[b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
[b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Witam
Po ok. dwu latach po czyszczeniu nastawnika, auto znów zaczyna szarpać przy gwałtownym dodaniu lub ujęciu gazu.
Jak znalazłem na forum, prawie zawsze przyczyną jest zbyt juz zużyty, produkujący opiłki spód pompy.
Czy ktoś z was ma pomysł, gdzie zdobyć taką pompę o której wiadomo że jest w dobrym stanie?
Raczej brak innych rozwiązań?
Podejrzewam regeneracja na nowych częściach to finansowa katastrofa..
pozdrawiam Marcin
Po ok. dwu latach po czyszczeniu nastawnika, auto znów zaczyna szarpać przy gwałtownym dodaniu lub ujęciu gazu.
Jak znalazłem na forum, prawie zawsze przyczyną jest zbyt juz zużyty, produkujący opiłki spód pompy.
Czy ktoś z was ma pomysł, gdzie zdobyć taką pompę o której wiadomo że jest w dobrym stanie?
Raczej brak innych rozwiązań?
Podejrzewam regeneracja na nowych częściach to finansowa katastrofa..
pozdrawiam Marcin
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Po dwóch latach to wiele mogło się zdarzyć, u mnie opiłki przejawiały się szarpaniem na równym gazie. A jeśli myślisz że pompa się zaciera dolej miksolu do paliwa. A pompę wyczyść i już.
Dodano po 57 sekundach:
A ja raz po pół roku czyściłem znów. A teraz już z rok spokojnie
Dodano po 57 sekundach:
A ja raz po pół roku czyściłem znów. A teraz już z rok spokojnie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Czyść nastawnik i dolewaj właśnie czy to mixol , czy obajtek SEMISYNTHETIC 2T czerwony. 50-100 ml na 20 litrów paliwa wystarczy.
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Ale, ale, a dymić to to nie będzie? teraz dymu nie puszczam...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Nie będzie , te 100 ml to nie odczujesz nawet.
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
ok, dzięki, spróbuję nie truć planety i wybiorę może jakiś mineralny odpowiednik, czyli pewnie mixol:)
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Czemu regeneracja to katastrofa?? koszty u mnie to około 1000-1500zł
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Co wchodzi w zakres takiej usługi ?
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Z regeneracją może to jednak nie taki zły pomysł. Poszedłem i tą drogą.
Dzwoniłem do diesel techniki w lublinie i gość powiedział że powinienem się zmieścić w 1200. oczywiście po rozłożeniu pompy potwierdzi.
Wzbudził zaufanie- powiedział że przez ich zakład przechodzi ze czterysta pomp miesięcznie(shock) wymieniają wszystkie nadmiernie zużyte częścii.Dają dwa lata gwarancji. Przy takim przerobie i tylu latach działalności przecież dziadostwa nie uskuteczniają
Jeszcze się tak na tym zastanawiając- przecież przyczyna problemu to nie tylko "suche " obecnie paliwo, nowe diesle jakoś wytrzymują duże przebiegi nie zacierając pomp.
Czyli raczej wysłe tam pompę.
A koszty... Moje auto dawno przestało być tanie w naprawie. to już ten etap że wybebeszam co zimę jakiś układ i robię od podstaw.
Można inaczej, ale wtedy miekko , płynnie nie będzie już jedździć
Marcin
Dzwoniłem do diesel techniki w lublinie i gość powiedział że powinienem się zmieścić w 1200. oczywiście po rozłożeniu pompy potwierdzi.
Wzbudził zaufanie- powiedział że przez ich zakład przechodzi ze czterysta pomp miesięcznie(shock) wymieniają wszystkie nadmiernie zużyte częścii.Dają dwa lata gwarancji. Przy takim przerobie i tylu latach działalności przecież dziadostwa nie uskuteczniają
Jeszcze się tak na tym zastanawiając- przecież przyczyna problemu to nie tylko "suche " obecnie paliwo, nowe diesle jakoś wytrzymują duże przebiegi nie zacierając pomp.
Czyli raczej wysłe tam pompę.
A koszty... Moje auto dawno przestało być tanie w naprawie. to już ten etap że wybebeszam co zimę jakiś układ i robię od podstaw.
