[ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 wrz 2021, 22:25
- Imię: pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
[ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Witam
Borykam się z typowymi problemami mojego ABK zasilanego LPG II gen.
Auto czasami faluje, zwłaszcza po szybszej jeździe lub przegazowaniu. Obroty spadają do 300-400 i nagle są podbijane do 2000 i tak kilka razy, czasami raz. Identyczna sytuacja, gdy załącza się wentylator. Falowanie występuje na obu rodzajach paliwa.
Czasami mam problem z odpaleniem tzn. zakręci odpali i od razu gaśnie. Potem mogę kręcić, kręcić i nic, muszę dać mu ok. minuty i odpala bez problemu.
Wymienione przekaźnik 30 i krokowiec. Świece OK. Poczytałem troczę na forum i żeby nie wymienić poł samochodu zainwestowałem w interfejs, wrzucam lagi i proszę o ich interpretację.
http://vaglogi.pl/log-000_isYNN3a.html
http://vaglogi.pl/log-001_TvAQk.html
http://vaglogi.pl/log-002_X50934.html
http://vaglogi.pl/log-003_Y7tmFbr.html
Borykam się z typowymi problemami mojego ABK zasilanego LPG II gen.
Auto czasami faluje, zwłaszcza po szybszej jeździe lub przegazowaniu. Obroty spadają do 300-400 i nagle są podbijane do 2000 i tak kilka razy, czasami raz. Identyczna sytuacja, gdy załącza się wentylator. Falowanie występuje na obu rodzajach paliwa.
Czasami mam problem z odpaleniem tzn. zakręci odpali i od razu gaśnie. Potem mogę kręcić, kręcić i nic, muszę dać mu ok. minuty i odpala bez problemu.
Wymienione przekaźnik 30 i krokowiec. Świece OK. Poczytałem troczę na forum i żeby nie wymienić poł samochodu zainwestowałem w interfejs, wrzucam lagi i proszę o ich interpretację.
http://vaglogi.pl/log-000_isYNN3a.html
http://vaglogi.pl/log-001_TvAQk.html
http://vaglogi.pl/log-002_X50934.html
http://vaglogi.pl/log-003_Y7tmFbr.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Hej
Zaloguj się jeszcze na samym włączonym zapłonie i sprawdź wskazania czujnika przepustnicy przy powolnym stopniowym otwieraniu przepustnicy, nie ma prawa być żadnych przerw. Grupa 001 lub 002, to był któryś z 4 pierwszych bloków. Po prostu wywołaj po kolei grupy.
Przepływomierz tak samo ręką, ale z woltomierzem wpiętym sondami pod osłonką gumową kostki (tylko już nie pamiętam które, ale powinieneś bez problemu 0V i wyjście z przepływomierza znaleźć), bo na VAGu nic nie widać na zatrzymanym silniku.
Błędów brak?
Dodano po 5 minutach 54 sekundach:
Które piny na przepływomierzu to opisuje post kolegi aldi - naprawy/nie-boj-sie-swojego-przeplywomi ... 1-120.html
Zaloguj się jeszcze na samym włączonym zapłonie i sprawdź wskazania czujnika przepustnicy przy powolnym stopniowym otwieraniu przepustnicy, nie ma prawa być żadnych przerw. Grupa 001 lub 002, to był któryś z 4 pierwszych bloków. Po prostu wywołaj po kolei grupy.
Przepływomierz tak samo ręką, ale z woltomierzem wpiętym sondami pod osłonką gumową kostki (tylko już nie pamiętam które, ale powinieneś bez problemu 0V i wyjście z przepływomierza znaleźć), bo na VAGu nic nie widać na zatrzymanym silniku.
Błędów brak?
Dodano po 5 minutach 54 sekundach:
Które piny na przepływomierzu to opisuje post kolegi aldi - naprawy/nie-boj-sie-swojego-przeplywomi ... 1-120.html
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Hmm, ja tam się nie znam ale dwa powody już widać w pierwszym logu gr 000. Mimo że te logi to jakieś dziadoskie są za przeproszeniem bo coś pokombinowane chyba jakimś exelem albo coś tego typu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 wrz 2021, 22:25
- Imię: pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Błędów nie ma, przepustnice sprawdziłem i wygląda to tak:
http://vaglogi.pl/log-003_0mKoj9.html.
Grupa 000 nie podoba mi się cała.
Za duża wartość na obrotach, mimo że na innych grupach obroty są "w normie" - czy to wina halla?
