Szanowni Koledzy,
Problem z klimatronikiem Audi B4 95 - nie działa klapa powietrza zewnętrznego i "gruszka"
Wymontowałem zespół ogrzewania i mam takie objawy/spostrzeżenia
1. 3 silniki regulacyjne klap działają w pełnych zakresach ( nogi, front, szyba)
2. Po włączeniu obiegu zamkniętego nie działa silniczek regulujący położenie klapki pod filtrem powietrza( nawiew świeżego powietrza) (słyszalne jest "puknięcie " przy gruszce)
3. Gruszka z siłownikiem tez nie działa ( podłączyłem do podciśnienia z serwa)
4. Rozebrałem silniczek – czysty wszystko elegancko chodzi. Zmiany oporności na potencjometrze chyba w normie od 0.7kOM do 4.8kOM . Chyba ze to niemiarodajne testowanie?
5. Zakupiłem używany o tym samym numerze. Dźwignia po demontażu z innego auta była ustawiona w połowie zakresu. Po włączeniu stacyjki ruszył się do położenia „klapa otwarta”. Po wciśnięciu obiegu zamkniętego nie reaguje - tak jak ten oryginalny ☹
6. Sprawdziłem napięcia na kostce, która łączy wiązkę z tym silniczkiem. Napięcie pomiędzy białym i brązowym (zasilania silnika) nie zmienia się przy włączaniu wyłączaniu obiegu zamkniętego. Może tak musi być ??
7. Przyszła pora na vag 311.2.n . Poza czujnikiem kokpitu nie pokazuje żadnych błędów. w związku z tym podłączyłem deskę z czujnikiem tem. do instalacji . Błąd czujnika zniknął. Vag nie pokazuje żadnych błędów.
8. Odpaliłem basic settings dla climatronica. Wszystkie 4 silniki wykonują pełny cykl ruchu !!!!!!( ten dokupiony awaryjnie również)
9. Zapisałem ustawienia adaptacji( tak mi się przynajmniej wydaje )
10. Po adaptacji brak ruchu klapy nawiewu świeżego powietrza ☹
Szukając przyczyny skasowałem zimne luty panelu sterownika -słabo działały przyciski . Ponadto obejrzałem płytkę główną. Przelutowałem kilka styków, które wydawały się słabe. Nie ruszałem żadnych lutów odpowiedzialnych za wtyczki.
Gdzie szukać i co sprawdzać ?
Proszę o pomoc bo mało elektryczny jestem a i wiedzy na temat jeszcze brak.
Jeszcze Kilka pytań:
1. Mam testować układ dodatkowo panelem klimatronica?. Mam kody ale nie do końca rozumiem jak je zinterpretować. Wydaje się ze nie pasują do B4
2. Jak podłączyć zespół klimatronica na stole w celu testowania . Gdzie podać napięcie żebym nie musiał tego ogarniać w samochodzie.
3. Czy da się to regulować bez fizycznego podłączenia do parownika i sprężarki.
4. Może ktoś ma „instrukcję” step by step jak profesjonalnie ogarnąć taki zespół( nastawy, czyszczenie, sprawdzenie itp.)
5. Czy któryś z szanownych kolegów posiada schemat elektryczny klimatronika i opis działania ?
Pozdrawiam
Prrzemysław
[ALL] CLIMATRONIC - KLAPA NAWIEWU SWIEZEGO POWIETRZA
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2022, 15:01
- Imię: Przemyslaw
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [ALL] CLIMATRONIC - KLAPA NAWIEWU SWIEZEGO POWIETRZA
O Boże tyle się namordowałeś a to pod filtrem to klapa dławiąca. Która działa sporadycznie i nigdy ją prawie nie widać przy kombinacjach bo ona praktycznie działa tylko już po dojściu temperatury zadanej.
A tobie nie działa kapa obiegu czyli klapka pod nogami pasażera która jest sterowana tylko gruszką, a żeby gruszka działała musi być podciśnienie i sprawny elektrozawór.
A tobie nie działa kapa obiegu czyli klapka pod nogami pasażera która jest sterowana tylko gruszką, a żeby gruszka działała musi być podciśnienie i sprawny elektrozawór.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2022, 15:01
- Imię: Przemyslaw
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [ALL] CLIMATRONIC - KLAPA NAWIEWU SWIEZEGO POWIETRZA
Jarewa ,
Wielkie dzieki . Ogarnę tematy w robocie i napiszę co wczoraj urodziłem.
Napisałeś dwa zdania które wniosły wiecej informacji niż te które zdobyłem do tej pory
Dechę wyjąłem dla potrzeb wymiany nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Przemysław
Wielkie dzieki . Ogarnę tematy w robocie i napiszę co wczoraj urodziłem.
Napisałeś dwa zdania które wniosły wiecej informacji niż te które zdobyłem do tej pory
Dechę wyjąłem dla potrzeb wymiany nagrzewnicy.
Pozdrawiam
Przemysław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2022, 15:01
- Imię: Przemyslaw
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [ALL] CLIMATRONIC - KLAPA NAWIEWU SWIEZEGO POWIETRZA
Więc tak:):
1. zespół na stole, gruszka wymontowana i podłączona bezpośrednio pod serwo działa i trzyma po zgaszeniu auta. Duzy sukces.
2. zawór podciśnieniowy pukał po włączeniu obiegu ale gruszki nie uaktywniał. Zamówiłem dzisiaj 2 szt za 10 zł każdy
3. wygląda ze napięcie z kostki która do niego dochodzi nie uaktywnia go. troche obawiałem sie podłączenia go bezpośrednio pod aku
3. rozmawiałem dzisiaj z instalatorami elektrykami na budowie i powiedzieli mi że można zawór sprawdzić omomierzem (+) do obudowy powinien dac max opór, (- )do obudowy również, a (+) z (-) okoł 0.2 oma
dwie pierwsze wartości ok ale (+) z (-) to 35 omów
jak przyjdą zamówione zawory porównam wartości.
Ucieszył mnie Twoje info o tym ze górna klapka nie musi / nie działa w widoczny sposób. Jak sprawdzić czy docelowo i przed montażem zespołu będzie działać prawidłowo ?
Mam jeszcze kilka pytań
Pozdrawiam
Przemysław
1. zespół na stole, gruszka wymontowana i podłączona bezpośrednio pod serwo działa i trzyma po zgaszeniu auta. Duzy sukces.
2. zawór podciśnieniowy pukał po włączeniu obiegu ale gruszki nie uaktywniał. Zamówiłem dzisiaj 2 szt za 10 zł każdy
3. wygląda ze napięcie z kostki która do niego dochodzi nie uaktywnia go. troche obawiałem sie podłączenia go bezpośrednio pod aku
3. rozmawiałem dzisiaj z instalatorami elektrykami na budowie i powiedzieli mi że można zawór sprawdzić omomierzem (+) do obudowy powinien dac max opór, (- )do obudowy również, a (+) z (-) okoł 0.2 oma
dwie pierwsze wartości ok ale (+) z (-) to 35 omów
jak przyjdą zamówione zawory porównam wartości.
Ucieszył mnie Twoje info o tym ze górna klapka nie musi / nie działa w widoczny sposób. Jak sprawdzić czy docelowo i przed montażem zespołu będzie działać prawidłowo ?
Mam jeszcze kilka pytań
Pozdrawiam
Przemysław
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [ALL] CLIMATRONIC - KLAPA NAWIEWU SWIEZEGO POWIETRZA
35 to oki oni źle powiedzieli 0.2, tą klapkę można jedynie sprawdzić z poziomu komputera lub z panelu któraś grupa i wysterowanie..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2022, 15:01
- Imię: Przemyslaw
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
Re: [ALL] CLIMATRONIC - KLAPA NAWIEWU SWIEZEGO POWIETRZA
Witaj Jarewa,
Dzięki za info. Przejrzałem fora i temat pracy klapki pod filtrem pyłkowym stanowi tajemnicę
Konkluzja jest taka ze działa w trakcie ruchu auta i przy odpowiednich temperaturach.
"tą klapkę można jedynie sprawdzić z poziomu komputera lub z panelu któraś grupa i wysterowanie.."
Popróbuję to zrobić choć przyznam ze nie do końca wiem jak . Ktoś wspominał o testach wyjść przy, których można przetestować poszczególne silniki.
Ok . Teraz powrót do tematu.
Zespół rozpołowiony silniki zdemontowane. Mam szereg pytań bo skoro to wyjąłem to chciałbym zrobić profesjonalnie . Niestety trochę brak mi wiedzy.
Mile widziane podpowiedzi lub komentarze.
1. Moje silniczki pracują, ale skoro je wyjąłem to może warto je rozebrać i wyczyścić? (Contakt w sprayu do potencjometrów, wazelina techniczna do trybików. Oczywiście czyszczenie mechanizmów poza potencjometrem wszystkiego wcześniej w brake cleaner np ?)
2. Czym okleić klapy na 1 raz . Przydalaby sie chyba 3M taśma aluminiowa, ale troche droga ( 50mm-360zł ) . Mam jakąś tanią, ale jak praże opalarką to reaguje
3. Docelowo do oklejania klapek zamówiłem k-Flex 3mm z klejem. Odporne na temperatury . Przeszło test opalarki.
4. Gdzie podać napięcie aby przetestować zespół wraz z klimatronikiem na stole?
5. Przed montażem chciałem sprawdzić czujniki temperatur. Szukam informacji jakie powinny być opory przy zadanych temperaturach. ( jeden w tunelu, drugi w desce)
6. Czy rozpołowiony zespół składać na jakiś trwale elastyczny "glut". Zespół klap był montowany bez gluta ale zespół klapy cyrkulacji ma ślady po jakiejś paście.
7. Czy rozbierać zespół chłodnicy klimy? Czy wystarczy to spryskać antygrzybem do klimatyzacji.
8. Czy jest jeszcze coś co powinno sie zrobić na tym etapie przed złożeniem wszystkiego do kupy?
9. Przewiduję silikon spray do smarowania ruchomych części układu. ( ośki klapek, ramiona silnikow)
Postępy:
1. Nie działał silniczek do przepływu powietrza dla czujnika temperatury deski rozdzielczej . Zakupiony . i działa.
3. Zakupiłem zawór podciśnieniowy przy gruszce. Dzisiaj przetestuję. Podłącze gruszę do zaworu, zawór do weżyka , wezyk do serwa. Odpalę auto i podam napięcie z aku na zawór. Spodziewam sie ze gruszka zadziała.
Gęsto to opisuję bo po szczęśliwym zakończeniu spisałbym konkluzję i powiesił na forum dla amatorów wyciągania deski.
Z góry dziekuję za pomoc.
Pozdrawiam
Przemysław
Dzięki za info. Przejrzałem fora i temat pracy klapki pod filtrem pyłkowym stanowi tajemnicę
Konkluzja jest taka ze działa w trakcie ruchu auta i przy odpowiednich temperaturach.
"tą klapkę można jedynie sprawdzić z poziomu komputera lub z panelu któraś grupa i wysterowanie.."
Popróbuję to zrobić choć przyznam ze nie do końca wiem jak . Ktoś wspominał o testach wyjść przy, których można przetestować poszczególne silniki.
Ok . Teraz powrót do tematu.
Zespół rozpołowiony silniki zdemontowane. Mam szereg pytań bo skoro to wyjąłem to chciałbym zrobić profesjonalnie . Niestety trochę brak mi wiedzy.
Mile widziane podpowiedzi lub komentarze.
1. Moje silniczki pracują, ale skoro je wyjąłem to może warto je rozebrać i wyczyścić? (Contakt w sprayu do potencjometrów, wazelina techniczna do trybików. Oczywiście czyszczenie mechanizmów poza potencjometrem wszystkiego wcześniej w brake cleaner np ?)
2. Czym okleić klapy na 1 raz . Przydalaby sie chyba 3M taśma aluminiowa, ale troche droga ( 50mm-360zł ) . Mam jakąś tanią, ale jak praże opalarką to reaguje
3. Docelowo do oklejania klapek zamówiłem k-Flex 3mm z klejem. Odporne na temperatury . Przeszło test opalarki.
4. Gdzie podać napięcie aby przetestować zespół wraz z klimatronikiem na stole?
5. Przed montażem chciałem sprawdzić czujniki temperatur. Szukam informacji jakie powinny być opory przy zadanych temperaturach. ( jeden w tunelu, drugi w desce)
6. Czy rozpołowiony zespół składać na jakiś trwale elastyczny "glut". Zespół klap był montowany bez gluta ale zespół klapy cyrkulacji ma ślady po jakiejś paście.
7. Czy rozbierać zespół chłodnicy klimy? Czy wystarczy to spryskać antygrzybem do klimatyzacji.
8. Czy jest jeszcze coś co powinno sie zrobić na tym etapie przed złożeniem wszystkiego do kupy?
9. Przewiduję silikon spray do smarowania ruchomych części układu. ( ośki klapek, ramiona silnikow)
Postępy:
1. Nie działał silniczek do przepływu powietrza dla czujnika temperatury deski rozdzielczej . Zakupiony . i działa.
3. Zakupiłem zawór podciśnieniowy przy gruszce. Dzisiaj przetestuję. Podłącze gruszę do zaworu, zawór do weżyka , wezyk do serwa. Odpalę auto i podam napięcie z aku na zawór. Spodziewam sie ze gruszka zadziała.
Gęsto to opisuję bo po szczęśliwym zakończeniu spisałbym konkluzję i powiesił na forum dla amatorów wyciągania deski.
Z góry dziekuję za pomoc.
Pozdrawiam
Przemysław