Witam was serdecznie.
Jak w temacie, potrzebuję nabić klimatyzację czynnikiem r12.
Samochód to Audi 80 b4, 1.9 tdi, z 1992 roku.
Wiem, że niestety zbyt wiele miejsc już tego nie robi, niemniej może słyszeliśmy o kimś we Wrocławiu bądź okolicach, kto mógłby się tym zająć?
Ewentualnie na Alledrogo znalazłem takie coś, wiecie może czy to działa i samemu da się to napełnić tak jak należy, by wszystko normalnie działało?
Tutaj linki:
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-nab ... 0787095185
https://allegro.pl/oferta/gaz-do-samodz ... 95Z1vzLwc4
Nie ukrywam, że na ogół dość sceptycznie podchodzę do tego typu "specyfików z allegrogo", lecz tutaj zwracam się do was, czy te preparaty działają i czy macie z nimi jakieś doświadczenia?
Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź ^^
Piotrek
Potrzebuję nabić klimę czynnikiem r12!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 340
- Rejestracja: 08 paź 2015, 10:59
- Imię: Jac
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: Potrzebuję nabić klimę czynnikiem r12!
Temat był żywy w necie po podwyżkach gazów technicznych 2 lata temu.
Poniżej link do filmu z ich strony
https://www.youtube.com/watch?v=w6lpbAk1Ltw
A tutaj znany jutuber stosuje ich rozwiązanie
https://www.youtube.com/watch?v=CPdI6dvxAvk
Poniżej link do filmu z ich strony
https://www.youtube.com/watch?v=w6lpbAk1Ltw
A tutaj znany jutuber stosuje ich rozwiązanie
https://www.youtube.com/watch?v=CPdI6dvxAvk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Re: Potrzebuję nabić klimę czynnikiem r12!
Proponuję
Wymianę kupno osuszacza
Adapter do osuszacza z r12 na r134a
Wymiana uszczelek na odporne dla r134a
Wymiana dyszy dławiącej, zaworu rozprężnego dla r134a
Mam tak u siebie i działa nie rozpuszcza węży jakby ktoś coś wymyslał chula zaraz bedzie rok
No i oczywiscie Płukanie układu
Mnie to ogolnie wyniosło
200zł płukanie układu był bardzo mocno brudny I rozszczelniony poprzedni własciciele
Czynnik 400zł z naprawami
Wymianę kupno osuszacza
Adapter do osuszacza z r12 na r134a
Wymiana uszczelek na odporne dla r134a
Wymiana dyszy dławiącej, zaworu rozprężnego dla r134a
Mam tak u siebie i działa nie rozpuszcza węży jakby ktoś coś wymyslał chula zaraz bedzie rok
No i oczywiscie Płukanie układu
Mnie to ogolnie wyniosło
200zł płukanie układu był bardzo mocno brudny I rozszczelniony poprzedni własciciele
Czynnik 400zł z naprawami
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 24 lis 2021, 16:22
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
Re: Potrzebuję nabić klimę czynnikiem r12!
O A ile wynosi taka zabawa +/- jakoś?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Re: Potrzebuję nabić klimę czynnikiem r12!
Spawanie rurki klimatyzacji poprzednik awaryjnie spuszczał czynnik trzeba było zalutować 80zł
Pasek klinowy kompresora 25zł
Diody do cewki kompresora gdyż poprzedniej nie było tylko listewka zaciskowa 4zł
Dławik/ zawór rozprężny 8zł
Płukanie klimatyzacji 400zł
Osuszacz z zaworem przez niego był nabijany czynnik 121zł
Czynnik z olejem 250zł
Całkowity koszt 888 zł
A i jeszcze ten no adapter do r134a u mnie sytuacja była taka ze w osuszaczu jest zawór i drugi był w adapterze gdy zaciskałeś końcówkę do nabijania czynnika to agregat wyrzucał błąd że jest za duże cisnienie gdy natomiast jakims cudem udało się nabić nie było opcji w razie czego upuścic czynnika tak więc od razu kup porządny adapter aaa ja mam ten adapter na wiekszą końcówkę hp
Usuń zaworek z osuszacza dorzuć oring i pastę do adaptera i niech bedzie tylko i wyłącznie w adapterze zawór potem sprawdz czy nie uchodzi bo taki jest problem że jak za mocno wkrecisz adapter to zaworka nie wcisniesz bo jest wąskie gardełko na samym osuszaczu
Zaworów cisnienia nie tykałem gdyż wszystko ładnie funkcjonowało pracowało przez 4 godziny w pełnym słońcu nie pamietam jaka była temperatura na zewnątrz ale grzało
Potem oczyść spust wody od chłodnicy klimy u siebie zrobiła się powódz haha
Klimatyzacja funkcjonuje od dnia 16.06.2021
Dodano po 6 minutach 29 sekundach:
Zapomniałem dodać że jeszcze Oringi 20zł
I układ pracował 2godziny nie 4 literówka
Edytować postu nie mogę
Pasek klinowy kompresora 25zł
Diody do cewki kompresora gdyż poprzedniej nie było tylko listewka zaciskowa 4zł
Dławik/ zawór rozprężny 8zł
Płukanie klimatyzacji 400zł
Osuszacz z zaworem przez niego był nabijany czynnik 121zł
Czynnik z olejem 250zł
Całkowity koszt 888 zł
A i jeszcze ten no adapter do r134a u mnie sytuacja była taka ze w osuszaczu jest zawór i drugi był w adapterze gdy zaciskałeś końcówkę do nabijania czynnika to agregat wyrzucał błąd że jest za duże cisnienie gdy natomiast jakims cudem udało się nabić nie było opcji w razie czego upuścic czynnika tak więc od razu kup porządny adapter aaa ja mam ten adapter na wiekszą końcówkę hp
Usuń zaworek z osuszacza dorzuć oring i pastę do adaptera i niech bedzie tylko i wyłącznie w adapterze zawór potem sprawdz czy nie uchodzi bo taki jest problem że jak za mocno wkrecisz adapter to zaworka nie wcisniesz bo jest wąskie gardełko na samym osuszaczu
Zaworów cisnienia nie tykałem gdyż wszystko ładnie funkcjonowało pracowało przez 4 godziny w pełnym słońcu nie pamietam jaka była temperatura na zewnątrz ale grzało
Potem oczyść spust wody od chłodnicy klimy u siebie zrobiła się powódz haha
Klimatyzacja funkcjonuje od dnia 16.06.2021
Dodano po 6 minutach 29 sekundach:
Zapomniałem dodać że jeszcze Oringi 20zł
I układ pracował 2godziny nie 4 literówka
Edytować postu nie mogę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: Potrzebuję nabić klimę czynnikiem r12!
Jest zamiennik zamiast R12, bodajże R409. Nie wiem tylko jaki olej wtedy w układzie ma być, rozgarnięty fachowiec powinien doradzić.
Sam będę miał tę samą kwestię, gdyż zakładam pomału A/C do Avanta, dawcą był Coupe 89 (B3) rocznik 1990, swoją drogą obiecujący zestaw, bo wentylatory i pas zostają. Wstępnie badałem temat i rozmawiałem z gościem z Gdańska co się tym zajmuje i jest w stanie załadować zamiennik starego gazu.
Sam będę miał tę samą kwestię, gdyż zakładam pomału A/C do Avanta, dawcą był Coupe 89 (B3) rocznik 1990, swoją drogą obiecujący zestaw, bo wentylatory i pas zostają. Wstępnie badałem temat i rozmawiałem z gościem z Gdańska co się tym zajmuje i jest w stanie załadować zamiennik starego gazu.