Położenie pedału gazu 9-10, gdzie powinno być 0 - wina TPS?
W ogóle praktycznie każdy parametr jest zły, może po prostu ECU klękło?
Dodatkowo widzę, że sonda stoi na benzynie, na LPG wartości oscylują 0,15-0,88V.
W międzyczasie wymieniłem grzybek odmy, bo miał pęknięcie na łączeniu. Po tym zabiegu falowanie na benzynie bardzo się ograniczyło tzn. czasami zdarzy im się podskoczyć ale tylko raz i się stabilizują. Na gazie bez zmian mocno falują 300-2000, czasami w ogóle. Czy możliwe jest, że za to wszystko jest odpowiedzialna uszkodzona sonda, czy mam kilka elementów do wymiany?
http://vaglogi.pl/log-003_0mKoj9.html.
Grupa 000 nie podoba mi się cała.
Za duża wartość na obrotach, mimo że na innych grupach obroty są "w normie" - czy to wina halla?
Położenie pedału gazu 9-10, gdzie powinno być 0 - wina TPS?
W ogóle praktycznie każdy parametr jest zły, może po prostu ECU klękło?
Dodatkowo widzę, że sonda stoi na benzynie, na LPG wartości oscylują 0,15-0,88V.
W międzyczasie wymieniłem grzybek odmy, bo miał pęknięcie na łączeniu. Po tym zabiegu falowanie na benzynie bardzo się ograniczyło tzn. czasami zdarzy im się podskoczyć ale tylko raz i się stabilizują. Na gazie bez zmian mocno falują 300-2000, czasami w ogóle. Czy możliwe jest, że za to wszystko jest odpowiedzialna uszkodzona sonda, czy mam kilka elementów do wymiany?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Ja nie kumam tej grupy 000 w ogóle, bo to wnet trzeba interpretować, zawsze patrzę od 001 włącznie, ot szybszy odczyt rzeczywistych wskazań. Ale już widzę w moich papierach, że TPS blok 8 ma normę 10-130. No i poza tym sprawdzić ciągłość jak wspominałem, zresztą oprócz typowej diagnozy proszę trzymać się metod podanych w poprzednim poście przeze mnie. Sondę sprawdzisz czy oscyluje na wsuwce sygnałowej miernikiem, tani cyfrowy coś powinen pokazać. A czujnik Halla to zazwyczaj "działa-nie działa", nierzadko szwankuje po rozgrzaniu silnika (swoją drogą tak jak czasem cewkomoduł, ale tutaj wina jego praktycznie niemożliwa). Nie zrzucaj od razu winy na komputer. Nie znam historii auta, ale jeżeli ktoś długo nie zaglądał to czasem jest co porobić, u mnie czujnik stukowy, sonda i TPS nie działały i parę lat temu jeździł tragicznie.
Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
Trochę mnie dziwi największe fiksowanie na gazie, może komp LPG szwankuje? Czasem się to kończy na poprawieniu lutów. W jakim stanie jest parownik? A logi faktycznie przynajmniej na telefonie rozjechane i nielogicznie ułożone się wyświetlają.
Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
Trochę mnie dziwi największe fiksowanie na gazie, może komp LPG szwankuje? Czasem się to kończy na poprawieniu lutów. W jakim stanie jest parownik? A logi faktycznie przynajmniej na telefonie rozjechane i nielogicznie ułożone się wyświetlają.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
pokaż gdzie to u ciebie tyle jest?
a skąd takie informacje nasz? Od razu dodam że to nieprawda.
Sonda na bp nie będzie działać bo jest zapewne odpiętą i podpięta do lpg, więc co Ty od niech chcesz to nie wiem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 wrz 2021, 22:25
- Imię: pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Z tego co wyczytałem grupa 000 pozycja 3 to położenie pedału przyspieszenia, a u mnie są tam wartości od 9 do 10. Sądziłem że za to info to kompa odpowiada TPS, ale to było tylko przypuszczenie, dlatego na końcu dałem znak zapytania.
Czyli jak mam gaz to sonda działa tylko na nim, czy to wina złego ustawienia/instalacji?
Przepustnice sprawdziłem zgodnie z opisem, tylko na zapłonie, logi wrzuciłem wcześniej. Przepływomierz postaram się sprawdzić dzisiaj.
Dodam tez, że auto ma problem z odpaleniem po krótkiej przerwie np. jadę 2km , idę do sklepu na 10 min i przy odpaleniu obroty wskakują na 200 i albo gaśnie albo sie podbiją i działa. Jeżeli nie odpali muszę poczekać kilka minut, albo kręcić rozrusznikiem 20 sekund
Czyli jak mam gaz to sonda działa tylko na nim, czy to wina złego ustawienia/instalacji?
