[B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Ta czerwona , to czujnik G110 i ECU.. Tylko martwi mnie ten środkowy kabelek nie występował...
Ta zielona z jednym kablem, to zasilanie czujnika wentylatorów do przekaźnika powinno się starą instalacje wywalać a nową z klimą wkładać wtedy druga wtyczka wolna...
Tą czarną za h.... nie kojarzę...
Ta zielona z jednym kablem, to zasilanie czujnika wentylatorów do przekaźnika powinno się starą instalacje wywalać a nową z klimą wkładać wtedy druga wtyczka wolna...
Tą czarną za h.... nie kojarzę...
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
A te kable do ECU i czujnika muszę być podpięte czy powinno chodzić bez podpinania ? Ten środkowy to nie wiem czy ma być w tej wtyczce bo był wyciągnięty z wtyczki a tu mi pasował. On wychodzi od czerwonej wtyczki przy nagrzewnicy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
bez podpięcia będzie działać ale nie zadziała curtoff co zamuli silnik przy przyspieszaniu jak i szybciej uszkodzi sprężarkę.
A jaki kolor kabla co tam włożyłeś?
A jaki kolor kabla co tam włożyłeś?
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Jak na zdjęciu żółto czarny , a podpowiedź gdzie dokładnie i jakie miejsce podpiąć odpowiednie kolory pod ECU i pod czujnik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Witam , trochę udało mi się rozszyfrować z schematów i mojej instalacji w sprawie tej kostki czerwonej od przekaźnika 305 i mam parę pytań..
2.kabel niebiesko biały idzie z przekaźnika 305 z nóżki hls czyli według schematu powinien być podpięty do przełącznik temperaturowy środka chłodniczego w układzie klimatyzacji i do przełącznik lampki ostrzegawczej .. pytanie takie same czy musi być to podpięte , ewentualnie gdzie znajdę przełącznik S151 i S47
3.kabel zielono żółty idzie z przekaźnika 305 z nóżki 87 do sprzęgła sprężarki i do diody sprzęgła sprężarki . pytanie co to za dioda V35
4. kabel żółto czarny idzie z włącznika AC i według schematu do ECU tylko pod który pin ? bo według schematu ECU 38 pin nie przewidziano w nim klimatyzacji
5.kabel szaro czarny idzie z przekaźnika 305 z nóżki 87a tez powinien iść do ecu tylko pod który pin ??
korzystam z schematów autodaty może są złe nie wiem, proszę o pomoc jak to rozwiązać moje auto to 80 coupe 92r 2.0 abk schemat ecu znalazlem taki ale nie wiem czy to akurat do tego pomocy
1. kabel niebiesko-żółty idzie z przekaźnika 305 z nóżki HL czyli od poziomu płynu chłodniczego , a na schemacie mam napisane ze do przełącznik lampki ostrzegawczej poziomu płynu chłodniczego i do przełącznik temperaturowy środka chłodniczego w układzie klimatyzacji.. pytanie czy muszę to podpinać czy będzie chodzić bez tego , ewentualnie gdzie znajdę przełącznik S50 i S1512.kabel niebiesko biały idzie z przekaźnika 305 z nóżki hls czyli według schematu powinien być podpięty do przełącznik temperaturowy środka chłodniczego w układzie klimatyzacji i do przełącznik lampki ostrzegawczej .. pytanie takie same czy musi być to podpięte , ewentualnie gdzie znajdę przełącznik S151 i S47
3.kabel zielono żółty idzie z przekaźnika 305 z nóżki 87 do sprzęgła sprężarki i do diody sprzęgła sprężarki . pytanie co to za dioda V35
4. kabel żółto czarny idzie z włącznika AC i według schematu do ECU tylko pod który pin ? bo według schematu ECU 38 pin nie przewidziano w nim klimatyzacji
5.kabel szaro czarny idzie z przekaźnika 305 z nóżki 87a tez powinien iść do ecu tylko pod który pin ??
korzystam z schematów autodaty może są złe nie wiem, proszę o pomoc jak to rozwiązać moje auto to 80 coupe 92r 2.0 abk schemat ecu znalazlem taki ale nie wiem czy to akurat do tego pomocy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Witam ponownie , zostawiam dla potomnych hehe tej kostki z ostatniego posta nie podpinalem nigdzie nawet do ECU i wszystko działa elegancko , przy przyspieszaniu czy dodawaniu gazu sprężarka się rozłącza tak jak ma być , dzięki za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Rozumiem, że do komputera silnika nie podłączałeś się nigdzie z klimą i wszystko mimo tego działa bez zarzutu, zgadza się?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Bzdury gada nie ma takiej możliwości by działał curt off bez podpięcia do ECU musiał by podłączyć albo ECU albo Sygnał Kickdown z automatu. Ale ten drugi jest gorszym rozwiązaniem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Chyba, że z wyłącznika wysokiego ciśnienia wywala sprzęgło kompresora, ale wtedy raczej co depnięcie byłoby ciężko o wyłączenie za każdym razem.
No i co wtedy bez sygnału byłoby z obrotami jałowymi po załączeniu A/C.
No i co wtedy bez sygnału byłoby z obrotami jałowymi po załączeniu A/C.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Zdobyłem praktycznie cały komplet klimatyzacji z Coupe rocznik 1990 z silnikiem 3A. Czynnik tam był prawdopodobnie R12. Kupując nowe o-ringi nawet oryginalne niestety narażam się na utratę czynnika, gdyby jednak trzeba było załadować R134a. Szukać oryginałów pod ten gaz pewnie będzie żmudne. Dać sobie spokój, zamówić taki zestaw z Allegro i dopasować? https://allegro.pl/oferta/oringi-zestaw ... 0931020888
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Spuszczaj czynnik , zmieniaj oringi , olej zlej bo inny jest do r134 i ogolnie przerób pod R134
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
No wiem, dlatego pytam czy te o-ringi sens kupować, bo oryginał pod stary zakładać to moim zdaniem bez sensu.
Docelowo układ ma być napełniony zamiennikiem R12, jednak w pewnym momencie kiedy może się okazać wymiana na R134a to czy węże gumowe trzeba zmieniać?
Docelowo układ ma być napełniony zamiennikiem R12, jednak w pewnym momencie kiedy może się okazać wymiana na R134a to czy węże gumowe trzeba zmieniać?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Orientuje się ktoś czy któryś moduło-przekaźnik z A4 B5 pasuje do B4 2.0?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [B3/B4] Montaż klimatyzacji do wersji bez niej- koniec prac
Już sobie sam odpowiedziałem - brak kilku pinów, czyli nie pasuje lub będzie brak kilku funkcji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re:
Przekaźnik klimatyzacji o nr 4A0919579C oprócz pinów opisanych wyżej posiada jeszcze trzy dodatkowe piny : K, D i TD. Nigdzie nie mogłem znaleźć schematu opisującego jakie sygnału należy doprowadzić do tych pinów.