URL]
[/URL]
Do kąd idą wężyki od zbiorniczka podciśnienia bo rzut jest urwany i nie wiem co dalej.
To z foto 3 mam z jakąś regulacją i idzie do gaźnika a to o czym mówisz co ma dochodzić do zegarów (economizer) mam podłączone pod trójnik FOT 4 strzałka nr 1
Ze zdjęcia które wstawileś nic już nie kumam
U mnie wygląda to tak.
[/URL]
[/URL]
Do kąd idą wężyki od zbiorniczka podciśnienia bo rzut jest urwany i nie wiem co dalej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 21 mar 2020, 20:09
- Imię: Marek
- Model: Audi 80 B2
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2,1 WB
- Lokalizacja: Z. Góra
Re: [b2 1.6 GL] Gaźnik i podciśnienia silnika
He he, ten schemat tylko tak strasznie wygląda .
Te dwa wężyki, co są obok siebie(na Twoim schemacie) idą do regulatora przepustnicy rozruchowej - to plastikowe okrągłe z dwoma wejściami. Ten ze zbiorniczka ciśnienia idzie do wejścia górnego siłownika
Jeżeli chodzi o fot 3 ,to wężyk podciśnienia idzie do ekonomizera, ale ten włącznik ma jeszcze kostkę el. kable idą(powinny) do przekaźnika od strzałeczki w zegarach. Regulacji lepiej nie ruszaj, bo się rozszczelni.
Fot 1 strzałka 3 to zaworek zwrotny-czarna końcówka w stronę gaźnika, biała do kolektora ssącego, strzałka 2 według mnie wężyk wychodzący z trójnika powinien iść do górnego króćca siłownika, strzałka 1 podciśnienie do dolnego króćca siłownika
To, co teraz jest podłączone do górnego króćca powinno iść do regulatora w obudowie filtra (jak to podłączyć akurat dobrze widać na moim schemacie)
fot 4 strzałka 1 przewód(gruby) wspomagania hamulców. Z niego jedno podciśnienie idzie do zbiorniczka ciśnienia (zielona gruszka), drugie do przyśpieszacza kąta zapłonu poprzez trójnik idzie do ekonomizera
Te dwa wężyki, co są obok siebie(na Twoim schemacie) idą do regulatora przepustnicy rozruchowej - to plastikowe okrągłe z dwoma wejściami. Ten ze zbiorniczka ciśnienia idzie do wejścia górnego siłownika
Jeżeli chodzi o fot 3 ,to wężyk podciśnienia idzie do ekonomizera, ale ten włącznik ma jeszcze kostkę el. kable idą(powinny) do przekaźnika od strzałeczki w zegarach. Regulacji lepiej nie ruszaj, bo się rozszczelni.
Fot 1 strzałka 3 to zaworek zwrotny-czarna końcówka w stronę gaźnika, biała do kolektora ssącego, strzałka 2 według mnie wężyk wychodzący z trójnika powinien iść do górnego króćca siłownika, strzałka 1 podciśnienie do dolnego króćca siłownika
To, co teraz jest podłączone do górnego króćca powinno iść do regulatora w obudowie filtra (jak to podłączyć akurat dobrze widać na moim schemacie)
fot 4 strzałka 1 przewód(gruby) wspomagania hamulców. Z niego jedno podciśnienie idzie do zbiorniczka ciśnienia (zielona gruszka), drugie do przyśpieszacza kąta zapłonu poprzez trójnik idzie do ekonomizera