Przepustnice sprawdziłem zgodnie z opisem, tylko na zapłonie, logi wrzuciłem wcześniej. Przepływomierz postaram się sprawdzić dzisiaj.
Dodam tez, że auto ma problem z odpaleniem po krótkiej przerwie np. jadę 2km , idę do sklepu na 10 min i przy odpaleniu obroty wskakują na 200 i albo gaśnie albo sie podbiją i działa. Jeżeli nie odpali muszę poczekać kilka minut, albo kręcić rozrusznikiem 20 sekund
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
to jeszcze powiedz gdzie to wyczytałeś? bo według moich informacji to blok 3 to czujnik temp silnika, a przepustnica to 8 i na pewno nie będzie tam 0.
U ciebie przepustnica/tps ustawiona(podparta prawdopodobnie ze względu na niskie obr) na prawie 2 V i sterownik nie przechodzi w leerlauf. Ma być poniżej 1V na forum pisane z milion razy.
tak ma być inaczej dawno byś rozwali przepływkę
a to błąd
ps już wiem czemu wydaje ci się że masz tam strasznie odbiegające dane
Dodano po 27 minutach 33 sekundach:
hmm, jeszcze takie info Ci napiszę, ponieważ masz odpiętą sondę i nie do końca wsio ok z tps(przepustnicą) i jeśli jak mi się zdaje ktoś sobie pomagał kiedyś kręcąc zapłonem bez ładu i składu no to masz to co masz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 wrz 2021, 22:25
- Imię: pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Nie rozumiem tego z sondą. Z tego co piszesz auto nigdy nie będzie prawidłowo chodzić na pb bo przez lpg jest odpięta sonda. Rozumiem też, że chodzi o jakieś komputerowe odpięcie sondy, bo fizycznie podpięta jest. Sprawdziłem ją dodatkowo miernikiem na masie i kablu sygnałowym i stoi na 0,48V
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
będzie pod warunkiem że instalacje lpg będzie perfekt czytaj wszystkie podzespoły będą ok i wyregulowana
teraz to ja nie kumam, tam masz pewnie jakieś emulatory lub coś na wzór
Ja tych instalacji II gen w abk nigdy nie dotykam bo to mina jakich mało. A przygodę raz miałem i nigdy więcej.
Sprawdź miernikiem przepustnicę na ile jest volt ustawiona bo stąd masz falowanie obr - sterownik nie przechodzi w leerlaf. Nie pamiętam który pin teraz tak z pamięci ale gdzieś na forum jest.
Dodano po 3 minutach 29 sekundach:
możesz jeszcze zrobić loga z grup 005 i 006 jak będziesz miał chęć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Gdy silnik pracuje na gazie II generacji (i czasem emulator wsadza się do pierwszej generacji też) to zwykle do ecu idzie emulowany sygnał czy to sygnał normalnej pracy czy masa czy +1 lub 5V (jest kilka opcji ustawienia w zależności od potrzeba). Ale przy pracy na benzynie sygnał powinien być przełączany na prawdziwy z sondy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Mina przeciwpiechotna.
Pamiętam jak do mnie pisałeś na początku, bym sekwencję zakładał.
Wtedy się wahałem, a dziś to sobie nie wyobrażam jeździć bez IV generacji. Komfort i spokój.
Każdy robi jak uważa. Mi po prostu szkoda auta. Kilka słabych iskier układu WN bądź jeden błąd odczytu od słabego styku na sondzie czy zużytego potencjometru TPS/MAF, zuboży czy cofnie zapłon i bum.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 wrz 2021, 22:25
- Imię: pawel
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Napięcie na drugim pinie TPS 1,7V, grupy 005 nie mogę zrobić - Vag sie wyłącza.
Teraz pytanie czy mogę jakoś sprawdzić czy jest to wina samego TPSu, czy ktoś kręcił tą śrubką od przepustnicy?
Teraz pytanie czy mogę jakoś sprawdzić czy jest to wina samego TPSu, czy ktoś kręcił tą śrubką od przepustnicy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [ABK 2.0] Czasami faluje, czasami nie odpala. Prośba o interpretacje lagów
Dodam, że po ponownej regulacji położenia spoczynkowego przepustnicy musisz ponownie sprawdzić ciągłość odczytów TPS.