Chyba że ktoś w śląskim byłby w stanie pomóc ??
Audi80 1.9TDI 1Z / rocznik `93 / na ''BOSCHu'' po chipie
Zacznijmy od tego co się działo od pewnego czasu - popiskiwanie przez około 1/2 min. na zimnym silniku w niższych temperaturach - stawiałem na częstą przypadłość Naszych TDI, mianowicie to koło przy wale korbowym i klinie ... Żadnych innych objawów nie było, więc w temat się nie zagłębiałem, tymbardziej że w cieplejsze dni był spokój ...
Ostatnio samochód stał około dwa miesiące nieruszany, w międzyczasie akumulator wyzionął ducha, akumulator wymieniony na nowy, po tym czasie po odpalaniu przez pierwsze 2/3 minuty dalej popiskuje, do tego doszły nierówne obroty na biegu jałowym oraz szarpanie w czasie jazdy i rzucanie silnikiem dopóki silnik nie nabierze temperatury, po nabraniu temperatury kultura pracy silnika się zmienia na lepsze, chociaż mam wrażenie że kiedyś było lepiej ... wczorajszego dnia zauważyłem także brak aż tak dynamicznej reakcji na pedał gazu - czuć było przyduszanie go - nawet na rozgrzanym silniku ... po podpięciu pod kompa wyskoczyły błędy ( widoczne poniżej ) - samochód już długo nie był podpinany pod kompa więc nie wiem kiedy się one pojawiły oraz które mogły się pojawić przez rozładowany akumulator - po usunięciu błędów narazie żaden nie powrócił a samochód odzyskał moc, reakcja na pedał gazu jest prawidłowy, w logach widać pracujące wartości pedału gazu w pełnym zakresie 0-255, doładowanie sprawdzone i pompuje ponad 1bara ... zrobiłem także od razu logi na rozgrzanym silniku ( są porównywalne z tymi sprzed lat ), nie widzę w nich nic niepokojącego ( widoczne poniżej - pierwsze BS, drugie MB, trzecie w czasie jazdy chwilowo przy pełnym obciążeniu choć tych czytać nie umiem w grupie 000 ) ...
Co mogę posprawdzać jeszcze w warunkach domowych bez wiedzy specjalistycznej i rozbierania połowy silnika ??
1. Zamierzam podłączyć samochód pod kompa jeszcze na zimnym silniku kiedy ma miejsce to szarpanie i nierówna praca, na które wartości zwracać uwagę ??
2. Jakie wartości powinien mieć kąt wtrysku, bo coś obstawiam że z nim może być nie tak - bo w momencie mocniejszych szarpnięć nagle zaczyna być słychanie cykanie N75, jakie wartości kąt wtrysku powinien wskazywać tuż po odpaleniu zimnego samochodu ??
3. Obawiam się także tego klinu na wale - chociaż ponoć problem występował tylko w AAZ - czy gdyby był przestawiony rozrząd jakimś cudem wartości na rozgrzanym silniku byłyby prawidłowe ( bo za takie uważam swoje ) ??
LOGI: http://vaglogi.pl/log-000_weH34.html
BŁĘDY:
TDI TIMING: