Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Sagitari » 08 lis 2020, 22:54

Tak, z podsufitką będzie trudniej, bo to już kawał powierzchni. Podsufitkę kiedyś kleiłem w poprzednim aucie. Co ciekawe, wtedy odkleiła się razem z gąbką, która była w idealnym stanie, tak więc nawet nie musiałem kupować nowego materiału. Popełniłem wtedy kilka błędów, m. in. za mocny docisk materiału. Teraz są też lepsze kleje, można dłużej układać materiał bez ryzyka, że klej za szybko wyschnie. W zeszłym roku robiłem próbkę klejem Tessa do tapicerek.

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Sagitari » 22 sty 2021, 23:00

W zeszłą sobotę wpadł do mnie kolega z zimowym problemem w skrzyni manualnej - ciężko pracujący lewarek na zimnym oleju.
Auto to ciekawa sztuka, bo A4 B8 2.0 TDI z faktycznym przebiegiem poniżej 100 tys. km (ośmioletni diesel !!)

Po zdjęciu tej rozpórki krzyżowej ogólnie widać jeszcze gdzieniegdzie geny 80-ki :)
Obrazek
Do skrzyni wchodzi obieg układu chłodzenia ? Czyżbym się mylił ?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przekładnia już w pełni elektryczna:
Obrazek

Niestety, po wymianie na 4L oryginalnego oleju problem w manualu jest nadal. Ciekawe, czy kiedyś wyjaśni się ta przypadłość tego egzemplarza.

Ale za to potem przyjemniejsze sprawy, czyli wycieczka na morsowanko. Tak świecą moje Helenki na H4 wsparte halogenami w zderzaku.
Helenki były robione kilka lat temu - nowe posrebrzanie odbłyśników, polerka kloszy tlenkiem ceru plus kilka dni temu silniczki poziomowania Bosch (podziękowania dla Arturo):
Obrazek

Przystanek na Lotosie na coś gorącego przed wejściem do wody. Z tyłu widać B8 kolegi. Która wygląda lepiej ?
Obrazek

Na dwie minuty przed kąpielą (na powietrzu -5 stopni). Z tyłu za plecami widać już kolejnych morsów po rozgrzewce :)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 sty 2021, 09:59 przez Sagitari, łącznie zmieniany 2 razy.

Qesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 25 gru 2017, 22:43
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Qesti » 22 sty 2021, 23:20

sąsiadka nie dawno wzięła b8 z przebiegiem 300k i wciągu 2 miesięcy już się zaczęło koło dwumasowe, skrzynia, dpf, a na końcu padł silnik przez ten czas u siebie wymieniałem tylko olej :D no to samo się już nasuwa które lepsze :)

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Sagitari » 22 sty 2021, 23:27

A tu wymiana na koła zimowe dosłownie na dzień przed śnieżycą. W prawym tylnym kole pojawił się mały luz, ciekawe, czy korekta nakrętki wystarczy:
Obrazek

Obrazek

Przy okazji rozebrałem, umyłem i nasmarowałem prawy przedni zamek, bo bardzo ciężko chodził. Kiedyś użyłem niewłaściwego oleju i trochę spuchła podkładka gumowa.
Bardzo przydatny okazuje się volkswagenowski sznur elastyczny do formowania uszczelek tylnych lamp - tutaj sprawdza się również do wykonania nowej uszczelki zamka:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodano po 15 minutach 16 sekundach:
Qesti pisze:
22 sty 2021, 23:20
sąsiadka nie dawno wzięła b8 z przebiegiem 300k i wciągu 2 miesięcy już się zaczęło koło dwumasowe, skrzynia, dpf, a na końcu padł silnik przez ten czas u siebie wymieniałem tylko olej :D no to samo się już nasuwa które lepsze :)
Qesti, bo 80-ki to przy takim przebiegu dopiero stawały się autami w pełni dotartymi :) A że teraz po ćwierćwieczu są już w pełni dojrzałe, dostają więc kolejne życie od swoich opiekunów.
Przypomina mi się niedawno obejrzany filmik popularnego na YT Profesora Chrisa pt. "Dlaczego mechanik nie chce naprawiać twojego diesla? ". Mowa w nim oczywiście o tych współczesnych dieslach, jak wyżej wspomniane B8. Polecam, warto obejrzeć, bo uzmysławia, jak dobre auta posiadamy. Te współczesne po 5 czy 7 latach to często już auta nienaprawialne.

Mateusz_175
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 04 sty 2017, 14:57
Imię: Mateusz
Lokalizacja: RJA Podkarpackie

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Mateusz_175 » 24 sty 2021, 22:06

Bardzo ładna sztuka nie skażona pseudo tuningiem i agro naprawami :-D
Warto dopieszczać takie samochody.