Można inaczej, ale wtedy miekko , płynnie nie będzie już jedździć
Marcin
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
A gdzie w nowych autach masz jeszcze pompy na tłokorodzielaczu?? dzisiaj w nowych standard to CR a jeszcze przed to PD, tam to jeszcze bardziej kosi po kieszeni i bardziej awaryjny system..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Jeżeli jesteś z Lublina , to kontaktuj się z Muniorem , ogarnie Ci to.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Szczerze mówiąc to te 1200zł wydane na regenerację pompy to dla mnie i pewnie dla wiekszosci uzytkowników jakaś abstrakcja ,biorac pod uwagę ceny tych naszych audic i ceny pomp używek .Ale jak to mówią ,kto bogatemu zabroni ?
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Wiem że Munior dałby radę!
Ale jestem ze Sląska, czyli jednak daleko, a Munior wydaje się być ciągle zagoniony, nie wiem czy chciałoby się mu rozbierać pompę i ocenić.
Moje audi to cabrio, ono nawet przy kupnie nie było tanie. Jeżdzę nim często daleko, jest przy tym moją zabawką i chociaż 1200 to dla mnie nie grosiki, zakładam że po takim zabiegu będę miał spokój już do końca auta.
Stara pompa w dobrym stanie.. też niezły pomysł ale tego stanu ocenić nie potrafię, niestety. A zresztą, przecież trzeba by ją przed zakupem rozebrać, kto się na to zgodzi?
Marcin
Ale jestem ze Sląska, czyli jednak daleko, a Munior wydaje się być ciągle zagoniony, nie wiem czy chciałoby się mu rozbierać pompę i ocenić.
Moje audi to cabrio, ono nawet przy kupnie nie było tanie. Jeżdzę nim często daleko, jest przy tym moją zabawką i chociaż 1200 to dla mnie nie grosiki, zakładam że po takim zabiegu będę miał spokój już do końca auta.
Stara pompa w dobrym stanie.. też niezły pomysł ale tego stanu ocenić nie potrafię, niestety. A zresztą, przecież trzeba by ją przed zakupem rozebrać, kto się na to zgodzi?
Marcin
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
Za te 1200 zł to miałbyś pompe afn z głowiczką 11 z reni i jeszcze wtryski 216-tki WZM do tego jak byś wysłał swoje korpusy.
Re: [b4 1.9 AHU Cabrio] ponownie problem z nastawnikiem
No nie...
Znowu inne podejście:)
Proszę , wyjaśnij co bym zyskał-
Obecnie mam chip sterownik od Munior/Kostrz 118 KM, dopasowany jak sądzę do ori pompy i wtrysków, na wtryskach z kolei mam minimalne korekty, nie wiem czy byłby sens je akurat ruszać,
Marcin
Dodano po 10 minutach 36 sekundach:
Ah, i jeszcze:
Jarewa napisał:
A gdzie w nowych autach masz jeszcze pompy na tłokorodzielaczu?? dzisiaj w nowych standard to CR a jeszcze przed to PD, tam to jeszcze bardziej kosi po kieszeni i bardziej awaryjny system..
Ja z kolei podążając tym tokiem pytam:
Czyli nowe rozwiązania są bardziej odporne na "suche" paliwo, a do poczciwego 1.9 tdi na Boschu należy obligatoryjnie dolewać Mixol do ropy?
Marcin
Znowu inne podejście:)
Proszę , wyjaśnij co bym zyskał-
Obecnie mam chip sterownik od Munior/Kostrz 118 KM, dopasowany jak sądzę do ori pompy i wtrysków, na wtryskach z kolei mam minimalne korekty, nie wiem czy byłby sens je akurat ruszać,
Marcin
Dodano po 10 minutach 36 sekundach:
Ah, i jeszcze:
Jarewa napisał:
A gdzie w nowych autach masz jeszcze pompy na tłokorodzielaczu?? dzisiaj w nowych standard to CR a jeszcze przed to PD, tam to jeszcze bardziej kosi po kieszeni i bardziej awaryjny system..
Ja z kolei podążając tym tokiem pytam:
Czyli nowe rozwiązania są bardziej odporne na "suche" paliwo, a do poczciwego 1.9 tdi na Boschu należy obligatoryjnie dolewać Mixol do ropy?
Marcin