Cześć, jakieś sugestie co posprawdzać w domowych warunkach przez amatora ??
Chyba że ktoś w śląskim byłby w stanie pomóc ??
Audi80 1.9TDI 1Z / rocznik `93 / na ''BOSCHu'' po chipie
Zacznijmy od tego co się działo od pewnego czasu - popiskiwanie przez około 1/2 min. na zimnym silniku w niższych temperaturach - stawiałem na częstą przypadłość Naszych TDI, mianowicie to koło przy wale korbowym i klinie ... Żadnych innych objawów nie było, więc w temat się nie zagłębiałem, tymbardziej że w cieplejsze dni był spokój ...
Ostatnio samochód stał około dwa miesiące nieruszany, w międzyczasie akumulator wyzionął ducha, akumulator wymieniony na nowy, po tym czasie po odpalaniu przez pierwsze 2/3 minuty dalej popiskuje, do tego doszły nierówne obroty na biegu jałowym oraz szarpanie w czasie jazdy i rzucanie silnikiem dopóki silnik nie nabierze temperatury, po nabraniu temperatury kultura pracy silnika się zmienia na lepsze, chociaż mam wrażenie że kiedyś było lepiej ... wczorajszego dnia zauważyłem także brak aż tak dynamicznej reakcji na pedał gazu - czuć było przyduszanie go - nawet na rozgrzanym silniku ... po podpięciu pod kompa wyskoczyły błędy ( widoczne poniżej ) - samochód już długo nie był podpinany pod kompa więc nie wiem kiedy się one pojawiły oraz które mogły się pojawić przez rozładowany akumulator - po usunięciu błędów narazie żaden nie powrócił a samochód odzyskał moc, reakcja na pedał gazu jest prawidłowy, w logach widać pracujące wartości pedału gazu w pełnym zakresie 0-255, doładowanie sprawdzone i pompuje ponad 1bara ... zrobiłem także od razu logi na rozgrzanym silniku ( są porównywalne z tymi sprzed lat ), nie widzę w nich nic niepokojącego ( widoczne poniżej - pierwsze BS, drugie MB, trzecie w czasie jazdy chwilowo przy pełnym obciążeniu choć tych czytać nie umiem w grupie 000 ) ...
Co mogę posprawdzać jeszcze w warunkach domowych bez wiedzy specjalistycznej i rozbierania połowy silnika ??
1. Zamierzam podłączyć samochód pod kompa jeszcze na zimnym silniku kiedy ma miejsce to szarpanie i nierówna praca, na które wartości zwracać uwagę ??
2. Jakie wartości powinien mieć kąt wtrysku, bo coś obstawiam że z nim może być nie tak - bo w momencie mocniejszych szarpnięć nagle zaczyna być słychanie cykanie N75, jakie wartości kąt wtrysku powinien wskazywać tuż po odpaleniu zimnego samochodu ??
3. Obawiam się także tego klinu na wale - chociaż ponoć problem występował tylko w AAZ - czy gdyby był przestawiony rozrząd jakimś cudem wartości na rozgrzanym silniku byłyby prawidłowe ( bo za takie uważam swoje ) ??
LOGI: http://vaglogi.pl/log-000_weH34.html
BŁĘDY:
TDI TIMING:
[B4 1.9TDI 1Z BOSCH] problem/szarpanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: [B4 1.9TDI 1Z BOSCH] problem/szarpanie
Wiekszość opisanych problemów z zamuleniem auta spowodowane jest długim jego nie uzywaniem auta .Ustawienie poczatku wtrysku ma sens TYLKO I WYŁACZNIE na rozgrzanym silniku ,a nie na zimnym i robimy to w bloku 000 przełaczając vaga w tryb basic seting a nie na żadnym durnym wykresie tdi timing , ustawiamy wartość 40-50 .A piszczenie przez ok 1,5-2 minuty po odpaleniu ,spowodowane jest dużym obciążeniem alternatora przez świece żarowe ,taki bonus od nadgorliwych inzynierów którzy wymyślili durne i nikomu nie potrzebne "dogrzewanie silnika " w temp ok 10 stopni . Wyciągnij sobie przekażnik grzania świec to zaznasz blogiej ciszy W swoim aucie też dawno temu próbowałem walczyć z tym irytującym piszczeniem po odpaleniu ,wymieniałem paski ,napinacze i nic nie pomagało....w końcu doszedłem co jest przyczyną i zrobiłem sobie jedyna sensowną rzecz jaką można zrobić ,czyli odcięcie zasilania przekażnika świec ...grzanie właczam tylko w mrozy ,jak odpali od razu wyłaczam i od lat ciesze się ciszą i brakiem jakichkolwiek pisków spod maski Masz też bład G28 i on również może powodować szarpanie i nierowną pracę silnika ,takze sprawdzaj co jakiś czas czy sie znowu nie pojawi