Jedyny minus oprócz tego na akumulatorze to pomarańczowe kierunki z przodu - nigdy mnie one nie przekonają w B4 :-D ;-)
Szerokości :-) <spoko>

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Sagitari » 27 sty 2021, 21:49

Mateusz_175 pisze:
24 sty 2021, 22:06
pomarańczowe kierunki z przodu - nigdy mnie one nie przekonają w B4 :-D ;-)
Białe nadal mam, leżą sobie na wszelki wypadek, jak już znudzą się pomarańczowe :)

Qesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 25 gru 2017, 22:43
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Qesti » 28 sty 2021, 16:48

Mateusz_175 pisze:
24 sty 2021, 22:06
pomarańczowe kierunki z przodu - nigdy mnie one nie przekonają w B4 :-D ;-)
No chyba że front v6 siedzi z pomarańczkami ;)

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Sagitari » 16 lis 2021, 23:34

Czas na małe podsumowanie roku - trochę się działo, jest parę nowych fajnych rzeczy na pokładzie (a raczej pod pokładem ;)

Drugi odnowiony komplet "maków", z ori poduszkami Boge i amorami olejowo - gazowymi Sachs

A więc jak zawsze przygotowanie do zdejmowania zapiaszczonych części :)
Obrazek

No to roboty:
Obrazek

Rozbiórka oprzętu:
Obrazek

Kolumny po zdjęciu osprzętu nie prezentują się zbyt atrakcyjnie. Co ciekawe - na diagnostyce obie prezentowały sprawność na poziomie powyżej 80 %,
w praktyce prawy amortyzator bardzo słabo oddawał tłoczysko w górę i przekładało się to na spore pochyły auta w lewych zakrętach:
Obrazek

A teraz najlepsze - różnica w osadzeniu łączników stabilizatora, jeden wyżej, drugi niżej. Takie oto coś oznacza, że woziłem kolumny z dwóch różnych 80-tek.
Pamiętajcie o tym szczególe poszukując kompletu używek Mcphersonów do tego auta. Myślę, że nie ma większego znaczenia, czy otwór w "horągiewce" będzie niżej lub wyżej, ważne
żeby para się zgadzała.
Obrazek
Obrazek

Zalewanie odnowionych kolumn płynnym smarem miedzianym - nie jestem do końca przekonany, czy to dobry pomysł, bo wypełnienie zwykłym olejem może jednak lepiej zabezpieczyć
zimą przed kondensacją wilgoci w przestrzeni między ścianką cylindra "maka" a wkładem amortyzatora - okaże się za jakiś czas :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak powinny wyglądać nowe "maki", aż szkoda brudzić błotem, powinny trafić do gabloty :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lewitujące B4 nad kanałem:
Obrazek

I to by było na tyle:
Obrazek

Dodano po 19 minutach 18 sekundach:
Ori wydech - kupiony niemal w ciemno w cenie złomu po oględzinach mało dokładnych zdjęć okazał się nie lada gratką.
Orurowanie wprawdzie wymagało piaskowania, ale same płaszcze tłumików (zwłaszcza dwururki) są w mega stanie:

Tutaj zaraz po opiaskowaniu rur i po pokryciu fosforanami:
Obrazek

Tu jeszcze nie ma efektu wow - czoła wymagały również nieco uwagi:
Obrazek
Obrazek

Efekt końcowy po wykonaniu polerki plus pokrycie emalią termiczną:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Krzysiek 84 » 17 lis 2021, 16:42

Bardzo ładnie odnowiony zestaw , aż właśnie szkoda zakładać go ;-)

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Sagitari » 13 cze 2022, 20:03

Dziesiąty sezon rozpoczęty. Ależ to zleciało. Aż trudno uwierzyć patrząc na auto, które nie wygląda na starsze niż wtedy na początku. Na obecny rok wziąłem sobie za cel zrobienie turbo, które zaczęło wyraźnie gwizdać, a przy okazji porządne wyczyszczenie i uszczelnienie dolotu.

Obrazek

Ten po prawej ma już spore luzy poprzeczne.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Detailing tych obręczy to...... kto ma ten wie beczy_

Obrazek

Obrazek

W drodze do Modlina - przerwa na sękacza :)

Obrazek

Modlin to świetne miejsce do fotografowania zabytków, zarówno tych murowanych, jak i ruchomych :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Qesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 25 gru 2017, 22:43
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Qesti » 14 cze 2022, 18:17

Ładna seryjka luzik_

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Sagitari » 14 cze 2022, 19:20

Qesti, niby seryjka i tak też ma pozostać z wyglądu, ale gdyby po 10 latach wszystko to było takie samo, to byłoby już nudne. Po drodze też doszły jakieś afn-y i adekwatny komp, żeby to popchnąć :)

Qesti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 25 gru 2017, 22:43
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [B4 1.9 TDI Avant] Odbudowa klasyka

Post autor: Qesti » 14 cze 2022, 20:07

Sagitari pisze:
14 cze 2022, 19:20
Qesti, niby seryjka i tak też ma pozostać z wyglądu, ale gdyby po 10 latach wszystko to było takie samo, to byłoby już nudne. Po drodze też doszły jakieś afn-y i adekwatny komp, żeby to popchnąć :)
U mnie to samo wtryski AFN i komp z witaminą, usztywniony zawias z deka i odrazu lepiej się jeździ :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl